Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Posjert Livechekylling (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49887)

Kanutten 15-12-11 10:32

Posjert Livechekylling

Her et klipp fra tubesaken, matlaginga kommer sist i snutten. Jeg skal ha dette til middag i dag. :sikle:

Zincite 15-12-11 10:45

Sv: Posjert Livechekylling

Ser veldig godt ut :sikle:

Kanutten 15-12-11 12:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zincite (Innlegg 1267524)
Ser veldig godt ut :sikle:

Ja, og så så det så lettvindt laget ut også!

Jeg vet at ymse restauranter holder maten posjert i plast i flere timer på ca 58 grader. Og når maten skal tilberedes er det bare å fiske det opp av kasserollen og brune det litt. Ferdig!

HER er forresten ei kjekk kokebokordbok. :p

Alynna 15-12-11 12:27

Får ikke den kyllingen sånn ca 0,0000001 % løpstikke? :P (Litt overdrevet.) Mener å ha lest noe slikt. Oppskriften er digg, men ble mer enn litt kvalm av idyll-pr-fremstøtet til Prior.

Kanutten 15-12-11 12:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alynna (Innlegg 1267620)
Får ikke den kyllingen sånn ca 0,0000001 % løpstikke? :P (Litt overdrevet.) Mener å ha lest noe slikt. Oppskriften er digg, men ble mer enn litt kvalm av idyll-pr-fremstøtet til Prior.

Det studerte ikke ejg så nøye, var mest opptatt av oppskrifta jeg. :ja:

Zincite 15-12-11 12:41

Jeg spolte også over reklamen :)
Ellers kan man kjøpe maskin og ha hjemme på kjøkkenbenken også, men spesielt billige er de ikke.

Kanutten 15-12-11 12:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zincite (Innlegg 1267644)
Jeg spolte også over reklamen :)
Ellers kan man kjøpe maskin og ha hjemme på kjøkkenbenken også, men spesielt billige er de ikke.

:eek: En sånn vil jeg ha!!!

Zincite 15-12-11 12:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1267648)
:eek: En sånn vil jeg ha!!!

Kanskje du kan sjekke priser i Irland en gang? Ser i kommentarfeltet at det er billigere i utlandet. Men du mister noe av garantien du får om du kjøper her :)

Alynna 15-12-11 13:05

Sous vide er helt genialt mener jeg. Jeg kjører billigvarianten, jeg setter stekeovnen på 65 grader og heller varmt vann fra springen + steketermometer i en stor kasserolle. (Jo mer vann jo mer stabil temperatur, og jo mindre springing til ovnen for å justere opp og ned.)

Slenger kylling/kjøtt/fisk oppi en frysepose, klemmer ut luften (ellers vil pakken flyte opp) og knyter igjen.

Så er det bare å passe på at vannet i gryta, ikke går over temperaturen du vil ha på kjøttet :) Kan stå omtrent så lenge man vil.

Zincite 15-12-11 13:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alynna (Innlegg 1267666)
Sous vide er helt genialt mener jeg. Jeg kjører billigvarianten, jeg setter stekeovnen på 65 grader og heller varmt vann fra springen + steketermometer i en stor kasserolle. (Jo mer vann jo mer stabil temperatur, og jo mindre springing til ovnen for å justere opp og ned.)

Slenger kylling/kjøtt/fisk oppi en frysepose, klemmer ut luften (ellers vil pakken flyte opp) og knyter igjen.

Så er det bare å passe på at vannet i gryta, ikke går over temperaturen du vil ha på kjøttet :) Kan stå omtrent så lenge man vil.

Tusen takk for tips. Det er jo en kjempefin måte å gjøre det på. Jeg har også hørt om noen som tar det i oppvaskmaskinen, men det har jeg ikke hatt helt appetitt på :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.