![]() |
Mandelflarn, hjelp til å gjøre om oppskriften
Fant en oppskrift jeg tenkte det kanskje var mulig å lage til lavkarbo.
Skriver den ned her, og ønsker gjerne tips om hva det kan erstattes med. 100g smør 100 g sukker = 50 g Tagotose (eller hva det heter) 100 g mandler, skoldede og finsnittede 1 ts glokose (skal få de til å henge bedre sammen i følge oppskriften) kan det bare sløyfes, eller kan en ha litt xsantum gum eller JBKM i? 2 ss fløte 2 ss hvetemel = 1 ss kokosmel og 1 ss mandelmel? Andre forslag? Må da være en mulighet her? |
Re: Mandelflarn, hjelp til å gjøre om oppskriften
Ingen?
|
Sv: Mandelflarn, hjelp til å gjøre om oppskriften
mm, de er kjempegode. Kanskje jeg skal prøve på de. Glukose kan du sikkert erstatte med tragant. oppskrifta gir ganske mange kaker, så 2 ss hvetemel er lite. Tror kanskje jeg bruker det siden det er til julekaker. Blir ikke mange karbene pr kake uansett,
|
Siden det er mandelkaker hadde jeg nok gått for finmalte mandler eller mandelmel. Dersom du bruker mandelmel hadde jeg nok hatt i en skje eller to ekstra med fløte, for det trekker mye fukt.
|
jeg har en oppskrift på lignende. der bruker jeg finmalte mandler (malt 2 ganger) i stedet for mel. Og fiberhusk til bindemiddel.
http://forum.lavkarbo.no/showthread....15#post1259415 |
Re: Mandelflarn, hjelp til å gjøre om oppskriften
Tusen Takk for gode tips. Og flottoppskrift Gerd. Prøver nok med litt kcernede mandler og fiberhusk.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39. |