![]() |
Søtsug
Jeg har søtsug. Er det noen som vet om noe godt og søtt man kan spise med god samvittighet? Men lav karbo? Går på Ketolysekuren, så må være veldig lite karbo... Setter pris på tips ;9
|
Sv: -søtsug-
Sitat:
Jeg ville ikke gitt etter for søtsuget om jeg var deg, men du kan lage en god del kaker og diverse om du virkelig insisterer. Se på oppskriftsforumet, desserter osv. har en egen seksjon. |
Sitat:
|
Sitat:
Spis nok fett til at du ikke er sulten og ikke har søtsug. Les rundt på forumet for tips til fettkilder. Blant annet har noen kommet opp med ostecrisp, som er veldig godt når man fyser på kveldene. |
Sitat:
|
Lag noe med kokosmasse. Kokosmasse smaker nemlig søtlig, men inneholder mye sunt fett - og er mettende.
F.eks finnes det her inne oppskrift på en bounty-kliknende sjokolade, du kan lage kokostopper med sukrin (og dyppe i smeltet sjokolade) eller du kan lage tyrkisk youghurt med hakkede nøtter, litt kakaonibs (helsekost eller okosjokolade.no), en god ss kokosmasse og litt valgfri søtning (eller honning om du har karbohydrater igjen til det). |
-Tusen takk, dette må jeg prøve ;)
|
Mat som hjalp meg gjennom de værste bygene før jeg ble kvitt søtsuget:
*Osteflak med rømmedressing (rømme du blander med fx salt, pepper og hvitløk er veldig godt). *Litt bær med fløte på (+ evnt søtstoff) *Fløten i kaffen/teen *Mange bruker kesam/CF med søtstoff/vanilje og nøtter og/eller bær i. *CC, kunne maule en hel bøtte av det... Rett og slett div fete meieriprodukter hjalp meg veldig de første ukene.. :) |
Bonty er godt..... ellers så er det greit med litt ekstra fett så man er mett...men av og til så må man gjennom søtsug kampen... lykke til
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Søtsug
ikke vanlig bonty fra butikken nei...du søke på det her inne ..lavkarbo oppskrift lages av kokkosmelk,coccosa,søtning,kokkosmasse....dyppes i mørk typ 70%+ eller sukkerfritt sjokolade
|
Sitat:
|
Te og kaffe med kunstig søtning, tyggis, fribol-sukkertøy, hjemmelaget mørk sjokolade fra økosjokolade søtet med sukrinmelis f.eks., funsaft, pepsi max.
|
Expresso med eggmelk blir en fantastisk caffelatte. Jeg søter med stevia. Dette blir du god og mett av og søtsuget forsvinner garantert!
Jeg bruker en stk dobbel expresso en eggeplomme 40 g smeltet smør 2 dl vann stevia Ikke la søtsuget styre deg!!!!! |
Sitat:
|
Tusen takk dere!! :) Koselig at dere kommer med gode tips :)
|
Å glemte å tipse deg om kake-i-kopp oppskriften..
Finner ikke linken, men oppskriften er som følger: KAKE-I-KOPP 1 egg 4 ss kremfløte 2 ss rapsolje (eller annen nøytral olje, eller smeltet smør) 3 ss sukrin 1.5-2 ss kakao 3 ss malte mandler/mandelmel Bruk enten en stor kopp/krus eller en skål. Visp lett sammen egg, fløte og olje med en gaffel. Rør inn sukrin, kakao og mandler. Kjør i 2-2.5 minutter på full effekt i mikroen (Jeg brukte en skål og kjørte 2 min og 15 sek på 750 W). Voila! God med vispet krem til :) |
Jeg tar meg en kopp med grønn te m/sitron og en ts cocosa oppi. Det dekker litt ekstra fett og stagger søtsuget mitt ihvertfall. Lykke til med å bekjempe søtsug-monsteret ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ifølge Diett.no:
Energi: 445 Fett: 38.65 Karbohydrat: 5.51 Protein: 17.99 Sukrin får du kjøpt i helsekost:) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10. |