Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Og plutselig sprakk jeg ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49771)

Marella77 09-12-11 20:15

Og plutselig sprakk jeg ...

Jeg mistet plutselig alle hemninger, og tenkte at jeg driter i hvordan det går om jeg sprekker... Og plutselig hadde jeg spist gotteri og litt popcorn, samt bestilt meg en pizza... Huffameg! Men litt deilig også, å være litt crazy for en kveld!!! hehe...

langaard 09-12-11 20:32

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1264537)
Jeg mistet plutselig alle hemninger, og tenkte at jeg driter i hvordan det går om jeg sprekker... Og plutselig hadde jeg spist gotteri og litt popcorn, samt bestilt meg en pizza... Huffameg! Men litt deilig også, å være litt crazy for en kveld!!! hehe...

La det bli med i kveld da, Marella!:)

Marella77 09-12-11 20:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1264543)
La det bli med i kveld da, Marella!:)

ja, det håper jeg virkelig!!! :) Har litt dårlig samvittighet nå, men men...

shailene 09-12-11 20:47

Er ikke SÅ farlig med en sånn kveld en gang iblant, for å få det ut av systemet, så lenge det blir med engang iblant! :)

langaard 09-12-11 20:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1264546)
ja, det håper jeg virkelig!!! :) Har litt dårlig samvittighet nå, men men...

Blanke ark i morra:klem:

Marella77 09-12-11 20:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1264548)
Blanke ark i morra:klem:

jepp :) (så koselig du er langaard!! :) ) :klem:

Kari Marita 09-12-11 20:52

Det er ikke bestandig like lett, men det er bare å starte på nytt igjen neste dag. :)

langaard 09-12-11 20:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1264550)
jepp :) (så koselig du er langaard!! :) ) :klem:

Takk:rodme:

Marella77 09-12-11 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1264547)
Er ikke SÅ farlig med en sånn kveld en gang iblant, for å få det ut av systemet, så lenge det blir med engang iblant! :)

Ja, det er det jeg er redd for, at jeg skal skli ut... Jeg har vært i ketose i 2 mnd nå, så jeg er spent på hvordan det blir å komme ut av det, samt det å komme i ketose igjen. Lurer på om jeg får noen bivirkninger... Da jeg starta, var jeg i skikkelig dårlig form i 1 uke.

Men syns også det er litt deilig med en sprekk. Føler jeg har litt ferie om du skjønner. Føler at jeg er meg selv igjen. Er litt gladere, rusa på sukker!!! hehe...

Yrla 09-12-11 21:10

Har du spist litt lite i det siste? Eller var det følelsesmessig påkjenninger som utløste det? Eller har du vært litt for disiplinert at du følte behov for å komme ut av tvangstrøya? No pressure.

Marella77 09-12-11 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1264561)
Har du spist litt lite i det siste? Eller var det følelsesmessig påkjenninger som utløste det? Eller har du vært litt for disiplinert at du følte behov for å komme ut av tvangstrøya? No pressure.

Det var faktisk toppen av kaka som skjedde! Har vært frustrert over tid for noe personlig, og så kjente jeg veldig behov for å gi f... Og nå er jeg blid som en sol, og ikke så frustrert!

I tillegg så er jeg så uttrolig lei av kjøtt, grønnsaker og saus!! Lei av å tenke på hva jeg skal lage meg. I går bakte jeg Lollipops brød, og så ble det så mislykket. Nesten alt av det lavkarbomaten jeg prøver, blir bare litt godt. Savner noe skikkelig godt!! (men unntak av noen retter...).

Jeg syns det er deilig å ha gått ned 14 kg, men syns det med maten er pes. Skulle ønske jeg kunne finne en dagsmeny som jeg likte godt! (Mulig jeg er elendig kokk altså... ;) )

Ps, i tillegg så har jeg også vært veldig disiplinert i 2 mnd, uten noen sprekker. Så jeg føler at jeg "fortjener" en sprekk ;)

ToreH 09-12-11 21:49

Hva skjer egentlig når man sprekker?

Charlott 09-12-11 21:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1264582)

At man VELDIG akutt legger om fra lavkarbo til høykarbo, feks...

Imse 09-12-11 21:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1264582)

Man spiser mat man ikke skal spise på lavkarbo...

Reaksjoner:
Det varierer, noen reagerer ikke på noe vis.

Mens andre av oss kan få magekramper, diarè/forstoppelse, masse vann i kroppen og muskel og leddsmerter. Og noen står gjerne stille på vekta i mange uker etterpå.

Husk at ikke alle er like. Jeg reagerer mye, men jeg er jo både ekstremt overvektig, har ME, reagerer på gluten og blir helt i koma av gluten og sukker( i blandt så bortevekk at jeg knapt vet hvor jeg er eller klarer å komme meg opp av stolen og i seng). At vekta stopper driter jeg i, jeg har hatt mange sprekker de siste årene, men det verste er den komatilstanden, vannansamlinger( ikke så kult når fingrene er så stive at man mister krus og kopper) og leddsmerter.

ToreH 09-12-11 21:58

Så hvis en som er på høykarbo sprekker og spiser lavkarbomat så er det å anse som en sprekk?

ToreH 09-12-11 22:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1264585)
Man spiser mat man ikke skal spise på lavkarbo...

Reaksjoner:
Det varierer, noen reagerer ikke på noe vis.

Mens andre av oss kan få magekramper, diarè/forstoppelse, masse vann i kroppen og muskel og leddsmerter. Og noen står gjerne stille på vekta i mange uker etterpå.

Da skal jeg sprekke på julebord i morra. Skal spise masse desserter til jeg antakelig spyr, eller på grensen. Deretter skal jeg drikke så mye alkohol at jeg blir dårlig, vondt i magen og diare hele dagen derpå. I tillegg skal jeg forspise meg på alskens greier.

Deretter skal jeg veie meg på søndagen og se at vektnåla gikk opp en kilo eller 2. Glemte nevne at det er nettopp dette som gir meg motivasjon til å stoppe selvsagt.

Innta fosterstilling i en uke og blodangre på festen og løpe ræva av meg for å hysterisk bli kvitt de 2 kiloene jeg har jobbet i 5 mnd med å bli kvitt.

Men vet dere hva? Det er verdt det, hehehe. Er bare fett som er lett å bli kvitt etterpå.

sistegang 09-12-11 22:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1264537)

Håper du klarer deg med en kveld, jeg har holdt på i ei uke nå:( Tenker hver morgen at nå må jeg inn på rettspor igjen, men så putter jeg alt mulig rart inn i denne stakkars kroppen min.:mad:

ToreH 09-12-11 22:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sistegang (Innlegg 1264589)
Håper du klarer deg med en kveld, jeg har holdt på i ei uke nå:( Tenker hver morgen at nå må jeg inn på rettspor igjen, men så putter jeg alt mulig rart inn i denne stakkars kroppen min.:mad:

Viljestyrke! Gud, gi meg viljestyrke :) Skjerp deg og get together girl! Du vil vel ikke bli feit igjen? ;)

Nerthus 09-12-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1264592)
Viljestyrke! Gud, gi meg viljestyrke :) Skjerp deg og get together girl! Du vil vel ikke bli feit igjen? ;)

Du er virkelig konge når det gjelder å motivere Hypah... for ikke snakke om dine velutviklede empatiske evner... priceless!

langaard 09-12-11 22:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1264587)
Så hvis en som er på høykarbo sprekker og spiser lavkarbomat så er det å anse som en sprekk?

:confused: Hallo, er du full?

ToreH 09-12-11 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1264593)
Du er virkelig konge når det gjelder å motivere Hypah... for ikke snakke om dine velutviklede empatiske evner... priceless!

Ei som har vært "av vannvogna" i ei uke allerede er på vei inn i en ond sirkel. Bare å sjekke bloggen og profilene til mange jojoslankere her inne det!

Historien lyver ikke dessverre, da må man til med kraftig lut.

Bedre å være ærlig enn å lure seg selv, som veeeldig mange her inne har gjort og gjør fremdeles. Er du ikke enig? Selv om det høres brutalt ut, det har jeg jo ikke nektet for. men det er sagt i beste mening.

Sugarpill 09-12-11 22:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1264592)

Jeg skulle ønske at jeg var en ufeilbarlig superman sånn som Hypah. Som aldri "sprekker", som er kongen av viljestyrke og nyter sitt eget speilbilde i sine slim-fit-klær. Som kan ALT om ALT, og har fasiten på det aller meste.

Kari Marita 09-12-11 22:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1264587)

Ha ha....:D

langaard 09-12-11 22:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1264595)
Ei som har vært "av vannvogna" i ei uke allerede er på vei inn i en ond sirkel. Bare å sjekke bloggen og profilene til mange jojoslankere her inne det!

Historien lyver ikke dessverre, da må man til med kraftig lut.

Bedre å være ærlig enn å lure seg selv, som veeeldig mange her inne har gjort og gjør fremdeles. Er du ikke enig? Selv om det høres brutalt ut, det har jeg jo ikke nektet for. men det er sagt i beste mening.

Du er ikke sann!:mad:

ToreH 09-12-11 22:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethereal (Innlegg 1264596)
Jeg skulle ønske at jeg var en ufeilbarlig superman sånn som Hypah. Som aldri "sprekker", som er kongen av viljestyrke og nyter sitt eget speilbilde i sine slim-fit-klær. Som kan ALT om ALT, og har fasiten på det aller meste.

Eeh, jeg skal faktisk sprekke i morra jeg. men på søndag er det tilbake til normalen igjen. :D

Er det feil å nyte sitt eget speilbilde i slim fit da? Jeg er jo fin for pokker og liker vise meg frem. Særlig nå som jeg endelig blei fin også.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.