![]() |
Fantastiske LCHF Sjokoladekuler
Se bilder her!
Hadde veldig lyst på sjokolade, så da fant jeg ut at jeg ville lage sjokoladekuler. Disse ble sykt gode!! Ingredienser (10 kuler): 7 ss sukrinmelis 3 ts kakao 3 ss smør Et par dråper søtning (Jeg brukte English Toffee) 10 hasselnøtter 100 gr mørk sjokolade (jeg brukte halvparten 75% appelsinsjokolade og halvparten 85% sjokolade) Kokkosmasse Mykne smøret og ha i sukrinmelis, kakao og søtning. Smelt sjokoladen i en egen bolle (gjerne i vannbad). Sett den første blandingen i kjøleskapet om smøret ble for mykt så den stivner litt. Ta en middagstallerken og dekk med kokkosmasse. Dette er litt klissete: Ta en liten klump med den første røra og dytt rundt en hasselnøtt. Dypp hele blandingen i den smeltede sjokoladen, bruk en skje til å få sjokolade på hele, og bruk gaffelen til å lempe klumpen over i kokkosmassen. Hell ny kokkosmasse over til hele er dekket med kokkos. Kokkos er billig, så ta heller litt mye enn lite. Gjør dette med alle ti klumpene og sett i kjøleskapet. De kan spises etter 30 min, men desto lenger de ligger i kjølen, desto bedre er de. Best er de dagen etterpå :) |
Sv: Fantastiske LCHF Sjokoladekuler
Nokon spesiell grunn til at du brukar margarin? Ser du skriv smør i sjølve "bruksanvisninga"... Berre lurer. ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei. Er litt ny på bakefronten og lurer på hvor du får kjøpt English Toffee søtning og lignende produkter. Fikk så lyst til å lage:):):)
|
|
Hørtes forøvrig kjempegode ut!
|
Sitat:
|
Håhå disse skal SÅ prøves:w00t:
|