![]() |
Er dette en grei meny?
Snart jeg blir ferdig m første Atkins induksjon. Har gåt ned 3 kg, men sliter litt m blåst mage :(
men d som jeg lurer på er d grei meny som jeg har lagt t meg selv eller er d kankje lite fett i menyen...:D. Frokost : en kjøttdeig omelet (2 egg) +frukt te Lunje: Litt nøtter kankje 30 g middag: 250 gr kylling burger + 3 skive greder ost med salat, litt agurk,halv tomat+ litt majones Kveld: 50 g cotte chees + halv agurk ca 300g so frokost og lunje har vart akurat d samme, men middag og kvelds mat litt varierit men nesten samme mengde. Forresten kan ikke spise mye meieriprodukter for jeg ammer og ungen min har melkeallergi:( |
Sv: Er den grei meny ? HELP
Du burde ikke slanke deg mens du ammer.. 1500-1800 kcal er minimum av hva du trenger å få i deg, og det skal være sunn og variert mat (dropp Atkins-induksjonen og annen ekstrem lavkarbo). Går du raskt ned i vekt mens du ammer, risikerer du å overføre skadelige giftstoffer som har hopet seg opp i kroppsfettet ditt til ungen din. Og hvor er grønnsakene dine? Agurk, salatblader og en halv tomat teller knapt, er nesten ikke annet enn vann i dette.
|
Takk for svare Shailene
jeg skal slutte å amme snart. Jeg ammer bare 1 gang og d er om natta, neste månde jeg skal begynne å jobbe igjen...jeg gikk ikke so mye ned med amming d va litt kjedelig :S Skal prøve å spise litt mer grønnsaker hihihi torde jeg spiste masse :D men foresatt veit ikke hvorfor kom jeg ned bare 3 kg helt t nå :S |
Du spiser jo INGEN grønnsaker, så det er det første jeg ville endret på. Og har babyen melkeallergi ville jeg kuttet alle melkeproduktene.
|
Ville droppet aktiv slanking HELT under amminga, og heller satset på å spise sunt og variert. Mye mer grønnsaker og gjerne frukt også, spis mer karbohydrater generelt for å holde ketosen unna.. Mer fett hadde du heller ikke hatt vondt av, men bra at du spiser nøtter i det minste.
Du finner neppe noen eksperter som mener det er OK å drive med ketosediett eller annen ekstremslanking mens du ammer i det hele tatt. Og tenk på ungen, ikke dropp amminga for at det er kjedelig at du ikke får slanka deg samtidig. Det er ikke noe å stresse med enda :) |
Sitat:
|
Nei, det spiller kanskje ikke så stor rolle når man kun ammer en gang, det har du sikkert rett i. Såklart skal man ikke slutte å amme heller. Svarte bare utifra det jeg har lest om emnet, har ikke funnet mange som mener det er bra å drive med AKTIV slanking mens man ammer i det hele tatt (inkl. Atkins selv), både pga. dette med næringsstoffer, giftstoffer og ketoner, så da ser ikke jeg noe fordel/grunn til å gjøre det heller.. Men det er jo såklart opp til TS, skal ikke blande meg.. :)
|
Skal prøve å slutte m amming fra idag, d blir vanskelig for d er so mye kos m amming heheh :D
takk for alle dere er so flinke til å hjelpe :) forresten har tatt en del grønnsaker til frokost og, omelet m brokoli og paprika+++ :D |
Sitat:
Og ellers, jepp, grønnsaker til alle måltider er lurt. Og husk at agurk stort sett er bare vann og veldig næringsfattig. Pass på at grønnsakene er næringsrike også, ikke bare lave på karber. |
Sv: Er dette en grei meny?
Sitat:
|
http://ammehjelpen.no/artikkel/32/Slanking
Også : http://www.side2.no/helse/article3284256.ece Nyttig lesing om amming :) |
Takk alle,,,
Nei Nei jeg skal ikke slutte å amme pga slanking, snart jeg skal begynne å jobbe , da blir d kjempe vanskelig å foresette å amme. D har vart en periode nå jeg prøver å slutte, dette har kjed veldig gradvis. Ungen min har begynt å spise fast mat om dagen. Han er snart 8 mnd... Takk Albatross for linkene, de va hjelpsome :) |
Ok, begynte å lure jeg, bra det ikke er derfor! :)
Du har jo ikke så mye å ta av egentlig, så det KAN faktisk være en fordel med litt mer karbo i kosten hvis vi ser bortifra det med amming også. Mange normalvektige som opplever at ketosediett ikke er ideelt for å bli kvitt de siste kiloene, hvis det går veldig tregt nedover, eller ikkeno nedover i det hele tatt. Særlig hvis du ikke liker å spise så mye fett, som det ser ut som utifra den menyen din, så kan det være greit med litt mer karbohydrater. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48. |