Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vet du hva dette er? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47861)

Nerthus 15-09-11 10:14

Vet du hva dette er?

http://img.photobucket.com/albums/v3...sGF/godmat.jpg

Anyone? ;) jeg skal fortelle det litt lengre ned etterhvert om ingen gjetter riktig ;)

Photobscura 15-09-11 10:29

Sv: Vet du hva dette er?

Kaviar?

Photobscura 15-09-11 10:29

Ektoplasma?

Photobscura 15-09-11 10:30

Jordbæris? :snill:

smgj 15-09-11 10:32

Jordbæris?

lille_trille 15-09-11 10:34

Hm....... hvis det hadde vert jordbæris så hadde de vel ikke pakka den i pappesker? Tror det er et lurespørsmål.
Mine B-12 vitaminer som jeg best. på iHerb er rosa. Kan det vere noe slikt?

Hint, hint???

Student88 15-09-11 10:43

Hm, likna på noko sukkerkliss. Sånn, skumgummisnop som berre er sukker?

Olive Oil 15-09-11 10:51

Kan det være masse til disse trykkfaste isolasjonsplatene som brukes under fundament og slikt?

ireile79 15-09-11 10:51

Karamell eller XXL skumgodt :D

Supah 15-09-11 10:55

Det ser litt ut som softis med jordbærsmak! :stortsmil

Men jeg vil kanskje likevel gjette på at det er en form for malt kjøtt eller noe sånn ekkelt.. Men rett i pappesker? Nei kanskje ikke :p

Photobscura 15-09-11 10:57

Ikke MUK, vel?

Olive Oil 15-09-11 11:09

Polyestermasse som skal bli til rosa fleecedresser? :o

Supah 15-09-11 11:20

Nå har jeg funnet ut av det, men siden jeg egentlig jukset så skal jeg ikke røpe det :p

lille_trille 15-09-11 11:37

Resultatet av tarmskylling fra en som går på extrem høykarbomat???:eek:

Nerthus 15-09-11 13:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1207989)
Ikke MUK, vel?

Jepp MUK... Manuelt ubeinet kylling... grunnlaget for chicken-nuggets... hentet fra denne websiden ;)

Sitat:

The process works a little something like this:
There's more: because it's crawling with bacteria, it will be washed with ammonia, soaked in it, actually. Then, because it tastes gross, it will be reflavored artificially. Then, because it is weirdly pink, it will be dyed with artificial color.

Nå innrømmes det at det ikke brukes så mye ammoniakk lengre, men det er uansett ganske disgusting spør du meg...

Takke meg til nygrillet kylling fra varmdisken i butikken ;)

lille_trille 15-09-11 13:26

Kjenner jeg ble litt uvel :wacko:

Bønna200 15-09-11 13:27

ÆÆÆsj! En stund til det blir nuggets på meg:p

Photobscura 15-09-11 13:39

Sikker på at det ikke er ektoplasma? :p

Jeg synes det er litt mye pes rundt MUK, jeg. Ok, kanskje ikke det mest delikate, men i gamle dager brukte man ALT på dyret, marg som tunge og tarmer og what not. Det er respekt for naturen. Nå skal liksom alt være pent og stilt etter en kresen gane. Jeg har ingenting i mot MUK, så lenge matvarer er merket med det. Synes pølser med MUK kan smake vel så godt som pølser av rent kjøtt. Da er det langt verre med all denne potet-, mais og soyadritten de sper ut med.
Just my two cents. ;)

Bønna200 15-09-11 14:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1208141)
Sikker på at det ikke er ektoplasma? :p

Jeg synes det er litt mye pes rundt MUK, jeg. Ok, kanskje ikke det mest delikate, men i gamle dager brukte man ALT på dyret, marg som tunge og tarmer og what not. Det er respekt for naturen. Nå skal liksom alt være pent og stilt etter en kresen gane. Jeg har ingenting i mot MUK, så lenge matvarer er merket med det. Synes pølser med MUK kan smake vel så godt som pølser av rent kjøtt. Da er det langt verre med all denne potet-, mais og soyadritten de sper ut med.
Just my two cents. ;)

Det er jo i grunn riktig at man bør bruke hele dyret. Men jeg klarer bare ikke innvolder og sånn...
Fikk servert nyrepai i England en gang for ca 15 år siden. Sliter fortsatt med tanken på at jeg spiste nyrer...

Photobscura 15-09-11 14:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1208153)
Det er jo i grunn riktig at man bør bruke hele dyret. Men jeg klarer bare ikke innvolder og sånn...
Fikk servert nyrepai i England en gang for ca 15 år siden. Sliter fortsatt med tanken på at jeg spiste nyrer...

Mmmm, nyrer! Og lever, og lunge og og og ... Hehe. Hva er det egentlig med oss som gjør at enkelte deler av kjøttet er verre enn det andre og gir folk sperrer for å spise det? Jeg synes faktisk det er litt merkelig. Men så elsker jeg innmat, da. Spiser elg/reinstunge hver jul, f.eks. Snadder. Og sylte? Det er jo grisehodekjøtt. Både vi og økologien hadde hatt godt av at vi ikke la så mange egenskaper til det vi spiser ...

Bønna200 15-09-11 14:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1208154)
Mmmm, nyrer! Og lever, og lunge og og og ... Hehe. Hva er det egentlig med oss som gjør at enkelte deler av kjøttet er verre enn det andre og gir folk sperrer for å spise det? Jeg synes faktisk det er litt merkelig. Men så elsker jeg innmat, da. Spiser elg/reinstunge hver jul, f.eks. Snadder. Og sylte? Det er jo grisehodekjøtt. Både vi og økologien hadde hatt godt av at vi ikke la så mange egenskaper til det vi spiser ...

Har problem med sylte og, jeg:o
Jeg veit ikke hva som gir meg disse sperrene, men det er som en fobi på en måte.
Folk har gitt meg mat de har sagt er noe annet og jeg har spist og det var godt. Men når de sier hva jeg egentlig har spist får jeg nesten angstanfall og er kvalm i ukesvis etterpå.

Sothøna 15-09-11 14:28

Jeg er oppvokst med slaktinga hjemme,
der alle deler av dyret ble brukt til noe :ja:

Vil ikke si det var bare fordel å se på at blodpølsa ble til :o

Men jeg spiser det meste, men har bare ikke lyst til at andre skal sitte og fortelle meg hvilken del av dyret jeg sitter og spiser på :o

Og så er jeg veldig rar på det viset at kjøttet må i fryseren en tur først,
jeg vil ikke ha kjøtt av nyslakta dyr :nei:

Og som noen sa litt lenger opp her,
vi vet ikke riktig alt de putter i annen mat heller,
tror nok vi hadde mista lysta på div hadde vi sett prosessen det er igjennom først :ja:

smgj 15-09-11 14:38

Greit å kunne spise alt av dyret. Det er også greit at framstillingsmetodene og tilsetningene er kjent. Jeg spiser gjerne lever, hjerte, oksehale, svor og tunge - men jeg sliter mer med industrielt framstilte "matetterlikninger"...

Jeg ser på det som et varselsignal når maten trenger kunstig tilsatt smak - selv om jeg ser at det er en glidende overgang fra krydder.

Uansett synes jeg mat bør merkes slik at enhver kan velge selv.

Catwoman 15-09-11 16:32

Mmm, gryte lagd på elghjerte lager jeg hver höst! Gött det :sikle:
Og er også oppvokst med at vi brukte "alt" på grisen. Värt med på å lage alt fra blodklubb til sylte. Sylte... Gleder meg til julesylta jeg :D

Carisma 15-09-11 16:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sothøna (Innlegg 1208168)
jeg vil ikke ha kjøtt av nyslakta dyr :nei:

Da vi slakta gris gikk "fisken" rett i panna til middag husker jeg :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.