![]() |
Tåler jeg ingen erstatning for sukker?
Det er et faktum, jeg tåler ikke sukrin lengere! Magevondt og diaré. Jeg tålte jo sukrin før! Maltitol har jeg for lenge siden vist at utgjør katastrofe i kroppen min, så sukkerfritt godteri og sjokolade kjøpt i butikk er uaktuelt.
Er det noe håp for at jeg fåler noe annet? Splenda (sukralose) har jeg kun brukt i små mengder, så vet ikke. Kanskje det er selvsagt at jeg ikke tåler det heller...? Stevia er vel ikke noe å bake med (Om jeg tåler det da). Hva skal jeg bruke i julebaksten? :( |
Sv: Tåler jeg ingen erstatning for sukker? :(
Prøv Tagatesse.
|
Tagatose.:p
|
Eller hva med stevia? Det tåler jeg bra, dvs jeg har jo ikke prøvd mengder av det, for jeg vil spise minst mulig søtt.
|
Det r vanlig å merke sukrin og tagatose/isomalt i mengder fordi dt nærer bakteriene i tarmen. men stevia gjør ikke det, og du har jo de kunstige da, som sukralose og natreen, de virker ikke slik på tarmen.Mulig å bake med alle de, men der sukkerdelen skal ta opp plass passer det ikke med stevia.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
God bedring! |
Sv: Tåler jeg ingen erstatning for sukker?
Haha, jeg også fant ut at slik maltitolsjokolade (eller var det det het for noe?) har lakserende effekt...hu derre helsekostberta snakka noe om at slikt "sukker" har en slik effekt....hos noen sterkere enn hos andre. Vel hos meg så genrerer det bevegelse i tarmen ja, men heldigvis ikke noe vondt.
Finnes det sjokkis med stevia, eller noe annet da uten slik lakserende effekt? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Lykke til :) |
Re: Tåler jeg ingen erstatning for sukker?
Har merket at jeg tåler mer maltitol nå, etter jeg begynte å spise det oftere (ikke bra, I know). Kan spise opp til 3 atkinsbarer før jeg får magevondt. Noe lakserende effekt får jeg ikke om jeg så spiser en hel pakke da (måtte jo teste..:flau:).
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10. |