![]() |
Nesten 5kg sellerirot
Kjøpte mannen, i Sverige i dag......:p
Dama i kassa lurte veldig på hva han skulle med såååå med sellerirot:D:D:D Men hun skjønte det godt, da han fortale om Sellerirotprisen her....:rolleyes: Men hvordan oppbevarer jeg den best? Har ikke særlig kalde rom her, hva er den beste temperaturen tro? |
Sv: Nesten 5kg sellerirot
4-5 grader, høy lufthuktighet, men sirkulasjon så den ikke muggner, tenker jeg. Så lenge det er plussgrader så er kanskje garasjen en mulighet?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kanskje? avhengig av hva du skal bruke den til, så skal det gå an å forvelle den og fryse den ned også. Det var i alle fall en som fortalte meg at hun pleide å gjøre det :) Fryse ned uten forvelling har jeg lest at ikke fungerer.
Sellerirot er godt. Så LCHF-bloggen har lagt ut oppskrift på hel bakt sellerirot. Ser spennende ut. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jordkjeller bør være ideelt egentlig. :)
|
Sitat:
Vurderer å skru en krok i kjellertaket, for da er det lett å hekte posen av, uten å må gå ned;) |
Heldiggris! Jeg elsker selleririot.
|
Sitat:
:D Jeg kan ta lønn i "svart" sellerirot, jeg... Men serriøst - krok i taket er da ikke dumt? Høres ikke ut som dere bruker den kjelleren plagsomt mye. |
Sitat:
|
Sitat:
|
"Lagringstemperatur:
0 - 2°C Lagringskommentar: Bunterot med gresset på bør ikke lagres lengre en uke. Sellerirot som lagres mørkt og kjølig, kan holde i mange måneder." Står det på frukt.no :) |
Sitat:
|
Sitat:
Han var ikke sikker på om hun kjente han igjen pga sjarmen, eller alle sellerirøttene *fnis* |
Kan ikke du forvelle den og putte den i frysen da?
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15. |