![]() |
Lavkarbobrød - Kan du hjelpe meg å regne ut?
Ingredienser:
50 g hasselnøtterkjerner 50 g linfrø 50 g solsikkekjerner 30 g kruskakli 50 g gresskarkjerner 1 ts johannesbrødkjernemel 1 ts bakepulver 4 SS kaldpresset rapsolje 3 Egg 1/2 boks creme fraiche Er det noe som kan være behjelplig med å regne ut hvor mange karb per 100 g, om dem har et fint program for dette? |
Sv: Lavkarbo brød - Kan du hjelpe meg å regne ut? :)
Brødet ble forresten veldig godt! (Hemmeligheten min var å redusere egg - øke olje - og ha i hasselnøtter!)
|
diett.no
|
Jeg har forsøkt å regne ut hvor mange karbohydrater det er i dette brødet ut fra kalkulator og fra diett.no, men jeg får forskjellige svar. Er det noen som betaler for et bra utregningsprogram som finner ut det som stemmer!?
|
Jeg har forsøkt å regne ut på diett.no, men det kan da ikke stemme at det er 22 karber i dette brødet..? Skuffet =/
|
Sitat:
|
Sitat:
Men du.. men jeg "har deg på tråden". Jeg ser at mange oppskrifter bruker mye kruskakli, det er jo endel karbo i dette, er det slik at de ikke telles på samme måte pga fiberinnholdet? Hvis ikke drar jo denne kli`en opp karbene ;p |
På norske matvarer er fiberinnholdet trukket fra, så det er så mange gram som står på pakka. Men kruskakli er veldig lett, så det skal veldig mye til for å få 100g f.eks.
|
Sitat:
Så må du veie brødet og finner da ut hvor mange gram det blir pr. 100 g brød. |
Sitat:
Igjen tusen takk for svar. Er så hyggelig at noen vil ta seg tid til å hjelpe :) |
Sitat:
Blir jo mye mere KH per skive. For jeg må dele på hvor mye brødet veier ja.. aha.. *føle seg dum* |
Hehe... :p
Det hjemmebakte blir ofte tungt i forhold til kjøpebrød. Og dermed mer mektig også :ja: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20. |