![]() |
Nå er det smørkrise, stod det på sol.no
|
Sv: NÅ er det smør krise stod det på sol.no
Ha ha:D
En venninne av meg som ikke er på lavkarbo hadde et utbrudd i butikken forleden... "Faens lavkarbo!! Hvor er smøret mitt??" |
Sitat:
|
*lerlitt*
|
haha den var morsom
|
Sv: NÅ er det smørkrise stod det på sol.no
Svigermor er også oppgitt.... "De har jo aldrrrrri smorr på butikken lenger!!" (sagt med skikkelig bergensk skarre-r:D)
|
Haha så artig!
*Harrytur til Sverige og smugle smør :lol: * |
Sitat:
Fikk 500 gram smør til 35 svenske kroner her i forrige uke. Det var på Svinesund da. |
Sv: Nå er det smørkrise, stod det på sol.no
Smør er bra, men hva i alle dager bruker dere så mye smør til egentlig? Vi bruker veldig mye cocosa fett til steking osv. Men har ikke på unormalt store mengder smør på brødskivene må jeg innrømme. Går litt meierismør til baking osv, men ikke mer enn "normalt" vil jeg si. Skal sies at jeg aldri lager egen mat heller, det fikser kona siden hun er utrolig lavkarbofiksert, men tror ikke vi bruker mange kiloene med smør i uka.
Er det feil å steke med cocosafett? |
Sitat:
|
Ok, men må vel spørre, bruker du vesentlig mye mer smør nå bare fordi du er på lavkarbo ift tidligere? Eller er det et merforbruk fordi du steiker oftere?
|
For min del har jeg kastet soft light og melange ut av huset :eek: og bruker SMØR. Det er jo ikke store mengder det er snakk om men om vi er mange nok som gjør dette så vises det jo på salgstallene fra butikkene... Jeg bruker nok 1-2 ss daglig... og så bruker Husets Herre litt når vi lager saus. Hvilket kanskje er 1-2 ganger i uka. Hva kan det være? 1 pk månedlig, kanskje?
|
Men herremin for en spørreundersøkelse... Valg mellom Spiser ikke smør - Bremykt - Andre smørtyper??? Andre smørtyper blir da både meierismør, setersmør OG margarindritt eller? Ok, vet at margarin IKKE egentlig kan kalles smør, men det tror nok mange andre 'der ute'. Jaja.
Bruker mer meierismør enn tidligere hos oss, for bruker det også når jeg lager kaker og vaffelrøre til bruk i foreningskioskene jeg må bidra til. I tillegg til steking og at jeg eeelsker omelett med smør til frokost. Har ikke opplevd tomme hyller her jeg bor da, bortsett fra seterrømme her for ikke så lenge siden. |
Det var helt tomt for Bremykt på butikken her i dag, har vært nesten tomt flere ganger i det siste har jeg sett. Kanskje jeg skal kjøpe noen bokser neste gang jeg handler et sted der de har noen?
De hadde meierismør da så jeg kjøpte det istedet, men for en prisforskjell på foliepakket og i såkalt "bordpakning"! :eek: |
Sitat:
Eneste jeg bruker smør til er steking og over grønnsaker, og jeg steker jo stort sett all maten min. Vet ikke hvor mye smør jeg bruker, men kanskje en halvkilospakke på halvannen til to uker? Synes det er positivt at folk blir mer bevisste på rene matvarer, for margarin er IKKE smør. Det er smørbart, men det kvalifiserer uansett ikke. Jeg vil ikke ha nesten-plast i maten min. :p |
Sitat:
|
Bruker mer smør jeg. Hjemme hos oss brukte vi bare vita, eller kaaanskje soft flora light. Da jeg flyttet sammen med mannen brukte han brelett så det gikk lenge i det frem til jeg oppdaget at jeg likte smaken på bremykt. Stekte i margarin (mamma bruker bare formfettspray). Nå som jeg er lk så bruker jeg smør når jeg steker, men mannen bruker enda brelett og margarin. Han om det.
|
Sitat:
|
Sitat:
Altså, jeg mauler ikke smør, men det går jo med til steking, på kjøtt som saus osv... Prøver å knipe inn på fløta, for jeg er ikke sikker på om melkeproduker er så bra for meg.. |
Sitat:
Men nå er jeg bare en person, da. Og relativt småspist, så det har jo innvirkning. |
Når man sjelden spiser brød/brøderstatninger går det mindre for vår del iallfall.
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28. |