![]() |
Sliter på dag 2 Induksjon!
*banneord*
har hatt en migreneaktig hodepine siden jeg stod opp i dag, tatt 4 paracet og drukket masse vann, men det hjelper ikke. har bare ligget i senga og grått og siden. nå stod jeg opp for å spørre om "akutthjelp" her. klarer nesten ikke holde øynene åpne, gjør så vondt! *banneord*! er veldig klar for å gå tilbake til GR kosthold, for dette er jo tortur!! |
Sv: Sliter på dag 2 Induksjon!
Det er helt vanlig, drikk vann og ta en paracet. Det er rett og slett karbohydratabstinenser og de aller fleste har det slik i overgangen.
|
Sitat:
|
Få se mat, drikke m mengde og tilskudd du tar. Og god bedring, det går over. Er du ellers i PCOS-klubben? Jeg kjører for øyeblikket AIBTB, forresten, så jeg kan det her :)
|
Hvis du har, prøv med en kombinasjon av Ibux og paracet - det bruker funke bedre enn bare den ene alene.
Og selvsagt prøv å spis litt :) |
Sitat:
FROKOST 11:45 Paprika, gul, rå Ekte Meierismør TINE Egg, kokt Bacon, first price Hvitost, type Norvegia, Gulost LUNSJ 16:00 Brokkoli, norsk, rå Hodekål, rå Kjøttdeig, rå Egg, kokt Ekte Meierismør TINE MIDDAG 19:30 champignon Isbergsalat, issalat, norsk, rå Ekte Meierismør TINE Bacon 3-pack, first price Chorizo, Grilstad Olivenolje vanlig Egg, kokt SNACKS 22:00 1 ss Fløte, kremfløte, 38% Kaffe, koffeinfri Egg, kokt Skinke, kokt Hvitost, type Norvegia, Gulost Karber i dag= 20 Kcal= 2800 Fett:77% Protein:21% Karbo:2% God og mett, men kunne gjerne spist mer på kvelden.. Drikker ellers bare vann fra springen. og masse av det! |
Magnesiumen din da?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Da har de som fortalt deg det røyka sokkene sine. Du fikser ikke Atkins induksjon by the book (AIBTB) uten magnesium (som du merker). Minst 200 mg, gjerne 600 mg i dag siden du har så vondt. Og litt opp på karbo (vi snakker en tomat ekstra eller noe slikt) i dag og kanskje i morgen. Apoteket har som tyggetabletter, ikke dyre, funker fint. Til vanlig er det best å ta magnesiumen på kveldstid. For man blir veldig daff og sover godt.
|
Sitat:
|
Noen trenger det i blant og opp til 600mg er lov.
Det må man nesten prøve seg frem mer. Damen høres ut som hun har elektrolytter på halv tolv, så aldri så lite magnesium kan komme godt med. Ha sånn "sunt salt" på maten også, det er masse kalium i det. Ketolyse.no selger spesialvariant av mineralene man trenger. Det er "no brainer" varianten om man vil ta tenkinga ut av dette. |
Sitat:
|
Ikke drikk mye vann uten å ta litt salt til.....du ødelegger saltbalansen i kroppen og da får du hodepine....for mye vann er like ille som for lite vann....:eek:
|
Sitat:
|
Leser at du drikker koffeinfri kaffe. Om det er noe du nettopp har begynt med, så kan også koffeinfraværet skylde hodepinen. Det går over det også. ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
PCOS er polycystisk ovariesyndrom. Innebærer at kvinner får en viss insulinresistens som fører til epleform, trøbbel med hormoner og dermed også fertilitet. De som har det har ofte helt fantastiske resultater på lavkarbo.
|
Magnesium er virkelig GULL verdt! Hadde hatt konstant hodepine, muskelkramper og daffhet uten. Og vet jeg er i ketose når leggkrampene kommer og jeg har glemt en magnesium eller to :)
PCO/PCOS er kjipt, har mest antagelig det, og på lavkarb er alt mye bedre :) Venninnene mine fniser når jeg jubler over mensen ;) Men jeg har merket meg at jeg går lettere ned i vekt om jeg tar alle de anbefalte ketolysetablettene, enda mange sier at det ikke er nødvendig. |
Om man trenger ekstra magnesium er helt individuelt, men svææært vanlig når man er nye med ketogent kosthold. Jeg har vært i ketose mer eller mindre hele konstant i fire år, og særlig i perioder hvor væskebehovet er over normalt så må jeg ta magnesium. Mot normalt ikke. Tidlig i et ketogent kosthold er det ekstra vanlig, ettersom det fungerer vanndrivende de første ukene, og da skyller man gjerne ut en del mineraler, og elektrolyttbalansen kan forskyves. I de fleste tilfeller i en overgang.
Sånne små hverdagstips ellers: Om du bruker bordsalt, bytt ut med havsalt eller mineralesalt! Drikk gjerne litt farris nå og da, eller annet mineralvann. Få innmat inn i kostholdet, og mye kålgrønnsaker som brokkoli og blomkål, etc. Bra å høre at du ble bedre! Ofte er det små justeringer som skal til. :) PS: Som jeg har nevnt før; ikke tenk så mye på energiinntak og proteinmengde enda. Ikke gå sulten, i alle fall! For å holde proteinmengden på stell må du kompensere med fett. |
Sitat:
|
Sitat:
-og takk (igjen) for at du roer meg ned litt ;) :klem: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47. |