Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Dere på lavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48307)

Drømmeren 01-10-11 16:46

Dere på lavkarbo

Hva skal dere kose dere med i kveld?
Trenger inspirasjon :)

Engledans 01-10-11 16:51

Sv: Dere på lavkabo

Litt bacongull, tenker jeg.Til mat, aner jeg ikke hva gubben handler inn, men han er flink til å handle lavkarbo så:p

Qlio 01-10-11 20:51

Nettopp spist taco, deilig!!! Nå skal jeg rydde og så skal jeg kanskje ha en sjokoladebit eller to og bacongull?

Muff-muff 01-10-11 20:55

I dag bakte jeg (lavkarbo) muffins, så jeg har kost meg med (lavkarbo) lasagne og muffins til dessert.

Så snart ungene sover, så åpner vi kanskje en flaske rødvin :)

BenteR 01-10-11 21:47

Her koste vi oss med pizza og suppe. Så ble det himmelsk lapskaus med fløte på, og deretter har det vært stekt ost og peanøtter med skall.

Carisma 01-10-11 23:54

En hylende baby tydeligvis... :cool: koste meg med sellerirotfries i går, men han tålte tydeligvis ikke sellerirotmelk... :o

Mamaphenix 85 02-10-11 08:59

Kyllingfillet med spekeskinke, brokoli og rømmedressing og litt sukkerfri gele med fløte på :D:):D

Drømmeren 02-10-11 09:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1220367)
Her koste vi oss med pizza og suppe. Så ble det himmelsk lapskaus med fløte på, og deretter har det vært stekt ost og peanøtter med skall.

Har du oppskrift på lapskausen?

Drømmeren 02-10-11 09:21

Jeg endte opp med å prøve lasagne... den var snadder:D
ellers hadde jeg bacon gull og cola zero;)

Peppa Gris 02-10-11 11:12

Vi spiste lavkarbomuffins til snacks og til middag hadde vi kyllinglår :)

mysil 02-10-11 14:23

Vi hadde pizza laga på osteknekkisbunn :) Blir det samma i dag :)

sandza 02-10-11 14:33

vi spiste koteletter til middag og til dessert/kvelds koste vi oss med masse god ost og et glass rødvin:)

BenteR 02-10-11 16:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Drømmeren (Innlegg 1220472)
Har du oppskrift på lapskausen?

Himmelsk lapskaus er rett og slett diverse frukter i små biter, og så presser jeg saft fra 3-4 appelsiner som saus til det hele.
Jeg bruker vanligvis 1 hel ananas, 2 små mango, 2 bananer, 2 kiwi, 1 eple, 1 pære og kanskje noen få blå druer eller 1 granateple.
Før noen får sjokk av fruktmengden og karbene;
jeg spiser 1 liten porsjon av dette sammen med fløte og et dryss med hakka nøtter (eller muslien min) som dessert, og blodsukkeret mitt øker vanligvis med ca 0,5-0,7.
Spiser jeg dette uten fløte og nøtter, øker blodsukkeret mer.
Dette er favorittdesserten til gjengen min, så jeg lager det jevnlig, og er fornøyd med en liten porsjon, og så kan de andre kose seg med mye mer.

Drømmeren 02-10-11 16:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1220719)
Himmelsk lapskaus er rett og slett diverse frukter i små biter, og så presser jeg saft fra 3-4 appelsiner som saus til det hele.
Jeg bruker vanligvis 1 hel ananas, 2 små mango, 2 bananer, 2 kiwi, 1 eple, 1 pære og kanskje noen få blå druer eller 1 granateple.
jeg spiser 1 liten porsjon av dette sammen med fløte og et dryss med hakka nøtter (eller muslien min) som dessert, og blodsukkeret mitt øker vanligvis med ca 0,5-0,7.
Dette er favorittdesserten til gjengen min, så jeg lager det jevnlig, og er fornøyd med en liten porsjon, og så kan de andre kose seg med mye mer.

Er det ikke veldig mye karber i dette med tanke på fruktsukker osv?

BenteR 02-10-11 17:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1220719)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Drømmeren (Innlegg 1220728)
Er det ikke veldig mye karber i dette med tanke på fruktsukker osv?

Jo det er det, det var nettopp derfor jeg skrev dere ikke må få sjokk, men hos meg går dette helt greitt, for blodsikkeret øker ikke for mye for meg.

mizzim 27-10-11 20:30

Sv: Dere på lavkarbo

Vil ikke kalle det lapskaus men fruktsalat jeg da:d

langaard 27-10-11 20:48

Tørr hvitvin:D

lucifine 27-10-11 21:19

peanøtter :)

nellie 27-10-11 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mizzim (Innlegg 1240163)

Heter det himmelsk lapskaus, så heter det himmelsk lapskaus, vel?

Carisma 27-10-11 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mizzim (Innlegg 1240163)

vel, deg om det. Himmelsk lapskaus har den retten hett siden oldemora mi serverte den til mamma da hun var liten. Minst! Det er jo faktisk en av de mest tradisjonsrike dessertene her i landet (om ikke helt lavkarbo.)

lucifine 27-10-11 21:57

Har faktisk hørt noen kalle det for himmelsk lapskaus en gang for noen år siden. Sitter med inntrykk om at det er "mer til det" enn bare vanlig fruktsalat? Eller tar jeg feil?

nellie 27-10-11 22:09

Tror det er ren fruktsalat, men skal ikke si noe sikkert. Det finnes jo helt sikkert lokale varianter som med de fleste tradisjonelle retter:)

Carisma 27-10-11 22:31

Det er opprinnelig fruktsalat med hakkede nøtter og råkrem.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.