![]() |
Vafler
Vafler (2 porsjoner)
Totalt karbohydratinnhold: 8,5 g 2 egg 150 g seterrømme 1 dl kremfløte 1 ss olje 2 g sukkererstatning, for eksempel candarel 40 g soyaprotein 1 ts bakepulver litt olje til steking Bland de våte ingrediensene. Rør inn soyaprotein, sukkererstatning og bakepulver. Stek vaflene gyllenbrune i vaffeljern |
Hørtes nyyydelig ut med disse vaflene:)
Vafler er det jeg savner mest..nå skal jeg jammen steke meg noen;) |
Har akkurat prøvd disse vaflene og de smaker kjempegodt,men de hang litt dårlig sammen så jeg måtte holde tunga rett i munnen for å få de hele ut av vaffeljernet. Dessuten hadde jeg i litt kardemomme.
|
Sitat:
|
ARRRGH! Har prøvd nå, og det gikk dårlig...umulig å få dem hele ut av jernet...stekte det i panna og det ble så som så, smaker helt greit da....må jeg endre på noe tro? Mindre melk? Mer egg? Pulver? Jeg har Vege Fuel proteinpulver...?
|
Jeg dropper fløten og bruker litt mer creme fraich (i stedet for rømme) og ikke har jeg i søstningsstoff heller - når jeg lager disse.. går helt fint det.
Bruker smør i vaffeljernet ... Tror nok kanskje røra di har vært for løs... kanskje Bare noen tips :D |
Hvor får jeg tak i soyaprotein og hvor mange karbohydrater per 100 g inneholder denne
miksen? RSy |
Sitat:
|
Hva brukes ellers soyaprotein til? Er det en erstatter for mel?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37. |