![]() |
Betennelser i kroppen og betennelsesdempende, føre til mindre vekttap?
Kan betennelser i kroppen og betennelsesdempende tabletter gjøre at man går saktere (stoppe å gå) ned i vekt?
|
Sv: Betennelser i kroppen og betennelsesdempende, føre til mindre vekttap?
NSAIDS? Jepp.
|
Begge deler, neitakk... NDSAIDS kan jeg ikke si noe om, men fysiske betennelsessykdommer øker kroppens kortisol... og kortisol legger/holder på fettet rundt midjen. :(
|
Vel, ja - begge deler. Det er kjent at NSAIDs kan få kroppen til å tviholde på vekta og også samle ekstra vannvekt, men det er ingen vits i å ikke ta medisinen sin, siden smerte og betennelse i seg selv er en stresstilstand som kan gi... vel, samme effekt. Som smgj og Megvel sier, altså.
Jeg har selv denne problematikken og må periodevis bruke voltaren/brexidol/kortison. Har prøvd litt frem og tilbake og vet nå i alle fall at jeg gjør meg selv en bjørnetjeneste om jeg plutselig slår over i det sporet at det er "flinkt" å ikke ta medisin som hjelper kroppen å gjøre seg ferdig med betennelsen/smerten. :o Vektnedgang skal ikke gå på bekostning av resten av kroppsmaskineriet! |
Sitat:
Som nevnt i en annen tråd i dag, så er jeg temmelig sikker på at jeg har betennelser i kroppen, pga forferdelig vonde føtter, hender, skulder, rygg etc. Og prøver tatt tidligere viste forhøyet senkning. Tok nye prøver i går, så da vil de vise om det er tilfelle fremdeles. ;) |
Sitat:
Så lavkarbo vil ofte virke positivt. Og spesielt om man tar noe av fettet som fiskefett. :) *krysser fingrene for deg* |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53. |