![]() |
Hva står på handlelista di?
Ikke ute etter lavkarbo oppskrifter...men lurer rett og slett på hva som står på din handleliste når du er ute å kjøper mat;)
Kanksje blir jeg inspirert av noen matvarer ikke har hørt om/prøvd enda? :D Omtrendt slik ser morgendagens handleliste ut... - avocado -fryste skogsbær -mascarpone -tyrkisk yogurt -tørka gijobær -mørbrad -hel kylling -laks -brokkoli -gulrot -blomkål -hasselnøtter -mandler -sesamfrø -solsikkefrø -bacon -annanas i egen juice, hermetikk -egg -creme fraiche -kefir -havsalt -sitronpepper tja...det var vel stor sett det:p |
Sv: Hva står på handlelista di?
Hver uke handler jeg:
- Cottage Cheese - Skyr Naturell - Fløte - Egg - Kyllingfilet - Torskefilet - Laksefilet - Brokkoli - Blomkål - Salat - Agurk - Paprika - Vårløk |
Min er stortsett lik hver gang.
Sopp, salat, agurk, blomkål, brokkoli, paprika (i lange baner), minimais, aubergine, purreløk/vårløk, rødløk, keppaløk, poteter Bananer, epler Helmelk Cottage cheese Store havregryn Makrell i tomat Leverpostei Norvegia (sær mann som nekter å spise annet:p) first price ost til riving Bremyk Meierismør Laktosefri fløte Ekstra lett rømme Diverse nøtter og frø Mørbrad Laks Kyllingkjøttdeig Karbonadedeig Grilla kylling Tunfisk i vann Fetaost Naturell yoghurt Bær Potetgull og kindersjokolade Solo super Fullkornspasta/ris/couscous ved behov Lavkarbo brød eller rundstykker Chunky salsa Dette gjelder for hele familien da.. Men tviler på at noen gadd lese igjennom alt dette:p |
Re: Sv: Hva står på handlelista di?
Sitat:
åjoda, leste helle greia! ekstra lett rømme og laktosefri fløte?? jøsses, hvor finner du det hen? :) skulle likt å fått fingrene i den laktosefrie fløten! |
Sv: Re: Sv: Hva står på handlelista di?
Sitat:
laktosefri fløte finner du i de fleste butikker! Jeg kjøper på Kiwi. Står ved siden av den vanlige. Rømmen også på Kiwi. handler bare der. |
Sitat:
fins det skyr naturell!? har jeg bare oversett noe i kjøledisken, eller kanskje de ikke tar inn store utvalget på landhandelen? er fra ei bittelita bygd:p smaker det som matyogurt, bortsett fra konsistensen? |
Re: Sv: Re: Sv: Hva står på handlelista di?
Sitat:
|
Ganske like pakninger, så du må lete. Rømmeboksen er liten. 125 gram, tror jeg.
|
Sitat:
Det er syrligere enn matyoughurt... :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Egg og kyllingfilet (Noen ganger frosne reker)
Grønnsaker: sopp, rødløk, grønn paprika, sellerirot, bladsalat, brokkoli, hvitløk Frukt: avokado, frosne bringebær Hermetikk: makrell i tomat, kokosmelk Meieriprodukter: fløte, naturellyogurt, creme fraiche, kremost, ricotta, hvitost, smør |
Min handleliste ser slik ut:
Meierismør Bremykt Fløte Kremoster av mange slag til spising og til vaffler Seterrømme Skyr naturell Friske bringebær og blåbær Sopp Løk Paprika Salat Agurk Blomkål, brokkoli, selerirot, brekkbønner(mini), purre Kjøttpålegg Egg Bacon Skinke Koteletter,kjøttdeig kylling og vanlig, torskefilet,kyllingfilet Økologiske hakkede tomater Gele uten sukker Sjokoladen fra atkinsen Bacongull Nøtter av mange ulike slag Pepsi max Dette var stor overgang siden jeg kun handlet supper, gryterettposer, pasta, ris eller hurtig mat fra frysedisken før jeg startet på lavkarbo. |
En vanlig handleliste her:
- kremfløte - seterrømme - creme fraiche - bremykt flytende - Mills ekte majones - salat - agurk - rød paprika - broccoli - blomkål - vårløk eller purre - gräddost - philadelphiaost - brie - norvegiaost - bacon - nakkekoteletter - laksefilet - røkelaks - reker - bacongull - farris gul Det meste av dette havner nok i handlekurven etterpå også. |
Nå har herren i huset overtatt handleansvaret, men listen er ganske lik fremdeles (selv om det oftere står øl og potetgull på den :p)
Grønnsaker/bær/frukt: Blomkål, brokkoli, paprika, løk, frosne erter, tomater, frosne bær Kjøtt: Kjøttdeig, svinekoteletter, entrecote, bacon, stangekylling Fisk: Laks, gourmettorsk, røkt kolje, lettsaltet torsk Meieriprodukter: Rømme, creme fraiche, revet gulost, smør, fløte Hermetikk: Makrell i tomat, linser, kikerter, bønner, tomatbønner, bokstomater Annet: Brød (til samboer), Ryvita, egg |
Nå har jeg akkurat sittet og gått gjennom kvitteringene på mat fra i fjor i forbindelse med selvangivelsen, og hos meg handles det jevnlig
broccoli, blomkål, purre, vårløk, paprika, chili, sellerirot, stangselleri, hvitløk, løk, kålrot, squash, tomat, ananas, mango, epler, pærer, kiwi, banan, majones grilla kylling sopp bacon kinakål mandler, paranøtter, valnøtter, kokosmelk kokosolje linfrøolje olivenolje rapsolje kesam, cottage cheese, rømme, fløte, biola, H-melk, kvitseid smør, usalta smør, røkelaks leverpostei tubeost frosne bringebær skinke mørbrad makrell i tomat røkt makrell reker peanøtter med skall JBKM, sukrin, 70 % sjokolade, solsikkekjerner, linfrø, sesamfrø, kruskakli, norvegia, jarlsberg, port salut, parmesan, egg, kyllinglår, kyllingfilet, lammelår, kjøttdeig, koteletter, svinesteik, laks, torsk, sjøtunge og fisk/kjøtt på tilbud (ofte datovarer) I tillegg kommer selvsagt hygieneprodukter, her og nå og andre ting sånn sporadisk. |
Sitat:
|
Re: Hva står på handlelista di?
Handlelista for neste uke ser noe slikt ut :
FRUKT ananas i biter, i egen juice kanalope melon pærer bananer BÆR tørka gojibær dypryste blåbær dypfryste bjørnebær dypfryste bringebær NØTTER/FRØ hasselnøtter mandler valnøtter sesamfrø solsikkekjerner gresskarkjerner GRØNNSAKER brokkoli blomkål purre rødløk paprika aroma sopp chilli agurk cherry tomater MEIERIPRODUKTER mascarpone creme fraiche kefir tyrkisk yogurt OLJER linfrøolje rapsolje KJØTT mørbrad ørret villaks koteletter kyllingvinger bacon ...også en haug med egg:p |
For neste uke ser familielista slik ut:
Agurk, paprika, squash, aubergine, bokstomater, løk, brokkoli (har spinat, blomkål, purre, gulrøtter, erter, rosenkål og sopp..) 4 bokser ekstra lett rømme, 2 kartonger helmelk, Ost, en tube smøreost. Ketchup uten tilsatt sukker, Chunky salsa. Egg, laksekoteletter, 2 pakker karbonaddeig, mørbrad, 3 bokser makrell i tomat, 2 bokser tunfisk. Valnøtter. Også håper jeg på en tur til Sverige i slutten av uka, for shopping av Stevia Fun-light og mørk sjokolade.:) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21. |