![]() |
De har ikke smør på butikkene, hva er lurest å steke i?
Smør er utsolgt i alle nærbutikkene her jeg bor,er det ok å steke i Coconut oil fra KTC?:confused:
Hvem har kjøpt opp alt smøret tro?:eek: |
Sv: De har ikke smør på butikkene, hva er lurest å steke i?
Sitat:
Det er visstnok en kombinasjon av økt etterspørsel OG lavere produksjon på grunn av dårlig år (mye regn, dårlig fôr). |
Sitat:
|
Tine makter ikke å produsere nok smør står det på Meny butikken der jeg bor. Der har det manglet både bremykt og meierismør i over en uke.
|
Så rart :s På begge mine nærbutikker er smørhyllene smekkfulle! Kanskje jeg skal begynne å sende til folk? :p
|
Sitat:
Hehe ja! Prisene på smør kommer vel til å gå litt opp for å balansere markedet, tenker jeg. Hvertfall på de stedene det er tomt (her er det ikke tomt, heldigvis!) Tror dere? |
Jeg kunne tenke meg å bytte bremykt og meierismør i smørbar cheddar :p
|
|
Sitat:
|
Sitat:
Vi har ikke merket så mye av dette enda, annet enn at det ofte er færre pakker smør og brekmykt og fløte enn det var før. |
Min kjære Rema hadde ikke noe Bremykt og kun noen få bordpakninger med meierismør igjen i dag.:eek:
Fløte var det derimot mer enn nok av. Fullt i alle hyllene! Har kjøpt litt ekstra smør, jeg da, så det er ikke krise her enda!:D |
Sitat:
Og hvordan er holdbarheten på hjemmelaget i forhold til datostemplingen på fløtepakken? Har fryseren "full" av pakker som nesten er gått ut på dato og som jeg hadde tenkt til å bruke i sauser og gryter. Kunne vært artig å lagd smør hvis det går. :) |
Vi må vel snart kjøpe smør på svartebørsen... ;) Prisene kommer til å vokse seg hinsides! :eek:
|
Sitat:
Holdbarheten burde jo være som kjøpt smør sålenge man lager smøret med rene hender og rent utstyr og lagrer på samme måte. Her varer uansett ikke en halvkilo smør i mere enn en uke, og smør kan opbevares mye lengere.. Jeg har hatt hjemmelaget smør på benken i en uke på vinterestid.. Men vi har det kjølig da, ikke snakk om å kunne smøre med smøret fra september til mai.. Derfor bruker vi bremykt til de som spiser brød. |
Sitat:
Ser at både Imse og jeg skriver "frosset"... Jeg får omtrent spader når jeg leser "fryst".. fløte...kjøtt... eller hva det skulle være. Heter det frosset eller fryst?? Avsporing! Sorry! :rodme: |
Fant noe til avsporingen min: :o
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Da skal jeg prøve det. Jeg fryser ned all fløte som jeg ser at jeg ikke rekker å bruke opp, og nå begynner det å bli "litt" i boksen :rolleyes: |
Veldig ok den kokosolja fra KTC, har nettopp stekt opp 3 kg oppskåret kyllingfilet! Det gikk ikke så mye med av den syns jeg, skal kjøpe mer av den! Billig var den også.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva med å steke i olje? :-)
På Ultra var de tomme for alt, til og med melange uten melk! |
Tok de 3 siste pakkene på smart club i går :ja:
Så folk hadde rundt 10 pakker oppi kurven, så da løp jeg bort og tok det som var igjen :lol: På butikkene her i byen er det tomt! |
Skulle det bli tomt her, så kommer jeg til å kjøpe margarin :ja:
Daua ikke av å ha brukt det i nesten 40 år ;) |
Smør har steget med mange kroner allerede på nærmeste butikk her :/
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12. |