![]() |
I disse smørmangel-tider ...
Hva gjør alle ketolysere som vanligvis bruker mye meieri-smør? Lager dere smør selv, eller "jukses" det med andre ting som fks melange?
|
Sv: I disse smørmangel-tider...
Jeg har ikke manglet smør, jeg kjøper importert smør og har handlet når jeg har sett at de har hatt Tinesmøret inne. Har på ingen måte hamstret eller noe. I tillegg er det greit å bruke rapsolje og andre gode oljer til diverse.
|
Sv: I disse smørmangel-tider ...
Nå er ikke jeg ketolyser, men jeg har heller ikke manglet smør. :) Kjøpte en gang utenlands smør, i gull og rød-farget pakke, men det var ikke det samme som norsk smør nei. :( Men foreløbig har jeg så jeg klarer meg en stund til.
Margarin er svææææært lite aktuelt så jeg håper jeg slipper det. |
Her hjemme er smøret tilbake i butikkene for fullt. :p
Når jeg bakte før jul kjernet jeg mitt eget smør. :engel_ikk Lavkarbo eller ikke, her brukes det kun smør til matlaging/baking. Tradisjon leeenge før lavkarbo.:rulleøyne |
Jeg har hatt meierismør hele tiden, jeg fråtser ikke så mye i det men bruker selvsagt mer som LCHF enn høykarber! Utenlandsk smør avskrives helt?
|
Problemet mitt er at her har ikke butikken fått inn igjen smør enda.. De hadde iallefall ikke det før helgen. Og for min del er ikke utenlandsk smør uaktuelt, men jeg er svært lite glad i margarin, av mange grunner. Jeg vil ha skikkelig smør! Jeg får vel smøre (hehehe) meg med tålmodighet i noen dager til.
|
Vil tro det løsner snart, bor du langt unna Sverige? De har godt smør!
|
Sitat:
|
Jeg syns importsmøret funker helt fint jeg, så etter at det kom så er vi fornøyde her i huset. Før det ble vi reddet av litt svenskehandel. Margarin er uaktuelt! Makan til ekkel smørje!
|
Jeg har hatt en halv pakke meierismør og en pakke import siden tidlig i november jeg. Bruker ikke smør til noe særlig, jeg steker i olje på antistick-panne. Så jeg lider ingen nød.
|
Jeg har heller ikke gått tom for smør, hverken brelett eller meierismør. Har ikke hamstret, men bruker heller ikke all verdens mengder.......
|
Jeg har ikke bakt før jul, så jeg brukte ca. en pakke meierismør (flere enn meg som har lagt merke til at de har mindre i pakkene nå, til samme prisen som før?!) fra november til januar. Nå har jeg en pakke bremykt, som får klare seg til jeg får kjøpt nytt. Regner med alt er som normalt innen jeg bruker opp den!
|
Har funnet både meierismør og bremykt rundt omkring og da tatt med en pakke eller tre. Ellers var vi i Sverige før jul og kjøpte inn noen pakker da.
Holder en stund til :) |
Har og har hatt ekte meierismør hele tiden jeg også.
Hamstret litt her og hamstret litt i Sverige før jul. Har stadig et par pakker smør i kjøleskapet :) |
Her har vi hatt i rykk og napp. No er det fulle hyller, bremykt og utenlandsk smør. :)
Og det beviser vel berre at det er julebaksten og ikkje lavkarbofolket som har skrella hyllene ;) Eg syns spesielt Bakke Dal-smør frå Danmark e knallgodt, litt syrligare enn vårt meierismør. |
Sitat:
Kun smør som gjelder. |
Vi har hatt både svensk og fransk smør, men synes det er mindre smak i det. Går ikke tilbake til margarin da... Ble en nødløsning i lussekattene, men restene ble kastet da det kom importsmør. Så en kvart kilo margarin er det vi har brukt siden oppstart i april. Nå er bare jeg på lavkarbo, men sørger for ren og god mat (lav GI etter beste evne) til resten av familien.
|
Sitat:
Men krisa før jul handla vel om en kombinasjon av en litt lavere produksjon og hysterisk handling til julebaksten :rolleyes: ellers hadde vel hyllene vorte skrella no og :p |
Null problem. Da det begynte å gå tomt, hadde de fortsatt smør i min lokale innvandrerbutikk. Og når det var tomt der, bugnet butikkene av importsmør. Kommer til å savne Bakke-Dal, faktisk, mye mer smøremykt enn vanlig norsk smør.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva er galt med importsmøret, ja utenom prisen på 88 kr pr kg da...
Synes det smaker helt topp! |
Sitat:
Har en venninne som har gått inn for lavkarbo likte ikke vanlig smør, men fikk smaken på Kviteseidsmør og da var det gjort! |
Sitat:
|
Jeg synes importert smør er like godt som vårt norske, mulig det er smaksløkene mine det er noe i veien med:confused:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57. |