![]() |
Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)
Redaktøren i norske FHM samarbeidet med Fitnessbloggen for å komme i form. Artikler har vært i en hel del nettaviser, men her er Fitnessbloggens eget innlegg.
Personlig synes jeg nok overskrifta "Så lett får du sixpack på 12 uker" (min utheving) er noget misvisende. Ser man treningsprogrammet og dietten, er dette alt annet enn "lett". Dette er motivasjon, innsats, motivasjon, innsats og en hel masse vilje. Men faen så imponerende. |
Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)
Sitat:
Trenger ikke trene heller, bare slanke seg det. Gå på spesiell diett og "loose fat". Så kommer sixpacken frem tvert. Min sixpack kom frem under fettlaget, så begynte jeg trene mageøvelser og da ble den bare mer kompakt... Synes ikke det er noen hokus pokus jeg da. Sixpack er litt sånn misforstått, alle blader snakker om trening og disse øvelsene og slik og sånn....joda, men hvis først og fremst sier at trening kan ALDRI gi deg sixpack så er de nærmere sannheten imho. Riktig kosthold derimot og slanke seg unødig fett må være pri 1 for å få sixpack....deretter kan man starte trening. Noe som fitnessbloggen understreker bra. Kontroversielt kanskje, men hvorfor endre noe som fungerer? Hvor mange ser vi ikke som gjør alle gode mageøvelser, men aldri får antydning til sixpack? Svaret er igjen: Slank dere først! |
Jeg har en sixpack som kunne imponert de fleste, under flesket mitt!:p
Men ja.. Det er sant. Det er ingenting lett med det han har gjort. |
Sitat:
Kostholdet har jo mange tusen allerede inne som er opptatt av lavkarbo, så jo faktisk, jeg ble ikke imponert over opplegget hans. |
Sitat:
|
Det er en grunn til at sjefen sjøl, for detta prosjektet sier igjen og igjen at:
Sitat:
|
Sitat:
Joda, det er tøft hvis man egentlig ikke er motivert nok, men hvis man vil noe med et vekttap så varer den så kort at det er null problem. Største problemet var å drifte familien 24/7 med skole, unger, begge i full jobb og ungene selvsagt spiser normal kost. DET er større utfordring. I tillegg skulle man trene 3-5 dager i uken selv også. Vi brukte helgene til å planlegge mat og å skjære til tilmålte mengder med grønnsaker og kjøtt og porsjoner av mat nøye oppmålt. Veeeldig likt PSMF kostholdsmessig ser jeg. Jeg, og fler med meg har prøvd dette og den er ikke veldig hard faktisk. Den krever bare litt mer motivasjon og viljestyrke samt at du evner å være målrettet. Nå sier jeg ikke at alle som IKKE fikser en slik kortvarig diett til å ikke ha de egenskapene, men jeg sier bare at denne type diett ikke er vanskelig i det hele tatt så lenge man er motivert og har vilje nok. :) |
Sitat:
|
Sitat:
1. Jenter i rett alder kan tendensere mot å utvikle spiseforsyrrelser og er kanskje mer sårbare enn gutter i denne alderen mht eget kroppsbilde? 2. Jenter har menstruasjon og en del hormoner i sving som følge av dette 3. Hvorfor nevner artikkelforfatteren jenter, når hovedartikkelen retter seg mot personer med visse typer disponible tendenser? |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg syntes ikke dietten var spesiell vanskelig og tungt hverken fysisk eller psykisk fordi jeg var vel ekstremt motivert. Tro og vilje flytter fjell :) Når du nellie vet du yter 100% og er supermotivert, ja så kan jeg love deg at du bruker kun 60% av det du egentlig makter, du må bare finne dette "noe" som trigger de siste 20-25%. :D |
Sitat:
Jeg regner meg ikke for spesielt mer motivert eller mer viljesterk enn resten av norges befolkning, men når jeg setter meg et tidsmål, ja da holder jeg det. |
Sitat:
|
Sitat:
Ta deg en tur på motivasjonsforedrag fra Børge Ousland, Lars Monsen og Ingebrikt Steen Jensen, så forstår du at alt blir enkelt selv om kroppen egentlig sakte men sikker brytes ned og dør...du må bare stoppe i tide ;) |
Sitat:
|
om man liker å være energiløs og sulten er det lett som en plett, Nellie:) skjønner deg jeg. Merker det når jeg ikke får energi nok, da går ikke bevegelsene like lett og jeg blir lett sint.
|
Blodsukkeret blir litt smålavt ja:p Og lunta blir tilsvarende kort.
|
Prøvd psmf selv... Vanskelig er vel ikke rette ordet men det er dritkjedelig å spise slik over tid.. det holdt med en uke, da var jeg drittlei... :) kjedelig mat.. savnet fettet :p da heller jeg mot fettfasten istedet ja.. :)
|
En uke er jo ikke nok til å kjøre kroppen ordentlig ned:p
|
Nei men anbefales jo ikke å gjøre det mer enn 7-10 dager i strekk. 12 uker psmf.. da hadde jeg nok drept noen ja :D og vært rimelig lei kjøtt og proteinpulver.. :p
|
Nei, det er når man er normalvektig.:) Har man mye å ta av, så kan man godt holde på i flere måneder, sier det seg. Den sunneste ekstremdietten, kaller de det. Makan...
|
Må vel fettfaste være sunnere.. hehe :) psmf skjer ikke her igjen i alle fall :D
|
Sitat:
Kun for de som er sunne, friske, sterke, rimelig godt trente og ikke har noen sykdommer eller andre lure greier hverken psykisk eller fysisk. Selv disse bør ikke gå i mer enn 1-3 uker på denne dietten. Alle andre: Lay off prøv noe annet istedetfor :) Kan kanskje være noe for de som skal ned en 4-5 pyntekiloer og som er temmelig "fit" fra før. Jeg kan helt sikkert gått på en sånn diett nå bare for å skrapt kroppen ytterligere et par tre kilo. Kanskje gått på den ei uke? Ser ikke helt vitsen, men for en fitnessutøver, bryter eller annen utøver som skal under en vektklasse så er det et poeng kontra å sitte i badstua flere timer daglig (som brytere gjør) eller gå på pulverkur... |
Re: Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21. |