![]() |
Noen som har oppskrift på kebabkrydder?
Ønsker meg oppskrift på hjemmelaget kebabkrydder, noen som har en oppskrift å dele? :)
:blomster: |
Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?
Kanskje det finnes noe her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30489
|
Takk for tråden, men dessverre ikke en krydderblanding der som heter kebabkrydder. Kan godt være at en av de kan brukes, men jeg har ikke peiling på hva slags krydder som blir brukt på kebabkjøtt. :o
|
Prøv garam masala. Om du har tilgang på innvandrerbutikker får du "rene" kryddere uten salt/smaksforsterkere/fyllstoffer til en billig penge. Rajah er et godt kryddermerke, krydderet kommer i sylinderformede bokser som rommer en del. Du trenger i alle fall en god spiseskje for å få nok smak. Prøv å styr unna bittesmå glass fra toro/hindu om du kan.
|
Har dessverre ikke tilgang på innvandrerbutikk. Og grunnen til at jeg vil ha en hjemmelaget oppskrift er for å unngå ferdigkrydder fra Toro eller andre produsenter. :)
|
Men er garam masala kebabkrydder? Er det et eget krydder, eller er det en blanding? :)
|
Eg har eit glass som heiter kebabkrydder, Santa Maria.
Det inneholder: sort pepper, paprika, spiskummen, oregano, cayennepepper, kvitløk, gurkemeie og koriander. |
Sitat:
Styr unna Santa Maria og salt heller selv. En flott kebab får du av å ha strimlet lam eller kylling i en ildfast form med 1 ss olje, 1 ss garam masala, salt etter ønske og evt. litt presset hvitløk eller hvitløkspulver. Stek til gyllent, kanskje 10 min? - på sterk ovnsvarme. Det går også greit i panna, men det smaker mer grillet i ovnen. |
p.s. ofte er det lurt å google selv. prøv "garam masala kebab" for tips og oppskrifter...
|
Sitat:
|
MonaS sin oppskrift på mauriske svinekebaber er god :ja:
|
Sitat:
Var derfor jeg startet tråden for å høre om noen hadde en oppskrift på dette, men da er det bare for meg å prøve meg frem når jeg vet jeg kan ta utgangspunkt i garam masala, og bruke de samme ingrediensene og blande selv. :) |
Sitat:
For øvrig; jeg har både googlet og søkt i forumet før jeg startet tråden. :) |
=sukk=
Skjeivlesingsdjevelen slo til igjen: "Noen som har oppskrift på karbohydrater?":rulleøyne |
[quote=Zillah;1234783]=sukk=
Skjeivlesingsdjevelen slo til igjen: "Noen som har oppskrift på karbohydrater?":rulleøyne[/quot :lol: |
Men hva med saus til babben, noen som har oppskrift på det?
|
Sitat:
|
Godt spørsmål, Carisma. Til nå har jeg bare brukt den ferdige kebabdressingen fra Aramso, som har 3,2 g kh pr 100 gram.
Takk for linker, Zincite. :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50. |