![]() |
Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?
Nå har jeg faktisk leta meg halvt ihjel. Men alle er jo stappfulle med karbs! Jeg er jo avhengig av det når jeg røyker :p Så nå drikker jeg bare enda mere pepsi max enn før..:rulleøyne
Finnes det egentlig? De som ikke har mye karb er det sorbitol og xylitol i som jeg har forstått jeg ikke skal spise...? Har tenkt å unne meg en forfriskende sølv Extra når jeg har passert 75 kg... (6 kg til :P ) Det OG en halv Tine Iskaffe. Halleluja for en gledens dag det blir! |
Sv: Finnes det karbohydratfrie pastiller/tyggis?
Du kan spise store IFA, Fribol og Melli fra apoteket.
Det kan se ut som om det er mye karber med en del sukkeralkoholer kan man trekke i fra fordi de som regel går rimelig rett igjennom kroppen!:) Sorbitol og xylitol som finnes i så og si all tyggis er desverre forbudt!:nedfor: |
Ååh! Da må jeg på IFA-runde i morgen.. Jeg blir litt gal av å ikke ha god smak i munnen. Vant med tyggis/pastill hver dag i 13 år til NADA, er merkelig altså.
|
Slutt å røyke så slipper du det!;)
Etter 27 år som innbitt vanerøyker har jeg nå vært røykfri i 1 år og 8 måneder! :cool: |
Sitat:
Ja jeg skal.. Men jeg fant ut at jeg kan ikke slutte med både karbs OG røyk samtidig. Det hadde blitt for tøft.. Så røyken stumper jeg iløpet av året her :D Så bra da!! Flink! :heia: |
Nidar har noen pastiller som heter Relax, disse inneholder Maltiol og Maltiolsirup - det samme som de store IFA. Disse spiser jeg.....
http://kyssmer.no/ |
Ojda... Läkerol er ikke lov det assa?
|
Hva med Fishermans Friend? Er ikke de søtet med aspartam?
|
Sitat:
|
Nå var jeg på butikken og sjekket ut store IFA.. Men de har jo 47 gram per 100 og 15 i hver pastill??
|
Hva med disse nye Yup?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Registrerte en eske Läkerol på diett.no nå - 14 karber på en eske. Jaja, bra jeg oppdaget det nå da. :) (Og synd jeg kjøpte inn 8 esker på lørdag... )
|
Sitat:
|
Sitat:
Du bestemmer selv, men er herved advart! |
Sitat:
|
De fleste tyggisene man får kjøpt (de i dagligvarebutikker) har mange forskjellige søtningsstoffer i seg. Noen av de gir lite energi/karbohydrater og noen gir litt. Jeg har bestandig brukt tyggis. Har ikke regnet det med i karbo-regnskapet. 2 kcal pr tyggis tenker jeg at jeg tygger bort:) bedre å tygge det enn å skeie ut med sjokolade eller noe. Jeg har aldri skeiet ut fordi jeg tillater meg tyggis.
|
Hovedgrunnen til at man skal unngå tyggis ved enhver form for slanking er at tyggingen trigger sultfølelse.
|
Anbefaler deg å prøve Fribol med Citronsmak. Den er kjempegod hvis man savner noe å putte i munnen. :)
|
Sitat:
Selv klarer jeg ikke tyggis, blir så sulten og magen skriker etter maten den trodde den skulle få!:o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg kjøpte sukkerfrie Doc på butikken i dag. De er søtet med isomalt, maltitolsirup og sukralose og har 1 gr karbohydrat pr 100 gram når sukkeralkoholene er trukket fra. Deilig å ha peppermyntepastiller for hånden, for munnen min lukter ikke akkurat roser om dagen :o
http://produkter.nidar.no/eway/imgstore/dd3729764d.jpg |
Sitat:
Anbefaler deg å ikke kjøpe dem, spesielt ikke de grønne... Mest fordi de smakte så godt at jeg tror jeg kommer til å få fullstendig dilla på dem ;p |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51. |