![]() |
Ketose / allergi
Jeg trenger råd!!!
Sliter endel med allergier. :mad: Div. pollen og matallerier ++ , samt har en rekke kryssallergier mot mat. ( faktisk mot det meste av gr. sakene jeg spiser ). Har lest det meste om ketose / lavkarbo, og overalt opplyses det om at de fleste allergier forsvinner når man er i ketose. Men ikke hos meg !! Har jo en kropp som ikke helt følger boken , men WHY!!! Noen som vet ???? Takknemlig for tips :) :) |
Kansje du ikke skal ha noen av de matvarene som du inntar? Egg kansje?
|
|
Jeg har ikke peiling men jeg kan nå spise nesten alt jeg er alergisk mot. les: nøtter, egg, osv. uten problemer. Det eneste jeg reagerer på er tomater... og det skal jeg alltids klare meg uten...
Kanskje best å prøve seg frem... det er mulig det er noe du har begynt å tåle... |
Sitat:
Så om noen er så heldige får de ta det som en ekstra bonus !! :D |
Takk for rask respons , Lise, Pysa og Nille !! :)
Har over flere år fjernet og introdusert mat for kroppen min. Har nå kommet frem til hva den tåler og ikke. Men det som er , er at jeg har fått påvist " ekte " allergi for en rekke matvarer + kryssallergier for enda flere. ( av lege ) Feks : Nøtter, eple, pære, ja nesten alle frukter, selleri, purre, paprika, løk, tomat, blomkål, solsikkefrø, endel urter, Disse er jo ikke aktuelle nå, men dog: belgfrukter, soya, bygg, rug, havre, hvete, poteter, gulerøtter, osv. osv... Skjønner??? Blir ikke syk i kroppen, men jeg får reaksjoner i lufveiene, og jeg KLØR i nese, øyne,ansiktet.... Blir snart gal !!! Nesten alt som er på min ketose - meny til dagen ( utenom fisk / fugl / kjøtt ) , gir reaksjoner. Kan ikke slutte med diettmaten min, den hjelper for godt på alt det andre til det. Det blir jo som å velge mellom pest og kolera !!! :mad: :mad: Derfor var håpet mitt så sterkt for at ketosen skulle hjelpe meg litt.. Men neida, ingenting skal komme gratis til denne dama!!! But i´m still going strong !!! :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02. |