![]() |
Kast ut badevekta-kampanje!
Lurer på om vi alle burde kastet badevekta UT jeg! Innføre målebånd istedet? Vi som er litt småtjukke vil jo både kjenne på klær og se i speilet at noe har forandret seg - så TRENGER vi EGENTLIG denne hersens vekta?
Denne ofte digitale innretning med evne til å påvirke dagens humør og motivasjon hinsides noe annet? At noe dødt kan ha sånn påvirkning på et varmt, levende menneske? Et oppegående, resonnerende menneske med all kunnskap det trenger for å nå sine mål? Den drittvekta kødda til min morgen ved og vise 700 g ned fra i går. Dumme dumme meg gikk på en gang til etter å ha dusjet - og da viste den hva? Jepp - samme som i går. Jeg kjente jeg ble sint PÅ MEG SELV fordi jeg gikk på en gang til! Makan til idiotisk hypnotisk evne har vel ingen klart og finne opp verken før eller senere ;) Jeg starter: Jeg skal veie meg i morgen tidlig, siden det er en uke siden "nytt opplegg" ble påbegynt, og så skal jeg ikke veie meg på en hel måned! Vekta går innerst inn i garderobeskapet. Noen som blir med? Tenk hva du kan velge vekk og FÅ istedet! Garantert flotte dager som KUNNE vært ødelagt av vekta ;) YOU CAN DO IT! |
Sv: Kast ut badevekta - kampanje!
Jeg har en flott badevekt som overfører til nett og til og med app på mobilen med graf over hvordan vektnedgangen går. Og selv om den viser litt opp og ned, viser den mest ned, og jeg ser trenden er ofte -0.2 kg/uke til -0.5 kg/uke.
Jeg veier meg kun en gang daglig (hvorfor i all verden vil man veie seg flere ganger daglig??) og jeg er svært fornøyd med den, jeg tar egentlig ikke målingene fra vekten så seriøst, annet hvis det går veldig fort oppover/nedover. Men det lureste er å måle seg, eller bare ha et referanseplagg man prøver en gang i uken, kanskje til og med tar et mobilbilde av seg selv, da vises det så mye bedre! |
Jeg er egentlig helt enig, men det er mye fokus på vekt her inne, så en kan ikke unngå å bli påvirket....det er tickere med vektnedgang på omtrent alle brukerne, og det er utfordringer til omtrent alle sesonger og anledninger....det gjør at jeg blir fokusert på vekta iaffal.
|
Er ikke inne i en sånn manisk veieperiode nå. Hadde jeg vært det skulle jeg hengt med.
Lykke til!:) |
Bra for deg Nellie, det er nok mange som ønsker å være i samme situasjon tror jeg :)
Jeg er ikke så bekymret for at man veier seg så ofte, men jeg er bekymret for den enorme påvirkningen vektoppgang eller stillstand kan ha på den enkelte - jfr en del poster her inn om "noen få kilo opp - krise - hva gjør jeg galt" osv :) Vil prøve dette tror jeg, selv om jeg også har holdt på så lenge at jeg som Nellie ikke lar det overta hele dagsformen og frambringer panikk, men det er jo klart vekta blir tillagt mer betydning enn nødvendig her hjemme også :) |
Kasta vekta ut i dag tidlig.Er absolutt ikke venn med den.Har bare minket 5 kg.på 1 1/2 år.Nå vil jeg ikke se den på en stund.Har stressa for mye med den vekta ,selv om kroppen har forandret seg.Ringene henger løsere på fingrene og jeg ser jo forandring,så nå er det lenge til vekta kommer frem igjen.
|
Jeg kastet den ut ( les: gjemte den i skapet) for et par-tre uker siden :D
For vekta er ikke snill! :p |
Dette er bare en periode altså. Plutselig blir jeg helt desperat i veieren igjen. Men har lært meg til å sette vekta bort, enkelt og greit. Om det så er inn i et skap. Latskapen vinner alltid over veietrangen:p
|
Jeg driver visst og legger på meg for vinteren. Så jeg kan ikke være med. (Når jeg setter vekta i skapet er det fordi jeg ikke vil se den i øynene og dermed et symptom på at jeg er på galeien... )
|
Har vekten på badet, bruker den ikke..Måler meg med målebånd en eller to ganger i uken... fornøyd med det. Jeg er en av dem som blir hyrsterisk opptatt av vekten hvis jeg begynner å veie meg. Helt teit. Så jeg aner ikke hvor mye jeg har gått ned de siste månedene. Men jeg har gått ned en str.i klær, og det er jeg fornøyd med.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
jeg tror og jeg må gjöre det, blir jo helt tullerusk nå når vekta har stått stille, men er trossalt sjuk får ikke i meg nok veske eller fett, så er ikke rart, klarer og tenke og si det, men innerst inne blir jeg lei for vekte ikke viser nedgang disse dager...tror jeg skal gjemme den eller faktisk er kansje nödt og gå ned til pappa med den til neste veiing...
|
Er med!!
Sjølvsagt blir ein opphengt når vekta berre står der og fristar ein kvar morgon.. *Kanskjekanskjekanskjehar eg gått litt ned dei siste to dagane* Hurra for kroppar som fungerar godt istaden og at maten ikkje styrar livet mitt lengre! |
:heia: kanskje vi må lage tickere som sier hvor mange dager siden siste veiing:lol: ;)
Et 12-stegs program må også kanskje til? ;) Min går ihvertfall i skapet etter veiing i morgen tidlig og kommer fram EN gang om akkurat en mnd - for så og gjemme seg i skapet igjen;) |
Badevekta kasta jeg i søpla for mange år siden, den gjorde noe med hodet mitt kan man si! :p
Her i huset blir det ikke brukt målbånd lenger heller:) |
Count me in :)
Bruker klær som vekt jeg - og synes det moro når det blir litt mer plass hver gang jeg prøver. Var i selskap for 1 måned siden, og den buksa jeg ikke fikk opp glidlåsen på da, bruker jeg i dag :stortsmil |
Har aldri hatt vekt, så jeg måler meg bare et par ganger i året (toppen). Det hender jeg savner ei vekt, men jeg synes egentlig det er like greit å ikke ha det, kanskje særlig fordi jeg har 2 jenter i huset.
|
Blir med på dette jeg også :) Som regel er jeg for trøtt om mårran til å huske på å veie meg, men i helgene da kommer den fram :p
|
Hei:) jeg har vekt hjemme og jeg er manisk opptatt av den, men vet ikke om jeg tør kaste den ut pga skal reise til london om 3 uker og er livredd for å ikek gå ned noe til den tid når jeg nå skal begynne med styrke 3 dager i uken og kondisjon 2 dager i uken, huff huff
|
Sitat:
Hva skjer forresten om du ikke går ned noe til du skal til London, lar du være og dra? Bare litt tanker fra meg :) |
Sv: Kast ut badevekta-kampanje!
Jeg har aldri gått opp så mye som da jeg ikke eide en vekt...
Føler det er ansvarlig av meg å bruke en, på samme måte som man bør sjekke saldo nå og da om man bruker bankkortet, hjernen er ganske flink til å fortrenge/bagatellisere sånt den ikke liker. Dessuten er det like mye bonus i å se at man har tatt av 5 kg, som det er irriterende å se at man har lagt på seg 5 kg, tross alt så går det rette veien på lavkarbo og det er kjekt å få bekreftet at man får igjen for livsstilsendringen. Derimot er det nok lurt å ikke veie seg mer enn annenhver uke for en del personer, siden de henger seg for mye i kortvarig opp/nedgang. Jeg veier meg ca en gang i uken, eller om jeg synes jeg ser feitere/smalere ut enn før. |
Nerthus: moren min har sagt at jeg skal få nytt antrekk når vi skal til london, altså der nede og hun blir nok skuffet om hun ikke ser noen endring på meg, så ja jeg er livredd for heller å gå opp i vekt liksom
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04. |