![]() |
Alkohol og ketose ...
Jeg er i ketose, og lurer på om det er noen som vet hvilken alkohol som er 100% trygt å drikke, uten å komme ut av ketosen?
Dersom dere tipser om vin, hvilket vinmerke? Ps, jeg liker helst søte drikker, og de er vel alle fy-fy eller finnes det noen lovlige? Setter pris på svar :) Planlegger bursdagsfest, og det hadde vært deilig med en lovlig time-out :D |
Sv: Alkohol og Ketose...
Spør på polet du :) De er veldig flinke med å finne sukkermengden der.
Hvis ikke ta en titt på de du liker på vinmonopolet sine nettsider, og hvis sukkernivået er for høyt be de på polet finne lignende erstatninger men med mindre sukker. Selv sverger jeg til Irish uten sukker, Captain Morgan med Pepsi Max eller rødvin når jeg skal drikke alkohol :) |
Sitat:
|
Wæææ måtte jeg se om jeg er så fredagsurrete at jeg hadde skrevet Morgan med rødvin faktisk :D
Jeg er en livsnyter, så jeg unner meg et glass rødvin på fredagene. Da er det helg liksom. Om det bremser vektnedgangen min litt - vel so be it.... :D Jeg skal leve med dette kostholdet å tenker jeg :D |
Sv: Alkohol og Ketose ...
De fleste italienske og franske rødviner er vel "innenfor"...?
kommer an på om du LIKER rødvin da, eller om du helst ikke vl at det skal smake rødvin, men saft.... all rusbrus, søte likører osv er fyfy såvidt jeg har skjønt, også en god del hvitvin og musserende vin siden de ofte er søtere. Arrester meg om jeg har misforstått her :) |
Her er en veldig grei oversikt som diabetesforbundet har laget om sukkerinnhold i forskjellige alkoholtyper
http://diabetes.no/filestore/-Diabet...tes_myestt.pdf Ellers så er de veldig greie når du spør dem på polet |
Sitat:
Ingen fare, jeg var bare jeg som leste det slik og måtte lese en gang til. :p |
Sitat:
|
1 Vedlegg
Sitat:
Vedlegg 9855 Oversikten viser at det kan være stor forskjell på karber i feks forskjellige rødviner Hvitvin kan ofte ha ganske mye karber, så her gjelder det å trå litt varsomt... Funker det nå? |
Jeg liker også søte drikker, så lenge jeg ikke drikker øl.
I sommer fant jeg en fin drikk. 50% hvitvin av et merke som heter Villa Raiano Greco Di Tufo. Lite restsukker i den, men den er ikke sur eller tørr. og 50% Sprite Zero, eller Fanta Zero. Sprite falt best i smak hos meg. Og med en 2-3 frosne jordbær som isbiter ble denne fantastisk god! Den smakte skikkelig sommer. =) |
Ah....sommer er det daquri som gjelder. Og selvfølgelig med friske bær!
|
En australsk rødvin som heter Ken Creek drikker jeg for det meste, den har 0,6 karbohydrater per liter, den er veldig god :)
|
Sitat:
|
Jeg skal ut i kveld og var på polet og kjøpte Jackobs creek, den var det 1 g sukker pr liter, så tror den er trygg å drikke. Drikker jo ikke mer enn o,75 liter uansett.
|
Når det gjelder drinker, har jeg ofte laget pina colada med kokosmelk, rom og funlight tropical, det er knallgodt!
Eller så kan man lage en slags daiquiri med funlight jordbær/rabarbra, og en neve frosne jordbær som kjøres i blender. |
Sitat:
Det har flere ganger vist seg at øl er best. :D |
Sv: Alkohol og ketose ...
Jeg har oppskriften for deg!!! Captain Morgan vannilje, med litt lime, peppermynteurt, isbreer og fyll opp med sprite zero eller farris.
Himmelskt!!!! |
har Captain Morgan en vanilje verson?
|
Tusen, tusen takk dere!!! Jeg liker ikke rødvin (desverre skjønner jeg nå, for her var det mange fine rødvin-tips...) Takker også for tips til å lage drink selv, men jeg tenkte mer på hva jeg kan kjøpe ute på byen... (Jeg var ikke så tydelig i innlegget... beklager).
Jeg ønsker å vite noe som er 100% trygt å bestille i baren, så jeg slipper å rope ut så alle hører.. " HAR DU NOE UTEN KARBO HER??? DU SKJØNNER, JEG DRIVER Å SLANKER MEG, SÅ JEG GÅR PÅ EN LAVKARBO-DIETT!!!!! Og allesammen snur seg... hehe.... |
Sitat:
|
Sitat:
ang. peppermynteurt, så er det vel snakk om mynte, har sjeldent sett folk bruke peppermynte i drinker, men de to er ganske like, bare at peppermynte smaker mer tannpasta/drops enn vanlig mynte. liker du mojito så liker du nok denne drinken :) |
jeg drikker som regel vodka med cola zero og en liten skvett fun light bringerbær;)
Uff sliter litt med den drikkinga.. Er jo ute så si hver helg jeg:S hørt det stopper forbrenningen.. ? Er så kjedelig å sitte hjemme.. da jeg bor helt alene i helgene også. Så jeg er ikke tungbed når noen vil ha med meg ut.. MÅ vel skjerpe meg:( |
Glemte å si - rom'en får du sevsagt på polet, og mynte finnes som potteurt i de fleste butikker. Er du i Oslo, så får man kjøpt bunter med mynte på innvandrerbutikker som smaker tusen ganger mer enn de spede, lyse sakene som man får kjøpt som "potteplanter". Ca alle grønnsaksbutikkene på Grønnland har det, men man gidder jo ikke dra dit med mindre man er i sentrum likevel :)
|
Sitat:
Syns også strawberry daiquiri er godt da, men det skjønner jeg er of-limits! Hva med å gjøre det enkelt? Rett og slett drikke tequila? Er den ok? (så får jeg drikke brus imellom, som drikke... ) |
Sitat:
Ja, det stopper forbrenningen :( Eller, mer korrekt, man forbrenner alkoholen til man ikke har promille mer, og alt det andre man spiser i mellomtiden, blir lagret på kroppen. Setter en heldigvis ikke ut av ketose, da. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28. |