![]() |
Dere som ikke har stor overvekt
Et spørsmål til dere som spiser lavkarbo og ikke har stor overvekt:
Synes dere at dere har lettere for å gå ned i vekt/stramme opp når dere trener fast (og spiser lavkarbo) enn når dere ikke trener? Det kan hende dette er et teit spm, men jeg lurer nå :p |
Sv: Dere som ikke har stor overvekt.
Sitat:
|
Jeg MÅ trene mye for og se resultater i det hele tatt.... Uten trening merker jeg FORT at jeg blir dvaskete. Ingen god følelse.
|
Kosthold pluss trening vil ALLTID være bedre enn "bare" kosthold.. Vekta vil kanskje krangle litt i en periode, men så lenge man er klar over det så går det kanskje bedre?
|
Jeg får ikke noe gratis - her er det trening som gjelder for å strammet opp. Mye og jevnlig. Jeg merker stor forskjell på de månedene hvor jeg sykler til og fra jobb hver dag (2,5 mil totalt).
Men lavkarbo gjør nok at magen både ser og føles flatere ut, men lavkarbo gir deg nok ikke stram kropp uten trening. |
Kosthold krymper alt - trening vedlikeholder musklene slik at det er mest "flabb" som forsvinner. Man ønsker som regel "flabbet " dit pepperen gror og å beholde musklene.
Dessuten: En trent kropp er mer insulinsensitiv og forbruker mer kalorier. Begge deler er fordelaktig i forhold til å vedlikehold ønsket vekt. :) (Men av og til er det vanskelig å gjennomføre det man vet ... :o ) |
Merker stor forskjell på når jeg får trent skikkelig og spist skikkelig, fremfor bare kosthold.
Har kjørt mye kardio og tabata i det siste, og lårene er som lagd av murstein. Så var det resten av kroppen da... Er meget glad for at jeg går frem og tilbake til jobb hver eneste dag. |
Jeg har faste lår men gleder meg til den dagen de finner opp PUNKTSLANKING!
|
Synes tung styrketrening fungerer litt som, kanskje ikke punktslanking, men punktoppstramming hvertfall!:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Får punktoppstramning opptil flere ganger om dagen jeg....:o:confused::D
|
Sitat:
|
Sitat:
Punktoppstramming, her er vi tilbake til bildene igjen.... :p Kan nok bare glemme søvn i natt også, for her er ja- maskiner, nei- maskiner, punktoppstrammere.... |
:rodme:
|
Sitat:
|
Blir vel Turboneger på øret under treninga etterpå....
|
Selv om jeg er skitstøl, eller dvs det gjør egentlig bare vondt når jeg puster, har jeg faktisk veldig lyst til å ta en halvtime på mølla bare for å se om jeg klarer å identifisere noen av maskinene. Jeg får jo stadig høre at jeg er et "Ja- menneske" men vet ikke lenger om det er en positiv ting etter denne dagen....
Ja til flere menn, forøvrig og Turboneger funker fint til trening! På romaskin er det kun en sang som gjelder: Rage against the machine med "Killing in the name".... på repeat! |
Rage funker jo generelt til all trening, hele førsteskiva deres.
Selv sverger jeg til mye Slayer og Pantera (med fare for at jeg skriker ut f eks foooooooooken hostile eller gaaaaaaaaaaaaaaaaawd hates us all) mens jeg trener |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Dere som ikke har stor overvekt
Jillian sier forresten at ja og nei maskinene er ikke bra for og få stramme slanke ben... tren innveldig og utvendig lår mad bare kroppvekt for og få de lange musklene man ønsker.
Sååh... dere andre får finne alternaiv underholdning. ;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52. |