![]() |
Råd ønskes, stillstand
La om til lavkarbo 3 juni og gikk fort ned i starten, 5 kg i løpet av de to første ukene. Siden det har jeg kun gått ned ytterligere 2 kg. Har fortsatt 5 kg igjen.
Spiser som regel et par skiver med nannas supergode knekkebrød til frokost med skinke. Lunsj blir ofte litt salat med tunfisk event eggerøre og bacon. Til middag er det kjøtt/ fisk med blomkål og brokkoli. Drikker et par kopper med fenikkelte med 1 ss cocosa i løpet av dagen, et par kopper kaffe og 3-4 liter vann. Inntar ikke kumelkprodukter pga allergi men lager av og til saus med havrefløte (5 khb pr 100 gr). Brukte diett.no jevnlig i starten og fordelingen var som anbefalt 75 - 20 - 5. Trenger noen råd på hvordan bli kvitt de siste kg. Er 157 cm "høy" og veier 60 kg. |
Sv: Råd ønskes, stillstand
Hvor lenge har du stått stille?
|
Nå har det stått helt stille i litt over 1 mnd, siden beg av juli.
|
Sitat:
Uansett. Om du har det bra på den dietten du har valgt så hadde nok jeg gitt det iallfall en måned til. Det kan også hende at kroppen trenger å re-kalibrere seg. Det skjer ganske ofte når man har sluppet en god del (og dine kilo er en god del av din totalvekt!) og nærmer seg målvekt. |
Takk for svar!
Mulig det er pga sommer og varme. Trives godt med kostholdet og kommer til å fortsette i samme tralten. Ligger på mellom 10-20 khb daglig, men kommer nok til å øke litt når ønsket vekt er nådd! Er nok litt skuffet over at det har stoppet opp ettersom det gikk så fort i starten. Men 7 kg på 2 mnd er jo egentlig veldig bra! :) Spiser og koser meg og er egentlig fornøyd med at vekten ikke øker :) |
Kopi av sitat av torkil:
Hei Til de som går lite ned i vekt og som er i ketose med utslag på stixen, pleier jeg å foreslå : - reduser matmengden totalt med 10-15% - kutt ut fett tilskudd som olje (men spis fete oster, fete fisk, fett kjøtt) - øk litt på mosjonsmengden. Da rapporterer mange at vekten plutselig tar fart nedover. Vennlig Hilsen Torkil https://lh5.googleusercontent.com/EJ...HChTF91LOfDq3g Hei Mange leter etter partystoppere når vekttapet ikke er liniært, det er ofte nyttesløst. For den enkelte kan allikevel enkelte matvarer eller kunstige søtningsstoffer se ut til å ha en hemmende effekt på vekttapet. Platå er den vanligste årsak til stagnasjon i vekttapet, ikke "partystoppere". Satser man på naturlig MAT er sjansen for å lykkes etter min mening størst. Lykke til Torkilhttps://lh4.googleusercontent.com/qy...-zb5jY_XRDlpwA Vil du ha litt mer fart på vekttapet kan du redusere energiinnholdet. Du kan også legge inn 2 ukentlige treningsøkter med styrketrening (uten utmattelse) det vil over tid øke vekttapet. Hei Ketolyse med mindre mat : da spiser man den samme fete ketolysemat, men litt mindre totalt sett. Det er viktig at man holder seg på 1200-2000 kalorier pr dag ( høyest for de tyngste og mest aktive) for å unngå at stoffskiftet reduseres. Lykke til Torkilhttps://lh5.googleusercontent.com/WI...w435Lavo1-yzPw |
Takk for råd!
Inntar ingen kunstige søtningsstoffer, drikker vann som tørstedrikk samt kaffe og te uten søtning. Tre barn på 4 , 2.5 og snart 1 år fører til et moderat til høyt aktivitetsnivå daglig, samt flere gåturer. Spiser ren mat pga allergier i familien. Ingen gluten eller kumelk. Foruten knekkebrød(nanna) spiser jeg rent kjøtt/fisk og grønnsaker. Spiser av og til Øffer hvis jeg har lyst på noe godt eller litt bringebær, maks 1 gang i uken. Satser på at det er varmen som gjør at det står stille :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47. |