Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Tagatose, tagatesse (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51402)

plastbox 21-03-12 10:23

Tagatose, tagatesse

Dette spørsmålet har sikkert blitt stilt før, men jeg er ikke mann om å finne noe konkret svar så hadde satt pris på litt hjelp! :o

Er det mulig å oppdrive Tagatesse eller annet tagatose-basert søtningsmiddel i butikk/apotek? Vet det er å få kjøpt på nett, men hadde vært så veldig mye enklere å bare handle over disk.

Grunnen for spørsmålet er at jeg ser dette kan karamelliseres og dermed brukes både i fløtekarameller og karamellpudding, og om jeg ikke husker helt feil ble det nevnt i forbindelse med marsipan også (noe jeg forsøkte å lage i vinter med Sukrin, noe som ble en komplett fiasko *facepalm*).

Litt off topic men fortsatt innenfor gode søtsaker; nok en takk til Gerd for hennes ostekake som faktisk har blitt etterspurt (se: mast om) til en bursdagsfeiring til helga. :D

Dietta 21-03-12 10:39

Sv: Tagatose, tagatesse

Du kan kjøpe over nett bl.a. her :)
Jeg får ogås kjøpt på min lokale helsekost, og i en matbutikk i nærheten. Ikke mange matbutikker hat det ennå, men det kommer vel etterhvert :D

Albatross 21-03-12 10:40

Skriver du "tagatose butikk" feks i søkefeltet så kommer det opp ørten emner om samme tema og der vil du og se at det står at man kjøpe det på blant annet sunkost. :cool:

Gerd 21-03-12 10:41

Her har de det på min Meny butikk :)

<insert_scary_name_here> 21-03-12 11:41

Her har den lokale Life-butikken tagatesse inne.

arnakristin 21-03-12 11:54

Hei,
Jeg kjøpte det i min lokale Spar butikk...

elien 21-03-12 15:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av plastbox (Innlegg 1318830)
Dette spørsmålet har sikkert blitt stilt før, men jeg er ikke mann om å finne noe konkret svar så hadde satt pris på litt hjelp! :o

Er det mulig å oppdrive Tagatesse eller annet tagatose-basert søtningsmiddel i butikk/apotek? Vet det er å få kjøpt på nett, men hadde vært så veldig mye enklere å bare handle over disk.

Grunnen for spørsmålet er at jeg ser dette kan karamelliseres og dermed brukes både i fløtekarameller og karamellpudding, og om jeg ikke husker helt feil ble det nevnt i forbindelse med marsipan også (noe jeg forsøkte å lage i vinter med Sukrin, noe som ble en komplett fiasko *facepalm*).

Litt off topic men fortsatt innenfor gode søtsaker; nok en takk til Gerd for hennes ostekake som faktisk har blitt etterspurt (se: mast om) til en bursdagsfeiring til helga. :D

Du bare mååå prøve "Vivians Nøttegodt" jeg er helt hekta på det. Å vi fant ut at mannen ikke tåler tagoatose, så jeg får nå ha det helt i fred:D

Elin

Charlott 21-03-12 19:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1319024)
Du bare mååå prøve "Vivians Nøttegodt" jeg er helt hekta på det. Å vi fant ut at mannen ikke tåler tagoatose, så jeg får nå ha det helt i fred:D

Elin

Sinnsykt godt! :sikle:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.