![]() |
Vaniljemuffins uten egg, nøtter og melkeprodukter
Jeg er på utkikk etter en lavkarbo muffinsoppskrift uten kakao, egg, melkeprodukter og nøtter. Ammer gutten min, og han tåler veldig få matvarer. Så det blir da et problem å lage noe godt når jeg helst ønsker å spise lavkarbo. Håper dere flinke damer (eller evt. menn ;) ) har noen gode oppskrifter å komme med :)
|
Sv: Vaniljemuffins uten egg, nøtter og melkeprodukter
Jeg mener ikke å være negativ, men hvordan i all verden skal det gå an å bake lavkarbomuffins uten alle de ingrediensene?
|
Nå har ikke jeg prøvd så mange muffinsoppskrifter, så jeg har ingen spesiell å anbefale.
Jeg er likevel sikker på at om du søker på forumet vil du finne muffinsoppskrifter uten nøtter. Hvis kokosmel/fiberhusk/glutenmel/jbkm er ting du kan spise, er det verdt et forsøk? :) Det man da kan gjøre er å prøve å bytte ut fløte med vann, smør med olje (hvis du ikke kan bruke smør) og se om egge-erstatning kan brukes (jeg aner ikke karboinnholdet i dette, men det står i allergihylla i butikken). Lykke til! ;) |
Hjelpes... det er jo nesten ingen matvarer igjen å bruke når man også skal ta bort høykarbovarer som mel og sukker. Nesten som å prøve å koke suppe på en spiker.
Om du ikke skulle få til muffins, så vil jeg gjerne anbefale å prøve å lage bounty til kosemat, om du liker kokos. De blir svært vellykkede på lavkarbo og kan lages uten disse ingrediensene. Ligger en del oppskrifter ute her på forumet. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43. |