![]() |
Spikermatte
Noen her som bruker spikermatte?
Jeg kjøpte ei her om dagen og er forundret over hvor fort jeg har merket endring. Jeg lurer derfor på om det bare er meg eller gjelder det flere? Det står at Shaktimatteyoga er en av de kraftigste former for yoga, kanskje derfor jeg synes jeg merker stor bedring av kroppen på kort tid? Det er vondt som fy å legge seg naken på den, uansett vei, men etter ca 5 min blir jeg bare varm og føler et enormt velbehag. Sønnen sammenligner det med selvpining siden det er utskillelsen av endorfiner som skaper behaget. Men, er det noen andre her som har erfaring fra spikermatter? |
Sv: Spikermatte
Jeg har brukt spikermatte i ca 2 år, og jeg merker også en veldig stor forskjell, jeg bruker den nesten hver eneste dag, og jeg er ihvertfall veldig fornøyd. Begynte med den fordi jeg hadde en del vondt i ryggen, men etter jeg begynte med spikermatte så har jeg ikke merka noe til det.
|
Sitat:
|
ja den øker blodsirkulasjonen. Jeg har blitt helt avhengig av den, for meg så hjelper den også mot mens smerter, om jeg ligger på magen på matten.
|
Jeg fikk også den av min kjæreste i fjor:)og likte den veldig godt..men dessverre sluttet jeg med det...finner nok den igjen snart;)
|
Jeg har spikermatte og merket stor forskjell på bare noen dager. Glemmer å bruke den, men kommer på det hvis jeg får vondt i hodet.... Ligger på matta i 20 min og hodepinen er bortevekk :)
|
Da har jeg testet spikermatta i en uke. Manuellputten sier at han merker stor forskjell; jeg blir ikke lengere så stiv i torax mellom hver behandling! :heia:
Spikermatte er kjempedeilig. I går sovnet jeg på den.. Jeg sov i over en time og jeg følte at spikermatta måtte dras løs fra ryggen etterpå. :p |
Jeg er god venn med spikermatten min. Den har jeg brukt jevnt de sist to årene pga kroniske smerter (fibromyalgi). Den er til stor hjelp!
|
Nåh, kanskje jeg bør finne fram matta mi igjen også nå som jeg sliter med litt låst muskulatur i ryggen.. :) synes den er VOND da! (blir kanskje en vane??)
|
Sitat:
Hvis du synes det gjør veldig vondt så start med å legg matta i senga og kanskje med ei tskjorte på. Jeg ligger nå rett på gulvet med bar overkropp. Jeg ligger på magen også. Selv puppene protesterer ikke! |
Sitat:
|
Altså, jeg klarer ikke å ligge rett på spikermatta jeg - ikke bare fordi det er vondt, men får rød og irritert og kløende hud etterpå. Så jeg bruker en gammel tynnslitt topp når jeg ligger på min, men det funker likevel, om enn kanskje ikke like effektivt. Men jeg er ganske sensitiv, så det er egentlig helt ok :)
(Og jeg ligger på den i senga. Bruker den når jeg er for stressa til å sovne, men trenger en hvil :)) |
Har helt glemt matta mi! Mener å huske den hjalp litt på vannsamlinga mi. Fordelen min er at jeg har jo ikke følelse i huden, så jeg merker jo ikke at jeg ligger på piggene :D
|
Dette tør jeg aldri å prøve:eek:
Men det er vel ikke akkurat som de fakirene bruker, antar jeg? Gubben la seg på en sånn på en utstilling i Tallinn og jeg har aldri sett ham komme seg opp så fort. :lol: |
neida, bare små plastpigger. min er sånn, men grønn:
http://www.shaktimatte.no/images/sto...a_lilla_ny.jpg |
Okay. Da hørtes det ikke så skummelt ut lenger. :p
|
Sitat:
|
Har også en sånn.. men har ikke brukt den på lenge, lenge. Nå fant jeg den frem og satte den opp bak ryggen min, en liten start :p
Kjenner ikke så mye av den nå, så den får heller bli med inn i sengen senere. :) |
Du er gal, Kanutten! :eek:
|
Skal finne frem min igjen :). takk for påminnelsen :)
|
Jeg synes dere var spik(er) spenna gærne alle sammen, helt til jeg fulgte linken og så bildet av spikermatta.
Trodde faktisk at dere virkelig lå på en sånn vi ser på TV, altså skikkelig lange, farlige spiker. Vurderte til og med å melde meg ut herfra, siden de fleste så ut til å ha mer enn en skrue løs. Nå blir jeg glad og lykkelig værende, for spikermattene så ikke så farlige ut likevel. Faktisk så kunne jeg tenkt meg å prøve :o |
Sitat:
|
Jeg sovnet igjen på matta i går. Sov i en time før sambo vekket meg. Lurer på hva det er som gjør at en blir så salig at en sovner?
|
Sitat:
Jeg er mye plaget av en følelse av indre frost. Dette relatert til fibromyalgi som jeg krangler med. Når det virkelig er ille har jeg lært meg et triks som er supert. Jeg setter på varmeteppet i sengen, legger spikermatten på og plasserer meg godt under dynen min. Da går det ikke lange tiden før kroppen er godt avspent og jeg får den tiltrengte roen som kroppen ønsker. Aldeles supert. |
Sitat:
Det er så deilig å kjenne denne spesielle varmen bre seg i hele kroppen. Jeg kjøpte en til spikermatte i går for å kunne ligge på matte med hele kroppen samtidig. Beina ble spinnville av den.. :p |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27. |