![]() |
Og plutselig sprakk jeg ...
Jeg mistet plutselig alle hemninger, og tenkte at jeg driter i hvordan det går om jeg sprekker... Og plutselig hadde jeg spist gotteri og litt popcorn, samt bestilt meg en pizza... Huffameg! Men litt deilig også, å være litt crazy for en kveld!!! hehe...
|
Sv: Og plutselig sprakk jeg...
Sitat:
|
Sitat:
|
Er ikke SÅ farlig med en sånn kveld en gang iblant, for å få det ut av systemet, så lenge det blir med engang iblant! :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det er ikke bestandig like lett, men det er bare å starte på nytt igjen neste dag. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Men syns også det er litt deilig med en sprekk. Føler jeg har litt ferie om du skjønner. Føler at jeg er meg selv igjen. Er litt gladere, rusa på sukker!!! hehe... |
Har du spist litt lite i det siste? Eller var det følelsesmessig påkjenninger som utløste det? Eller har du vært litt for disiplinert at du følte behov for å komme ut av tvangstrøya? No pressure.
|
Sitat:
I tillegg så er jeg så uttrolig lei av kjøtt, grønnsaker og saus!! Lei av å tenke på hva jeg skal lage meg. I går bakte jeg Lollipops brød, og så ble det så mislykket. Nesten alt av det lavkarbomaten jeg prøver, blir bare litt godt. Savner noe skikkelig godt!! (men unntak av noen retter...). Jeg syns det er deilig å ha gått ned 14 kg, men syns det med maten er pes. Skulle ønske jeg kunne finne en dagsmeny som jeg likte godt! (Mulig jeg er elendig kokk altså... ;) ) Ps, i tillegg så har jeg også vært veldig disiplinert i 2 mnd, uten noen sprekker. Så jeg føler at jeg "fortjener" en sprekk ;) |
Hva skjer egentlig når man sprekker?
|
Sitat:
|
Sitat:
Reaksjoner: Det varierer, noen reagerer ikke på noe vis. Mens andre av oss kan få magekramper, diarè/forstoppelse, masse vann i kroppen og muskel og leddsmerter. Og noen står gjerne stille på vekta i mange uker etterpå. Husk at ikke alle er like. Jeg reagerer mye, men jeg er jo både ekstremt overvektig, har ME, reagerer på gluten og blir helt i koma av gluten og sukker( i blandt så bortevekk at jeg knapt vet hvor jeg er eller klarer å komme meg opp av stolen og i seng). At vekta stopper driter jeg i, jeg har hatt mange sprekker de siste årene, men det verste er den komatilstanden, vannansamlinger( ikke så kult når fingrene er så stive at man mister krus og kopper) og leddsmerter. |
Så hvis en som er på høykarbo sprekker og spiser lavkarbomat så er det å anse som en sprekk?
|
Sitat:
Deretter skal jeg veie meg på søndagen og se at vektnåla gikk opp en kilo eller 2. Glemte nevne at det er nettopp dette som gir meg motivasjon til å stoppe selvsagt. Innta fosterstilling i en uke og blodangre på festen og løpe ræva av meg for å hysterisk bli kvitt de 2 kiloene jeg har jobbet i 5 mnd med å bli kvitt. Men vet dere hva? Det er verdt det, hehehe. Er bare fett som er lett å bli kvitt etterpå. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Historien lyver ikke dessverre, da må man til med kraftig lut. Bedre å være ærlig enn å lure seg selv, som veeeldig mange her inne har gjort og gjør fremdeles. Er du ikke enig? Selv om det høres brutalt ut, det har jeg jo ikke nektet for. men det er sagt i beste mening. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Er det feil å nyte sitt eget speilbilde i slim fit da? Jeg er jo fin for pokker og liker vise meg frem. Særlig nå som jeg endelig blei fin også. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09. |