![]() |
Lavkarbo spaghetti m/bacon/ostesaus
Vellykka ENKEL middag for store og små i dag! Bestillte lavkarbospaghetti fra lavkarbohuset, og tenkte å prøve det. Veldig praktisk i en ellers ganske så hektisk hverdag!:)
Spaghettien koker man som anvist på pakken, og imens lager man sausen: Fløte Baconterninger Ost Pepper. Stek baconterningene mens du koker opp fløte etter hvor mye saus du vil ha, og tilsett ost. Jeg aner ikke hvor mye jeg brukte, men ihvertfall 1/4 av en liten synnøve-hvitost. Smakte til med pepper. Ferdig! :P Denne kan nok med fordel serveres sammen med salat, men det hadde jeg ikke for hånden akkurat i dag. (Spaghettien smakte overraskende likt vanlig spaghetti, men var mye mer mektig. Så du kan sikkert bruke litt mindre enn hva du hadde gjort med vanlig spaghetti ;) Ellers var konsistensen mye grovere enn ved vanlig spaghetti.) |
Sv: Lavkarbo spaghetti m/bacon/ostesaus
Sitat:
|
Sitat:
|
Rart kor ulike vi er.... Eg kjøpte og smakte denne for ett par veker sidan.
Eg syns den smakte forferdelig, hadde en følelse av å spise tang og tare - kjempeskuffa :( |
Sitat:
Off da!! Jeg så de hadde en annen spaghetti et annet sted. Lavkarbotorget eller noe sånt? Veldig usikker. Men den så mye "finere" ut. Har tenkt å prøve den neste gang! Men for å avspore litt; prøvde lavkarbobrødet fra lavkarbohuset, og noe så forferdelig har jeg ALDRI smakt!! Var akkurat som å ta en bit av en gammel sur svamp, og det var umulig å tygge! |
Sitat:
Og når det gjelder 'pasta' for min egen del (kun eg her i huset som spiser lavkarbo), so har eg funnet ut at masse raspa ost (raspar sjøl med grov rasp) gir meg en følelse av spaghetti. og eg elskar halvsmelta ost i pastasausen. Rører det inni pastasausen når det skal spises, sånn at det ikkje rekke å smelte so masse :) |
Sitat:
|
Prøv Dreamfield spaghetti og pasta. Finnes i mange varianter. Smaker så og si som "vanlig" pasta. Kun 5 karber pr porsjon. 1 porsjon = 56 gram (før koking) En liten smørklatt setter spiss på smaken.
Selges i enkelte helsekostbutikker (Kinsarvik helsekost), i diverse nettbutikker som f.eks. på Lavkarbo-torget.no ;) |
Sitat:
Litt rart at dei ikkje skrive det tydeligare på nettet, for der står det berre som info; 5 gram fiber og lavere karb.innhold og GI enn vanlig pasta. |
Sitat:
|
Flere forsøk viser at Dreamfields pasta gir samme blodsukkerstigning som vanlig pasta. Kostdoktorn.se har skrevet mer om dette, og kaller det bløff-pasta...
Dette kan selvfølgelig være individuelt, men vær uansett forsiktig med for mye av Dreamfields. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41. |