![]() |
Wohooo - mange fordeler med ketose:
Har gått ned i vekt på ymse vis opp gjennom åra (og levd godt med det.. gått opp med graviditeter og røykeslutt, stort sett)
Men no er alt så mykje bedre: - aldri sulten før lunch (har tidligare "dytta ned frokost" for det var sååå viktig) - magen er fin-fin (kan bli forstoppa når eg er slurvete m maten, men kan nesten ikkje huske når eg slapp siste fjert ;) ) - aldri luft i magen lenger (litt rart, for eg et jo meir grønsaker en før) - et overskudd til å trene, på tross av anstrengande jobb. - mindre søvnbehov (søv nesten aldri middag lenger---går som ei "maskin" etter at eg kjem frå jobb. - masse god mat (og gode erstatningar for det meste. Savner noko bra jf brød) - stuper ikkje lenger i snopeskåla, kaker på jobb eller kjeksfatene m sjokolade og transfett :p osv - har rett og slett ikkje lyst på noko søtt lenger - kan ta mine kose-rødvinsglass - sakte og fin nedgang (m stopp innimellom, men får ikkje panikk av den grunn :) for erfaringa hittil seier at "det ordnar seg") Har hatt livstilendring, men moderer nok litt etterkvart (jf kanskje ei frukt dann og vann + mitt supergrove heimebakte rugbrød til lunch... skal sjekke det opp på diett.no når den tid kjem.) Påminningstråd når eg "gløymer" fordelane :D |
Sv: Wohooo - mange fordeler med ketose:
Dette var lett å kjenne seg igjen i ja (bortsett fra det med graviditeter da). Veldig mange fordeler med lavkarbokosthold i tillegg til det rent vektmessige. Jeg kan uten tvil påstå at jeg føler jeg har blitt minst ti år yngre på det siste halvåret...
|
Kan ikke gjøre annet enn å signere denne jeg heller :D
|
Sitat:
Min kropp er vanskelig å få med på laget når det kjem til vektendring. Skal mykje til å gå opp og det samme for å gå ned. Håpar det gjeld også når eg er "ferdigslanka" for denne gong. For no er røyken bortevekk. |
Siden jeg er mann så kan jeg ikke skryte på meg graviditeter. Men jeg slutter å røyke for 12 år siden sånn ca, og pådro meg en 23-24 kg ekstra i løpet av et par år. Disse har jeg med vekslende hell prøvd å bli kvitt i mellomtiden, men først nå med lavkarbo føler jeg at jeg har det rette verktøyet til å håndtere dette. Bare 5-6 kg til nå, så er jeg tilbake der jeg var for 12 år siden;-)
|
:D
Sitat:
|
Godt skrevet, svingstang! Kjenner meg absolutt igjen, bortsett fra at jeg sliter med mye trøtthet (type utbrent)
|
Veldig bra :) Mange fordeler med dette kostholdet ja! Når det gjelder savn av brød; jeg er også brødelsker, men etter jeg fant Karins brød så savner jeg det ikke lenger. Dette brødet er helt fantastisk godt :) "Mitt aller beste brød" heter det. Du finner oppskrift her inne om du har lyst til å prøve.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Blir nok nødt til å rote litt meir rundt i oppskriftforum. Her er uante muligheter ser eg. Har nok vert litt lat på bakefronten og heller ikkje flink nok til å prøve nye ting.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05. |