![]() |
LCHF snacks og dessert
Glemte jo nesten denne :eek:
Her er tråden for oppskrifter, tips og spørsmål om snacks og dessert i LCHF-sjangeren! |
Sv: LCHF snacks og dessert
Jeg lagde noe nydelig her om dagen:
Du blander fun light og gelatin, og mens blandingen er varm tilsetter du matyoghurt og en pakke med kremost (jeg brukte den lille fra tine). Så skal det avkjølese i kjøleskapet til det er stivt. Det blir som det midterste laget i en ostekake :D Herlig å bare momse på :D |
Hvilken matyoughurt brukte du ?
|
Mmm, det hørtes godt ut! Kanskje man kan bruke fiberrik til bunnen? Eelsker ostekake!
|
jeg brukte tine sin matyoghurt, men tror man kan bruke hva som helst av meieriprodukter :)
|
ja, DET var smart, fiberrik i bunnen! eller man kan lage mandelbunn? finnes vel noen oppskrifter på slikt her inne et sted!
|
Jeg er også VELDIG glad i ostekake!!!
|
Mmm, mandelbunn! Det er faktisk ennå bedre!
Dette er min favoritt, funnet på foreldreportalen. Den blir alltid saftig og deilig! Jeg pleier å ha 100 g mandler og 100 g hasselnøtter, og bruker sukrin i stedet for sukker. Da må det ofte piskes litt lengere, for å få sukrinet til å blande seg ordentlig. Nøttebunn 3 egg 1 dl sukker 200g hasselnøtter (og/eller mandler) Pisk en eggedosis. Malte nøtter "skjæres" inn i eggedosisen. Stekes v/180 grader i 30 minutter. |
Denne ostekaka er god: http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=1893
|
Sitat:
|
Mmm, den så deilig ut! Har ikke sett Heistad i mine vanlige butikker, så får lete litt utenfor, eller bruke fun light.
|
Sitat:
|
Ah, takk for det, Camomilla!
|
Sitat:
|
Nå er det tid for det måltidet jeg ikke har noe navn for, som jeg spiser i 15-16-tiden.
I dag tror jeg sannelig det blir litt blåbær og bringebær, krem og hakkede nøtter! :sikle: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
http://lavkarbohverdag.com/files/201...63-276x300.jpg Edit: Jeg kjøper den på Meny - har ikke sett den på Kiwi :) http://www.google.no/imgres?q=eldora...t:429,r:26,s:0 |
Så bra med bilde, Camomilla! Jeg var nå helt innstilt på å se etter en liten, firkantet boks det sto Eldorado Sukkerfri Gele på, og hadde helt sikkert ikke sett posen :lol:
|
Sitat:
Jeg kjøper på Spar eller Meny. Kiwibutikken her har ikke tatt den inn. |
Sitat:
Har de den på Rema 1000, tro? |
Sitat:
|
Eldorado skal være et av produktene til Norgesgruppen, men så spørs det jo om alle butikkene har fullt sortiment.
|
Skal ta en titt neste gang jeg er på rema (pleier å handle der).
Nå vet jeg jo hva jeg skal se etter :D |
Obs selger Confecta sukkerfri gele....
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21. |