![]() |
Sprekk - magevondt - allergi?
La om kostholdet til lavkarbo i begynnelsen av juni. Trives med kostholdet og har minket ca 8 kg. Hadde en liten sprekk i går hvor jeg spiste noen kjeks som var lagd av hvete. Har i hele natt og i dag hatt vondt i magen. Kan det være en reaksjon på gluten? Har ikke spist dette siden omleggingen. Må nevnes at to av barna mine reagerer på gluten/har cøliaki. (den ene venter på utredning).
|
Sv: Sprekk - magevondt - allergi?
Kan være det, men det er også svært vanlig med slike reaksjoner etter en sprekk helt uavhengig av om man har allergi/intoleranser mot det man sprekker på!:p
Det går også mye mage- greier rundtom fortiden! God bedring!:) |
Jeg hadde en HELT lik opplevelse. Spiste mel/sukker, og trodde jeg skulle forgå av magesmerter dagen etter. Uff.. God bedring! Jeg har ikke reagert på det overhodet før, sånn rent bortsett fra vektøkning og vond kropp. Det vil vel gjerne si at jeg har reagert på det før når jeg tenker meg om :D
|
Sitat:
|
Jeg har funnet ut at jeg blir voldsomt dårlig av gluten, og ting med mye stivelse. Derimot reagerer jeg ikke halvparten så dårlig på sukker - så om jeg først skal spise noe ikke-optimalt, tar jeg mye heller en bit mørk sjokolade enn en potet...
Såvidt jeg vet er det også ganske vanlig å "avsløre" sånne intoleranser når man har vært fri for matvaren en stund, så det kan godt hende det er noe der. |
Sitat:
Pære tålte jeg ikke før jeg begynte på LCHF engang....den ble brukt som avføringsmiddel...hi, hi... |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18. |