Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Øl (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50774)

senka 04-02-12 14:43

Øl
 
Hei :)
Leste en tråd om øl og vin på lavkarbo/ketolise.Det var skikkelig debatt mellom flere :D Jeg kan ikke drikke vin,vodtka o.l. men tar noen øl når jeg er på pub,enhver måned,eller enda sjeldnere;)Det heter flytende brød :eek:men jeg må også kose meg 4-5ganger i året som andre,og leve litt livet :D
Kan det påvirke i stor grad min vektnedgang??Noen som drikker øl av og til;)

FrkMarge 04-02-12 14:54

Sv: Øl
 
Drikker ikke vanlig pils, men drikker en og annen LITE som er pils med mindre KH ;)
Også er jo rødvin ganske safe da... er omtrent like mye KH i en hel flaske rødvin (de litt tørrere utgavene) som i en halv deciliter pils...

langaard 04-02-12 14:56

Sv: Øl
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1296256)
Hei :)
Leste en tråd om øl og vin på lavkarbo/ketolise.Det var skikkelig debatt mellom flere :D Jeg kan ikke drikke vin,vodtka o.l. men tar noen øl når jeg er på pub,enhver måned,eller enda sjeldnere;)Det heter flytende brød :eek:men jeg må også kose meg 4-5ganger i året som andre,og leve litt livet :D
Kan det påvirke i stor grad min vektnedgang??Noen som drikker øl av og til;)

Når det er så sjelden, tror jeg det går helt fint:) (hvorfor kan du ikke drikke vin?)

senka 04-02-12 15:05

Sv: Øl
 
Det finnes også 70% mindre karbo øl som jeg drikker,men ute får jeg servert vanlig øl.Jeg kunne drikke vin,vodtka før da jeg var ung..men det passer ikke nå og jeg blir dårlig dagen etter.Synes det er greit med øl sjelden gang:p

senka 04-02-12 15:15

Sv: Øl
 
Har hodepine,både av hvitt og rød vin :(og har ikke drukket den på over 25år :eek:er blitt gammel jeg :Dmen også blir lettere påvirket av den,enn øl.

Kanutten 04-02-12 15:24

Sv: Øl
 
Det er jo mindre alkohol i øl enn i vin og sprit. Så selv om det er flere karber tror jeg vinninga går opp i spinninga. Sambo lager øl hjemme, helt fra grunnen av så jeg vet hva som er oppi. Jeg kan drikke tre halvlitere uten å gå ut av ketose. (har testet) Med mindre alkohol begynner jo fettforbrenninga kjappere enn med mer allohol, avhengig av hvor MYE du drikker da.

senka 04-02-12 16:04

Sv: Øl
 
Takk for det Kanutten,kjekt å vite :pSå flott ,takker så mye :)

Yrla 05-02-12 10:54

Sv: Øl
 
Øl er en brems. Skaldemann hevder at de, ofte menn, som ikke opplever vektnedgang ofte har drukket en del øl. Det skal finnes viner som ikke gir hodepine.

annex 05-02-12 11:23

Sv: Øl
 
Jeg drikker øl av og til, men da er det LITE øl. Blir ca 5 karber på halvliteren.
På stamstedet mitt tar de inn LITE øl for oss som vil ha, og det er kjempebra.
Jeg har spurt på flere andre utesteder om de har LITE øl, men da bare rister de på hodet, og sier at de har bare det vanlige ølet som er i tappekrana. De sier det ikke er ofte noen spør etter LITE øl.
Så har du noen steder du går på fast, spør om ikke de kan ta inn LITE øl til deg, det kan de sikkert.
Og hvis vi spør etter LITE øl alle steder vi kommer, så kanskje flere steder vil ta det inn etterhvert.

senka 05-02-12 12:35

Sv: Øl
 
Takk for tips Annex,skal spørre neste gang,når jeg er ute ;)Ultra Hansa har 70% mindre kabo :p

Til Yrla Jeg vet at det kan bremse vekt nedgang,men da må man nyte det ofte,noe som jeg ikke gjør.Tar noen øl ,med mellomrom 2,3 eller 4 mnd ;)
I boka til Lutz står det også at man kan nyte 1-2 glass med øl :eek:

Ignite 05-02-12 12:38

Sv: Øl
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1296703)
Tar noen øl ,med mellomrom 2,3 eller 4 mnd ;)
I boka til Lutz står det også at man kan nyte 1-2 glass med øl :eek:

Hei, jeg ville ikke brydd meg om dette i det hele tatt hvis jeg var deg. Øl er godt, drikk det en gang i blant og vær glad :ja:

senka 05-02-12 12:43

Sv: Øl
 
Tusen takk Ignite for det :),man skal også være glad av og til :p

Yrla 05-02-12 15:31

Sv: Øl
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1296703)
Takk for tips Annex,skal spørre neste gang,når jeg er ute ;)Ultra Hansa har 70% mindre kabo :p

Til Yrla Jeg vet at det kan bremse vekt nedgang,men da må man nyte det ofte,noe som jeg ikke gjør.Tar noen øl ,med mellomrom 2,3 eller 4 mnd ;)
I boka til Lutz står det også at man kan nyte 1-2 glass med øl :eek:

Bra du ikke drikker ofte. Lutz tillater karbohydrater opptil 72 gram og da er det jo rom for det, men noen tåler ikke så mye karbo.

Kanutten 05-02-12 16:20

Sv: Øl
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ignite (Innlegg 1296705)
Hei, jeg ville ikke brydd meg om dette i det hele tatt hvis jeg var deg. Øl er godt, drikk det en gang i blant og vær glad :ja:

:ja: Enig!

senka 05-02-12 17:55

Sv: Øl
 
:p:p

Tula 05-02-12 22:25

Sv: Øl
 
Jeg drikker og øl når jeg drikker alkohol. Rødvin tåler jeg ikke, og hvitvin er jeg ikke så glad i. Jeg gidder ikke drikke noe bare for å drikke, så da blir det øl. Er jeg et sted jeg kan ta med selv, så blir det selvfølgelig LITE, men ellers så tar jeg meg en vanlig halvliter eller 10, lavkarbo eller ikke. Nå begynte ikke jeg på lavkarbo fordi jeg var syk på noen måte, men for å gå ned i vekt. Har fortsatt på lavkarbo for å holde vekta sånn ca stabil, men er ikke like streng lenger. Så da blir det både øl, poteter og brød innimellom. Jeg ser ikke helt feilen med det. Mange anbefaler ikke slike avbrekk for at de plutselig varer uker og måneder. Det problemet har ikke jeg. Så om du ikke er syk, eller har problemer med å hente deg inn igjen, så ser jeg ikke noe galt i det. Man må jo leve litt, og kose seg også! Greit å for det meste følge dietten, men jeg vil også kunne unne meg det jeg liker best her i verden, og de fleste tingene jeg liker, inneholder MASSE karbohydrater. Skål! :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no