![]() |
Langtidsvirkning, angst for tette blodårer
Takk for bra forum. Jeg har vært på lavkarbo (under 30 gr. dg.) over 10 år nå og i det siste blitt bekrymret for det som ser ut som tette blådårer på beina. Blodårene er veldig tynne, men antar det kun er mulig å se de på beia pga. huden er tynn der, hva skjer andre plasser der jeg ikke kan se. Er rundt 30 år så dette kan ikke være normalt (allerede!)?
Noen andre med tilsvarende angst? |
Sv: Langtidsvirkning, angst for tette blodårer
Hva mener du med "tette blodårer"? Hvordan ser du det?
|
Ikke så lett å forklare, men blodårene har byttet farge, fra litt blålig til markert mørkerød. Ser nøyaktig ut som det som gamle mennesker får på beina.
|
Du mener ikke åreknuter eller utenpåliggende årer, da?
Jeg var hos dia- legen i dag og etter 4 år på lavkarbo er blodlipid- verdiene mine "fabelaktig flotte"!:D |
Aha, du mener utenpåliggende årer!
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...nnzAV4F_uvNgtw Det kommer med alderen, ja, og kan skyldes hudsykdommen rosacea, som gir mye sånne årer rundt om på kroppen, men ofte mest i ansiktet(portvinsnese). Har niks og nada med blodfett å gjøre! Heldigvis, for mine bein ser ut som et oversiktskart og har gjort det siden før jeg fylte 20! |
Sitat:
|
Dette er skikkelig tynne blodårer, ser ikke ut som åreknuter, det er ingen store blodårer i nærheten. Det er flest på innsiden, bak på foten.
Alle prøveresultatene min er også fine, men lets be real, testene vil ikke vise tette blodårer. Kansje ECHO, men det er vel farlig å kjøre på moro? |
Ja, kan se ut som på bildet. Har du noe mer info/referanse jeg kan sjekke mot tette blodårer?
|
Sitat:
|
Sitat:
Claudicatio intermittens |
Slikt kan behandles. Hvis det er dette da... :o
|
Sitat: