![]() |
Tv2 nå
Kommer strax en reportasje på tv 2 nyhetene om lavkarbo.
|
Sv: Tv2 nå
Var bra den, men de styrer på om at vi skal spise brød du....:rolleyes:
|
Sitat:
Var en liten reportasje om fettskatten i Danmark og, der hamstra de. |
Sitat:
|
Jeg så det. Marit Bjørgen var riktig så påståelig når det gikk på at skulle man nå toppen, var man nødt til å spise mye karbohydrater. Skulle likt å høre Bjørn Ferry si det samme?
Glad jeg ikke bor i Danmark med FETTSKATT! Tragisk... Skulle gjerne sett nøkkelhulssgrandiosa bli avgiftsbelagt her til lands derimot...:p |
|
Å bruke hele gryn er sunnere enn det evinnelige brødet. Bokhvetegryn smaker kjempegodt og kan lages som dessert (med fløte/melk/honning/frukt/bær/nøtter/frø) eller til middag ( byggotto) som erstatning for ris, eller som dessert (byggrynssuppe). Den er lavest på GI av kornsortene, men selvsagt høy på karbohydrater. Skal lage det til sønnen min. Har får sjelden brød. Han synes det er noe trøtte greier.
|
Sitat:
Men det med fettskatten finner jeg ikke...får håpe det kommer noe om det i en annen kanal snart.....;) |
Sitat:
danmark er et dårlig lavkarboland forresten, omtrent ikkeno sukkerfritt, og ikke en sjokolade så langt øyet kan se, jeg leita på hver matbutikk jeg var innom. og var innom en helsekost og der var det ikkeno mandelmel eller kokosmel, det førte de ikke.og prisen på sukrin.......ja, vi skal ikke klage på prisen her ihverfall........:eek: |
Virgin kokkosolje ogg stevia er billig i Danmark. Og mørk sjokolade. Kokkosolja har de på større matbutikker som føtex og superbest.
|
Sitat:
|
Men jeg kjøpte over en kilo med macademianøtter da.det var 19 kr for 125g på Aldi, tror jeg den butikkjeden heter.
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29. |