![]() |
Hva tilsvarer en dråpe stevia med smak?
Som f.eks denne:http://www.iherb.com/Wisdom-Natural-...0-ml/9674?at=0
Jeg lurer på hvor mye jeg skal ta av annen søtning når oppskrifter inneholder slikt. |
Sv: Hva tilsvarer en dråpe stevia med smak?
Jeg vet ikke, men jeg bruker disse dråpene (med appelsinsmak, limesmak, vanilje etc) herfra i yoghurt naturel. i Ca 1 dl, er det absolutt nok med 4 dråper. Ikke mer! Trenger ingen annen søtning. Ikke smak på dråpene da svir det på tunga ;) Jeg ville brukt dråpene først, så smakt på deigen om den trenger noe mer...for dette er intens søtning - bare med smak..ikke som en essens liksom.
|
Jeg tenkte å drikke i kveld, og siden jeg ikke kan drikke bacardi razzen min så kanskje jeg kan bruke stevia dråpene mine i ren vodka da? Det går kanskje an :D
|
Sitat:
|
mener jeg har lest at 6 dråper tilsvarer 1 spiseskje med sukker.
|
Sitat:
|
ja gud jeg drikker den ikke bar. Pleide mixe razz og sprite. Så tenkte noe bringebær stevia, vodka og sprite zero.. hehe.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg synes 6 dråper pr ss sukker høres veldig lite ut.. Stevia er jo helt ubersøtt.
|
Lagde kjeks i sta og erstattet sukkeret med tagatesse og stevia.. 200 gram sukker byttet jeg da ut med 85 gram tagatesse og 5-6 dråper stevia. Ble mer enn søtt nok.
|
Sitat:
|
Stevia med smak er nok ikke like søt som vvanlig stevia, er iallfall ikke den erfaringen jeg har, men man bør vel prøve seg litt fram.
|
Sitat:
Jeg ville aldri brukt bare stevia som søtningsmiddel forresten. Det synes jeg ikke smaker noe godt i det hele tatt. Bortsett fra i kaffe og sånt da. |
Når jeg tar joddråper så pleier jeg å ha i vanlig stevia i for å få vekk desinfeksjonssmaken. Fem dråper på en stor kopp (3-4 dl?!) er da akkurat passe. Er den mindre søt når den er smakssatt?
|
Sitat:
Serr? Jeg har én dråpe i 2 deciliters kaffekoppen min og synes nesten det er litt for meget.:p Blir det to dråper er det bare til å droppe den. Jaja. Stevia med vanilla creme f.eks er helt uutholdelig kvalmende. Men det har kanskje mer med smaken enn søtningsgraden å gjøre. |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20. |