![]() |
Ryvitä Multigrain
Vet ikke hvor lenge de har vært i handelen. Disse veldig smakfulle knekkebrødene har bare 0,5 karbohydrater pr skive og smaker absolutt ikke sagmugg, slik som en del andre "slankeknekkebrød" i handelen.
Haddde 2 til frokost med Jarslberg på. Dvs 1 karbohydrat til frokost. Det må man kunne unne seg.:) |
Sv: Ryvitä Multigrain
|
Hei, Aline.
Takk for linken. Ja, det er den typen. Om ikke annet er oppgitt så er alltid kcl, proteiner, karbohydrater oppgitt i 100 g vare. Altså her 6,7 g karbohydrater pr 100 g. Muligens er Ryvitä-oppskriften forandret. For på pakken jeg har kjøpt står det at det er 4,5 karbohydrater pr 100 g, og det oppgis også kabohydrater pr skive som oppgis som 0,5 g. |
Jeg er villig til å vedde 10 kg på at du tar helt feil, Frater. Hvis en produsent forandret oppskriften og produserte knekkebrød av helt andre ingredienser, i helt andre mengder, enn standard knekkebrød, som var super-lavkarbo, ville det vært gjenstand for massiv markedsføring. Pakken ville vært merket med "ny" et eller annet, og gjerne, i disse lavkarbo-massepsykosetider, sannsynligvis merket tydelig med "LAVKARBO".
Enten har du tolket innholdsdeklarasjonen feil, eller så er pakken feilmerket. |
http://www.haugen-gruppen.no/produkt...lti-grain.aspx
Her står det at krabohydratinnhold er 61,1 pr 100g. :ja: |
http://www.haugen-gruppen.no/produkt...lti-grain.aspx
Edit: Gerd kom meg i forkjøpet. Uansett, når et produkt heter noe med "multi grain", indikerer det sterkt at det inneholder flere typer...korn. Korn er ikke lavkarbo av natur. |
Sitat:
|
Pleier å stå oppført hvor mange gram karbohydrater det er pr 100 gram og pr skive.
De gangene jeg spiser knekkebrød er det 5-6 gram pr skive. |
Til alle!
BEKLAGER så meget. Jeg har blingset skikkelig feil på den små skriften. Ja, det var jo for godt til å være sant. Hadde jo ikke med briller i butikken heller. Selv om innholdet ikke stemmer helt med linkene på nettet pr i dag, så står det: 56 g karbohydrater pr 100 g, og 6,2 g karbohydrater pr skive! (Det var "hvorav sukker" jeg så på med de tallene jeg oppgav) Så da får jeg vel bake lavkarbobrød igjen da.......som jeg var så lei av..... :-( Håper ingen har gomlet i seg dette knekkebrødet i dag pga meg, hehe...... |
Aha, jeg skjønner :) hjemmelaget knekkebrød synes jeg er veldig godt! Særlig nannah sitt :)
|
Takk.
De skal jeg prøve. Er ikke egg i dem heller ser jeg :-) |
Fiberrik knekkebrød har litt over 3 g karber pr st....de er gode også....
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26. |