![]() |
Tigersaus
Jeg lager meg moussaka i dag med jordskokk oppi.
Pr i dag er jeg temmelig lei chilismaken, men jeg hadde likevel lyst på litt sting i moussakaen. Takket være utrolige kreative Marella77 i denne fabelaktige tråden fikk jeg tipset om tigersaus! Det ble knallgodt! Så tuuusen takk Marella77! :klem: |
Sv: Tigersaus
Sitat:
Jeg har aldri laget Moussaka... Har du en god oppskrift å anbefale? Ønker deg en herlig kveld! :) |
Jeg har aldri smakt tigersaus, men jeg skal sannelig teste ut en flaske :)
|
Sitat:
|
Jeg har også bitt meg merke i navn og bilde, så neste gang vi er på meny i Askim eller jeg kommer meg innom en lagelig butikk i Oslo så skal jeg sjekke hyllene.
Bruker masse Sambal olek uten sukker som vi kjøper i Sverige, men jeg er enig i at det kan bli litt ensformig i smaken. Godt med variasjon, og godt med sting :ja: |
Sitat:
|
Hvor for man tak i denne sausen, jeg finner den ikke i noen butikker:(
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har kjøpt den på MENY og ULTRA.
|
Jeg ser på nettet at noen mener de lager tigersaus ved å blande kesam med tacosaus! Det kan jeg IKKE tenke meg smaker noe i nærheten av tigersaus.
Tigersausen har base i cayannepepper og er eddiksur og søt. Sur/søt/sterk med en vri som IKKE er sweet/sour/chili (asiatisk). |
Sitat:
Den står fortsatt på huskelista :ja: kanskje vi finner den på neste harrytur? |
Bilde av flasken? :)
|
http://i.walmartimages.com/i/p/00/07...01_500X500.jpg
Kikka på den i butikken (Meny) i dag, men høyt sukkerinnhold, gitt. Spiller jo ingen rolle så lenge man er klar over det og bruker med måte - men føler ikke for å innlemme enda et sukkerholdig alternativ i kjøkkenskapet mitt akkurat nå. :cool: |
Sitat:
Du trenger ikke mange dråpene for å kjenne nydelig god smak. |
Enig! Noen dråper i rømmen, pluss litt cayennepepper, raspet hvitløksfedd, salt, pepper og litt limesaft, og du har en nydelig dressing som passer til ALT ;)
|
Noen som har sett denne på MEGA?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46. |