![]() |
Tagatose, tagatesse
Dette spørsmålet har sikkert blitt stilt før, men jeg er ikke mann om å finne noe konkret svar så hadde satt pris på litt hjelp! :o
Er det mulig å oppdrive Tagatesse eller annet tagatose-basert søtningsmiddel i butikk/apotek? Vet det er å få kjøpt på nett, men hadde vært så veldig mye enklere å bare handle over disk. Grunnen for spørsmålet er at jeg ser dette kan karamelliseres og dermed brukes både i fløtekarameller og karamellpudding, og om jeg ikke husker helt feil ble det nevnt i forbindelse med marsipan også (noe jeg forsøkte å lage i vinter med Sukrin, noe som ble en komplett fiasko *facepalm*). Litt off topic men fortsatt innenfor gode søtsaker; nok en takk til Gerd for hennes ostekake som faktisk har blitt etterspurt (se: mast om) til en bursdagsfeiring til helga. :D |
Sv: Tagatose, tagatesse
Du kan kjøpe over nett bl.a. her :)
Jeg får ogås kjøpt på min lokale helsekost, og i en matbutikk i nærheten. Ikke mange matbutikker hat det ennå, men det kommer vel etterhvert :D |
Skriver du "tagatose butikk" feks i søkefeltet så kommer det opp ørten emner om samme tema og der vil du og se at det står at man kjøpe det på blant annet sunkost. :cool:
|
Her har de det på min Meny butikk :)
|
Her har den lokale Life-butikken tagatesse inne.
|
Hei,
Jeg kjøpte det i min lokale Spar butikk... |
Sitat:
Elin |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44. |