![]() |
Gratinert tomatsuppe med bakte tomater... (med bilder)
1 Vedlegg
En spennende vri på tomatsuppen...
Grillsmaken fra tomatene gjør virkelig denne tomaten til en smaksopplevelse - noe en trygt kan si posesuppe ikke akkurat er :) Oppskrift 6 store plommetomater 2 - 3 fedd hvitløk ca 2 dl vann olivenolje salt og pepper Revet Parmesan Del tomatene i 2 og ha dem med snittsiden opp i en ildfast form. Ha over godt med olivenolje og salt/pepper. Pakk inn hvitløksfeddene i alufolie og legg med i formen. Grill tomatene i ovnen ved 200 grader i ca 1 time. Når tomatene er ferdig grillet har du de og hvitløken over i en blender, og kjører til en glatt fin masse. Tilsett vann til ønsket tykkelse, og smak til med olivenolje, salt og pepper - og kanskje litt chili dersom du ønsker litt mer "spark". Ha suppen over i ildfaste porsjonsformer - Creme Brulee former f. eks. Ha over godt med parmesan og gratiner suppen i ovnen ved 200 grader til osten er gylden og fin. Server med litt godt lavkarbobrød... Se bloggen min for flere bilder :) |
Sv: Gratinert Tomatsuppe med bakte tomater... (med bilder)
Denne så helt nydelig ut :)
Skal prøve i nærmeste fremtid. |
Så og hørtes kjempegodt ut!!
|
Jeg skal ha suppe i morgen, og inspirert av denne skal jeg gratinere den :)
Og så prøve denne ganske snart ;) |
Sv: Gratinert tomatsuppe med bakte tomater... (med bilder)
Takk takk alle sammen :)
Ha en super duper helg!! |
Jeg vil også takke - både for denne og mange andre inspirerende oppskrifter du legger ut! Og, mens jeg er i gang vil jeg også skryte av bloggen din som jeg synes aldeles super-delikat!;)
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:03. |