Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hva heter den siden? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50636)

nellie 28-01-12 10:09

Hva heter den siden?

Der en masse mennesker har lagt inn bilder av seg selv med vekt og høyde? Den som skal vise hvor forskjellige man kan se ut med samme BMI...

Finner ikke...

Photobscura 28-01-12 10:27

Sv: Hva heter den siden?

Denne?

nellie 28-01-12 10:32

Blandt annet. Det finnes en til, men den var bra nok den!:)

Edla 28-01-12 11:19

syns det var en trist side å se på jeg, nesten 100% av de som lagt ut bilder var missfornöyde med kroppen sin...

Photobscura 28-01-12 11:26

Les kommentarene også! Mye fint og oppmuntrende og tankevekkende.
Ikke minst er det tankevekkende at mange som åpenbart har superflotte kropper for en som ser det utenfra kan være så utrolig misfornøyd. Å ha komplekser er skummelt vanlig, og speiler samfunnet øvrig ... :o Jeg med mine strekkmerker og magepølse og ryggvalker er LANGT mer fornøyd enn disse småjentene man kan sprette kronestykker på ... Trist.

Edla 28-01-12 22:55

Det var akkurat det jeg mente var trist! Jeg er glad for at jeg er glad i meg selv, men slike sider som dette gjör at jeg föler at jeg må läre jentene mine å elske og akseptere seg selv... Vanskelig oppgave!

Qlio 28-01-12 23:24

Her snakker vi folk som er vesentlig høyere enn meg, og veier vesentlig mindre og sier de er feite. Verden er skrudd!

aatinka 29-01-12 01:36

Syns det var litt tøft av henne som hadde lagt ut bilde helt naken og med hår nedentil - DET er ikke veldig vanlig for tiden.

Huldr 29-01-12 03:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aatinka (Innlegg 1291934)
Syns det var litt tøft av henne som hadde lagt ut bilde helt naken og med hår nedentil - DET er ikke veldig vanlig for tiden.

Men så hadde bloggeieren stengt kommentarfeltet fordi hun syntes diskusjonen tok feil retning? Det skjønte jeg ikke så veldig mye av ...

Tror jeg hadde reagert mer på å se noen avbildet naken og hårløs for øvrig :eek:

Photobscura 29-01-12 09:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1291948)
Men så hadde bloggeieren stengt kommentarfeltet fordi hun syntes diskusjonen tok feil retning? Det skjønte jeg ikke så veldig mye av ...

Tror jeg hadde reagert mer på å se noen avbildet naken og hårløs for øvrig :eek:

Mulig hun hadde slettet kommentarer, da det bare var fire av dem som jeg kunne se nå, og at det som tok feil retning var noe vi ikke fikk se?!

aatinka 29-01-12 12:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1291948)

Ja, jeg så det - lå bare 4 kommentarer igjen. Mulig det hadde kommet en del negative kommenetarer, er så rart med det. Det er jo fy å ha hår for tiden.

Photobscura 29-01-12 13:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aatinka (Innlegg 1292040)
Det er jo fy å ha hår for tiden.

ER det virkelig det? Jeg føler liksom jeg har gått glipp av noe stort og allment, og skjønner vel mer og mer at det ikke bare er et rykte, liksom. Ja, jeg vet at det er en del som gjør det, men for meg og de fleste jeg kjenner det fortsatt ganske aparte å ta noe særlig mer enn bikinilinja, eller bare stusse litt.
(Men det er mulig jeg omgir meg med for mange hippiefolk, for de jevnt fleste jeg kjenner synes det er helt kosher med kroppshå!)

aatinka 29-01-12 13:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1292052)
ER det virkelig det? Jeg føler liksom jeg har gått glipp av noe stort og allment, og skjønner vel mer og mer at det ikke bare er et rykte, liksom. Ja, jeg vet at det er en del som gjør det, men for meg og de fleste jeg kjenner det fortsatt ganske aparte å ta noe særlig mer enn bikinilinja, eller bare stusse litt.
(Men det er mulig jeg omgir meg med for mange hippiefolk, for de jevnt fleste jeg kjenner synes det er helt kosher med kroppshå!)

Tja, kanskje ikke? Syns bare det er så mange artikler om menn som føler de må røske av alt kroppshår og ser aldri en hårete legg eller armhule på kvinner lenger.

Photobscura 29-01-12 13:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aatinka (Innlegg 1292060)
Tja, kanskje ikke? Syns bare det er så mange artikler om menn som føler de må røske av alt kroppshår og ser aldri en hårete legg eller armhule på kvinner lenger.

Hehe, kanskje det bare er meg som aldri leser livsstilsmagasiner.

Huldr 29-01-12 14:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1291963)
Mulig hun hadde slettet kommentarer, da det bare var fire av dem som jeg kunne se nå, og at det som tok feil retning var noe vi ikke fikk se?!

Ja, tenkte det kunne være det jeg også. Men da var det litt rart hun ikke skrev det, liksom ...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aatinka (Innlegg 1292040)
Ja, jeg så det - lå bare 4 kommentarer igjen. Mulig det hadde kommet en del negative kommenetarer, er så rart med det. Det er jo fy å ha hår for tiden.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1292052)

Godt du sier det, for jeg har heller ikke helt tatt alvorlig at folk faktisk gjør det i så stor grad ... Føler meg litt utenfor der, men så kan jeg vel regnes med til hippiene jeg også :p. Ikke at jeg mener man skal ha full hårvekst overalt på kroppen til enhver tid, litt stussing og sånt er helt ok, men jeg synes ikke det er stas med glattbarbert altså ... Nærmest litt aparte, ja.

Photobscura 29-01-12 14:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1292092)
Godt du sier det, for jeg har heller ikke helt tatt alvorlig at folk faktisk gjør det i så stor grad ... Føler meg litt utenfor der, men så kan jeg vel regnes med til hippiene jeg også :p. Ikke at jeg mener man skal ha full hårvekst overalt på kroppen til enhver tid, litt stussing og sånt er helt ok, men jeg synes ikke det er stas med glattbarbert altså ... Nærmest litt aparte, ja.

Jeg troooor muligens det generelt sett er helt andre type folk enn meg og deg og våre som synes kroppshår bare er ekkelt og må bort.
Og man skal virkelig ikke undervurdere isolasjonseffekten av litt legghår, altså! Det utgjør faktisk stor forskjell. Det er ikke bare fordi det er kaldt på nyttårsaften at jeg alltid holder på å fryse i hjel mens jeg ser på rakettene, for å si det sånn. :cool:

Huldr 29-01-12 14:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1292094)
Jeg troooor muligens det generelt sett er helt andre type folk enn meg og deg og våre som synes kroppshår bare er ekkelt og må bort.
Og man skal virkelig ikke undervurdere isolasjonseffekten av litt legghår, altså! Det utgjør faktisk stor forskjell. Det er ikke bare fordi det er kaldt på nyttårsaften at jeg alltid holder på å fryse i hjel mens jeg ser på rakettene, for å si det sånn. :cool:

Ja, jeg tror også det.

Hehe, kjenner til det der. Stort sett lar jeg leggene være om vinteren, men barberer før jule- og nyttårsfestligheter ... Men det går an å ta på stillongs, da ;)

Notabella 29-01-12 15:01

For de på min alder og yngre så er det veldig ut med kroppshår. Det går med en stripe nedtil eller en liten dusk, men de fleste tar alt å er glattbarbert. Selv synes jeg det er ekkelt under armene, leggene og nedtil. Men det er det jeg har vokst opp med.

Photobscura 29-01-12 15:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1292098)
Ja, jeg tror også det.

Hehe, kjenner til det der. Stort sett lar jeg leggene være om vinteren, men barberer før jule- og nyttårsfestligheter ... Men det går an å ta på stillongs, da ;)

Nei, jeg går alltid med leggene bare på nyttårsaften! :lol: Neida. Jeg hadde ullstrømpebukser i år, merker fortsatt enorm forskjell. Vintertid er legghårstid! :D

Photobscura 29-01-12 15:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Notabella (Innlegg 1292106)
For de på min alder og yngre så er det veldig ut med kroppshår. Det går med en stripe nedtil eller en liten dusk, men de fleste tar alt å er glattbarbert. Selv synes jeg det er ekkelt under armene, leggene og nedtil. Men det er det jeg har vokst opp med.

Aha. Den ungdommen, den ungdommen. Dere får nå bare gå rundt og fryse da! :lol:

Notabella 29-01-12 15:31

haha :p Jeg er faktisk så varmblodig at jeg koker mye mer en jeg fryser :)

Men på vinterstid så barberer vi nok ikke leggene like ofte som på sommeren, da er det ofte praktisk med litt pels :p

nellie 29-01-12 15:49

Glad jeg begynner å bli gammal:)

Kanutten 29-01-12 15:50

Menn med hår på brystkassa er kjekkest. :ja:

Huldr 29-01-12 15:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1292107)
Nei, jeg går alltid med leggene bare på nyttårsaften! :lol: Neida. Jeg hadde ullstrømpebukser i år, merker fortsatt enorm forskjell. Vintertid er legghårstid! :D

Jeg tenkte på utenpå den tynne strømpebuksa, jeg :). To lag gjør underverker!

langaard 29-01-12 19:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1292127)
Menn med hår på brystkassa er kjekkest. :ja:

Veldig enig, Kanutten:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.