![]() |
Sellerizza
Må bare dele denne oppskriften.
Ble så bra :D Pizza med selleribunn Denne gangen hvit pizza. Her er oppskriften med bilder: http://lavkarbokjerringa.blogspot.co...ellerizza.html http://1.bp.blogspot.com/-CiY1wBqujU...52811%2529.jpg Sellerizza Bunn: 1 sellerirot, revet Revet ost (like mange dl som sellerirota) 1 sjalottløk Salt og pepper Fyll: 1 beger crème fraiche 1/2 chili 1 fedd hvitløk salt og pepper 1 pk kyllingkjøttdeig paprikapulver timian 1 sjalottløk i ringer 2 tomater i skiver revet ost Start med bunnen, riv sellerirot og ost. Bland i resten av ingrediensene. Ha utover en bakepapirdekket stekeplate. Stek på 180 grader i 30 min. Mens bunnen steker lager du fyllet. Start med den hvite sausen. I et beger crème fraiche, har du i presset hvitløk og finhakket chili. Smak til med salt og pepper. Stek kyllingkjøttdeigen i smør. Ha krydder på. Del opp løken og tomatene. Riv ost Når bunnen er halvstekt er det på tide og sette den sammen. Ha først på den hvite sausen. Del utover tomat og løk. Ha kjøttet utover og avslutt med revet ost. Stek på 180 grader i 30 min. |
Sv: Sellerizza
Den så spennende ut!:) Gleder meg til å teste og abonnerer på denne.
|
Ja den var virkelig god synes jeg.
Om noen tester et annet fyll så legg det ut her da! |
Denne vil jeg prøve!
|
Abonnerer jeg også :)
|
oj! spennende! den skal prøves! :D
|
Denne må prøves - jeg har 6 stk sellerirot på lager!
Jeg har laget røsti-selleri etter omtrent samme lest som pizzabunnen her og siden det ble mye mer enn jeg spiste i et måltid, havnet de i fryseren. Ved oppvarming i steikepanna ble de litt sprø og kjeks-aktig. De kan brukes med pålegg på også, tenker jeg. En anvendelig basisoppskrift, altså. Og sellerismaken er ikke veldig utprega, for de som er litt engstelig for det. |
Et lite spørsmål om steketid: Du sier at bunnen skal steke i 20 min, så at fyllet skal på når bunnen er halvstekt. Deretter at dette skal steke i 30 minutter. Er total steketid da 30, 40 (10 min halvstekt bunn + bunn m/fyll) eller 50 minutter (20 + 30 min)?
|
Sitat:
Kan nok hende jeg kommer til å steke den enda litt lengre 1. gangen for å få den enda mer sprø. |
I går lagde jeg denne med kjøttdeig og tomatsaus. Kanskje enda bedre:-)
Og så ble det nydelig frokost på meg i dag også. Er så spent på om noen andre har prøvd den og hva dere syns! |
Sitat:
Så totalt 1 time |
Oi, dette så spennende ut! Prøve til uka.
|
Oh my lord, dette var godt!!!
Jeg spiser denne nå, og måtte bare inn for å skrive at den rett og slett er fantastisk! Utrolig god bunn, definitivt den beste jeg har smakt! Den var litt myk da den kom ut fra ovnen, men etter et par minutters avkjøling har den blitt stivere. Tror ikke jeg kan spise den uten bestikk, men det er ikke langt fra. :) Jeg har forandret noe på oppskriften, jeg krydret blant annet bunnen med oregano. Jeg brukte samme pizzasaus (men hadde i basilikum), og som fyll/topping hadde jeg bare rødløk og Tines fire oster, samt litt revet parmesan og enda mer oregano og basilikum. Da jeg tok den ut av ovnen, la jeg en skive Strandaskinke på hver bit. Nyyydelig! (Den minner forøvrig veldig om Pizza Originale Margherita, en pizza jeg spiste sikkert én gang i uka før jeg begynte med lavkarbo.) |
Sitat:
Ja ikke sant den var god!!! Endelig noen som har testet den ut, var så spent på om flere ble frelst :-) Vi skal ha den nå på lørdag igjen. Veldig godt med spekeskinke på pizza. Kanskje teste ut det denne gangen. Takk for tips! |
Jeg har også testet og fikk så dilla at jeg laget den to dager på rad :D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Dette var middag her i dag også :D Supergodt !!
Jeg hadde en stor sellerirot, 10 dl ferdig raspet. (Da trykket jeg den ikke sammen i dl-målet). Tusen takk for flott oppskrift :) |
ca 300g har jeg endt på de gangene jeg har laget den.
|
Sitat:
Sitat:
|
Jeg synes også denne piszzabunnen var veldig god og røsti-varianten (bare bunn - uten "fyll") egner seg godt som alternativ til kjeks/kavring m/pålegg på.
Jeg lagde mer sellerizza en det jeg spiste i et måltid. Det havnet i fryseren og på fredag ble en bit med på jobben til lunsj. Den smakte like godt etter oppvarming i mikro, selv om bunnen ble litt mykere. Eneste "ulempen" er at jeg må dele litt med kollegaer, for de synes lunsjen min lukter så godt. |
Smaken var nydelig! men min bunn ble bløt da, men smaken var jo rett og slett fantastisk, så tipp topp tommel opp for den :)
|
Må prøve jeg også :-)
Stekes den med varmluft eller bare med over og undervarme? |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36. |