![]() |
C-vitaminpulver
Hei. Et par spørsmål. Er det lov å innføre ascorbinsyre i pulverform, si på 250 g? Og er det en grei løsning å blande det ut i vann og innta med pimpette? Holder det seg lenge da? Og hvor mye skal jeg ta i hvor mye vann?
|
Sv: C-vitaminpulver
Det får du faktisk kjøpt på apoteket. Jeg har kjøpt det flere ganger og jeg tar et gram daglig. Når jeg husker det.. :p
|
Å kjøpe det på ebay er mye billigere, skjønner du. Hvordan tar du det da?
|
Det er tryggere å handle kosttilskudd på iHerb. Det viktigste er bare at du er nøye med at det du bestiller kommer gjennom tollen.
|
I Sverige pleier jeg kjøpe et rør med 1 grams c vitaminer til kl 12.50 kr
|
Sitat:
Bestillte akkurat samme doseringer fra www.shopping4net.com/no, og da kom pakken i posten etter 3 dager. |
Jeg bestilte rent askorbinsyrepulver fra iHerb, og det kom frem, det:)
Hvordan det er best å blande det ut, tror jeg du må finne ut av selv. Jeg kan ikke ta så store doser av gangen - det blir altfor surt for magen - så jeg tar heller et par doser spredt utover dagen til mat. |
Jeg tror at tabletter over 200mg kan bli stoppet hvis oppdaget i tollen, men pulver ansees som noe annet. Det er lovlig i salg i Norge så det går greit.
Sammen med mat hvordan, Lifejack? Går det an å ha det i en salat med grønnsaker? |
I mailen jeg fikk fra tollvesenet stod det at C-vitamin i større doser enn 200mg kunne stoppes. Fremdeles selger de 1g-doser reseptfritt på apoteket...
|
Sitat:
|
Hei!
Har tyggetabletter (C vitamin) noen ødeleggende effekt på LCHF-diett? |
Sitat:
Men det kan jo hende magen din fint tåler at du drikker det når som helst på dagen, altså:ja: |
Sitat:
|
Når de selger pakker med pulver på apotek er det rart det skal bli stoppet i tollen. Jeg har bestilt idag og det er sendt ut allerede , så får vi se.
|
Pakken ble åpnet i tollen men jeg fikk den hjem uten problemer. Det smaker jo som sure sukkertøy! Nam. Jeg slikker på litt pulver i en teskje mens jeg har noe kunstig søtt fra sukketsøtet te eller tyggis i munnen.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47. |