![]() |
Yrlas nøttekjeks
Dette er mitt fjerde kjeksforsøk med egenkomponert oppskrift ,og dette ble bra! Lover!
Yrlas søte mandelkjeks 8 stk, store 2 eggehviter, first price 100 g sukrin (jeg liker det søtt, så kan reduseres) 19 g smør 100 g fullfett mandemel 60 g hakka mandler 44 g hakka hasselnøtter 27 g eggehviteproteinpulver, vanilje, now, (fåes på iherb, men kan kuttes ut) 2 g kanel 3 g salt 2 g bakepulver totalt 1557 kcal, 425 g pr stk: 53,1 g og kcal: 194,6 fett 16,395 prot 8,6 karb 2,6 Jeg pisket hvittene først litt, og hadde oppi sukrin og deretter resten av de tørre ingrediensene. Smøret smeltet jeg og hadde oppi. Røra bli tykk og seig og må flates litt ut på stekebrettet hvis du vil ha de som kjeks. Eller kan du lage nøttetoppeform på dem og danne flere. Jeg stekte mine for mye, de ble svarte i kantene, men det ble rågodt med knasende nøtter i det jeg spiste den. Det ble nesten som rundstykke fordi de ble litt tykke, men form som du vil, altså, jeg trykket de ikke flate nok. Jeg stekte de på 200 g i få min. midt i ovnen. |
Sv: Yrlas nøttekjeks
Ble de sprø eller seige som nøttetopper?
|
Sitat:
|
Spennende :) Lagt inn i oppskriftsmappa, og skal prøves når vekta tillater en liten cookie ;)
|
Sitat:
|
min kresne sønn digga disse, puster lettet ut
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36. |