Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   I dag (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49048)

Engledans 30-10-11 14:35

I dag

driter jeg i at jeg står konstant stille, og tror jeg heller prøver meg på browniesen fra Sukkerfriboka, og pisker krem til:D:D:D

ToreH 30-10-11 17:19

Sv: I dag

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1241782)
driter jeg i at jeg står konstant stille, og tror jeg heller prøver meg på browniesen fra Sukkerfriboka, og pisker krem til:D:D:D

Hva var egentlig hensikten med tråden?

Peppa Gris 30-10-11 17:22

Akkurat det synes jeg du skal gjøre! Det å kunne kose seg innimellom er så utrolig viktig, så får heller vekt være vekt innimellom!

Imse 30-10-11 17:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1241866)
Hva var egentlig hensikten med tråden?

Hva var hensikten med det svaret??? Jeg undres nok like mye over ditt svar som du undres på hvorfor hovedinnlegger skryter av en god oppskrift hun har på brownies.

ToreH 30-10-11 17:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1241871)
Hva var hensikten med det svaret??? Jeg undres nok like mye over ditt svar som du undres på hvorfor hovedinnlegger skryter av en god oppskrift hun har på brownies.

:eek:

kiril 30-10-11 17:30

hörtes deilig ut, eg vil og ha noe godt, har riskrem i kjøleskapet, håper jeg ikke faller for fristelsen i dag som jeg gjorde i går :(

Imse 30-10-11 17:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1241872)
:eek:

Dette er et diskusjonsform, hvor folk gjerne snakker sammen. At du undres over hverdagssamtaler får være ditt problem, men du trenger da vel ikke gi et slikt svar til hovedinnlegger. Men her på forumet samtaler vi i tllegg til å diskutere.
Hovedinnlegger trenger heller litt støtte og MEDLIDENHET da vektgangen har vært laber i det siste.

ToreH 30-10-11 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kiril (Innlegg 1241874)
hörtes deilig ut, eg vil og ha noe godt, har riskrem i kjøleskapet, håper jeg ikke faller for fristelsen i dag som jeg gjorde i går :(

Håper? Jaja, sagt det før og sier det igjen, beslutning er luksus :)

Dette er jo en sånn tråd hvor man kan diskutere absolutt alt så lenge det handler om i dag, herlig fritt for moderering.

Har en par stk 200 grams sjokoladeplater i kjøleskapet. De røres ikke, bare ligger der for å gi meg motivasjon til å holde ut.
Andre som bruker samme type motivasjon?

ToreH 30-10-11 17:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1241875)
Hovedinnlegger trenger heller litt støtte og MEDLIDENHET da vektgangen har vært laber i det siste.

Medlidenhet er da vel det aller siste en slanker trenger, eller?

Nerthus 30-10-11 17:41

Høres deilig ut, gi tilbakemelding på resultatet da!

Nerthus 30-10-11 17:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1241882)
Medlidenhet er da vel det aller siste en slanker trenger, eller?

Hva mener du en slanker trenger da?

Engledans 30-10-11 18:23

Meningen var at, nå har jeg sutra og vært frustrert over vekta så lenge, at nå har jeg begynt å ikke være så manisk lengre, og heller nyte livet litt, istedetfor å stresse og deppe over manglende vektnedgang:D
Ikke noe værre, eller mer mystisk enn det;)

Engledans 30-10-11 18:28

Det er så godt at noen av dere skjønte det:p:p:p
Men har endelig innsett at livet er kos selv om det er mye en ikke kan spise.Jeg må innrømme at jeg har stressa og ikke sett mulighetene en har med lavkarbo:D
Og stor klem og kos til Nerthus, som har fått meg til å sette bort vekta:D

ToreH 30-10-11 18:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1241887)
Hva mener du en slanker trenger da?

Interessant spørsmål, men for å svare på det så ber jeg deg gjøre noen tanker om hva du trengte i slankekrigen og redegjøre for de.

Engledans 30-10-11 18:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1241911)
Interessant spørsmål, men for å svare på det så ber jeg deg gjøre noen tanker om hva du trengte i slankekrigen og redegjøre for de.

Nei nei...dette er ikke en diskusjonstråd, da får dere gå utenfor og denge løs på hverandre:rolleyes:
Dette er glad tråd:D

ToreH 30-10-11 18:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1241909)
Og stor klem og kos til Nerthus, som har fått meg til å sette bort vekta:D

Slutta å veie deg mao? Jeg som levde i illusjonen om at vekta var det eneste faste holdepunktet i livet til en slanker? :)

Men dette er jo bra. Det du sier er jo at vekta og veing gjorde deg stresset, og et stresset hode gir en stresset binyre og en stresset binyre tar livet ditt til slutt.

Dog tror jeg mange er svært uenige med deg mht vekt, veiing daglig, flere ganger daglig, eller ukentlig om at de ikke lar seg stresse....thats my point. Vi får vel satse på at de har såpass selvinnsikt og selvkontroll at det er de som kontrollerer vekten og ikke omvendt :p

ToreH 30-10-11 18:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1241914)
Nei nei...dette er ikke en diskusjonstråd, da får dere gå utenfor og denge løs på hverandre:rolleyes:
Dette er glad tråd:D

Åh, da misforstår du, eller vet ikke hva en diskusjon er for noe.

En diskurs er bra, det er nemlig forskjellige syn på ting. Noe som skaper fruktbarhet og nyanse.
En krangel er også bra, den lufter ut. En krangel oppfattes av flere som fiendtlig, men det er ikke tilfelle så fremt man klarer holde den på et greit saklig nivå. Små avvik aksepteres, det er menneskelig.

En glad tråd? Ja er ikke alle tråder glade?

Bik 30-10-11 18:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kiril (Innlegg 1241874)

Jeg bruker å lage riskrem av pisket fløte, cottage cheese, litt søtstoff, bitte litt vaniljepulver og jordbær eller bringebær som jeg knuser med stavmixeren :sikle:

ToreH 30-10-11 18:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bik (Innlegg 1241927)
Jeg bruker å lage riskrem av pisket fløte, cottage cheese, litt søtstoff, bitte litt vaniljepulver og jordbær eller bringebær som jeg knuser med stavmixeren :sikle:

Uh, men det er jo ikke riskrem da...... Riskrem bør vel ha noe ris i seg?

Alyssa 30-10-11 18:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1241934)
Uh, men det er jo ikke riskrem da...... Riskrem bør vel ha noe ris i seg?

Poenget er vel at det smaker riskrem, uten at det inneholder ris, så vi kan spise det på lavkarbo :) Akkurat som mange bruker blomkål"ris" i stedet for ris.

ToreH 30-10-11 19:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alyssa (Innlegg 1241939)
Poenget er vel at det smaker riskrem, uten at det inneholder ris, så vi kan spise det på lavkarbo :) Akkurat som mange bruker blomkål"ris" i stedet for ris.

Minner meg litt om "crabsticks" som selges det der. Finnes overhodet ikke krabbekjøtt i de og burde vært forbudt.

:)

Trj 30-10-11 19:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alyssa (Innlegg 1241939)

Det ikke bare smaker som riskrem, det har samme konsistens ! Oh lykke. :D *strener inn på kjøkkenet* -nå blir det "riskrem".

Engledans 30-10-11 19:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1241918)
Slutta å veie deg mao? Jeg som levde i illusjonen om at vekta var det eneste faste holdepunktet i livet til en slanker? :)

Men dette er jo bra. Det du sier er jo at vekta og veing gjorde deg stresset, og et stresset hode gir en stresset binyre og en stresset binyre tar livet ditt til slutt.

Dog tror jeg mange er svært uenige med deg mht vekt, veiing daglig, flere ganger daglig, eller ukentlig om at de ikke lar seg stresse....thats my point. Vi får vel satse på at de har såpass selvinnsikt og selvkontroll at det er de som kontrollerer vekten og ikke omvendt :p

Det er godt du er full av selvkontroll da:rolleyes: men det var en takk til Nerthus.Er du interessert i hva jeg takker for, kan du se innom badevekt tråden....

ToreH 30-10-11 19:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bik (Innlegg 1241927)

Btw, dette har jeg lagd mange ganger, men da kaller jeg det for "Smoothie". Så akkurat denne her i en oppskrift på smoothies for lavkarbofolk. Husker dessverre ikke linken.

Engledans 30-10-11 19:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trj (Innlegg 1241950)
Det ikke bare smaker som riskrem, det har samme konsistens ! Oh lykke. :D *strener inn på kjøkkenet* -nå blir det "riskrem".

Godt dere har funnet et godt alternativ til riskrem:D Det er så deiligt å kunne kose seg, uten dårlig samvittighet.:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.