![]() |
Chili - Torsk (med bilder)
1 Vedlegg
En enkel og god hverdagsrett med torsk. Rask å lage, og chilien gir en litt spennende vri på torskemiddagen.
Oppskrift 500 g torske filet 1-2 fersk chili 1/2 purreløk 1 rød paprika 2 - 3 tomater salt og pepper Legg fisken i en ildfast form og krydre med salt og pepper. Finhakk chili og ha over fisken. Skjær purre i skiver og paprika i strimler. Ha over fisken. Skjær tomatene i skiver og legg som et lokk over det hele. Stekes ved 200 grader i 1 times tid, til fisken er ferdig. Server med smørdampet blomkål og brokkoli. Ta en kikk innom bloggen min for flere bilder :) |
Sv: Chili - Torsk (med bilder)
Denne så nydelig ut :)
Lurer bare litt på steketiden - er det ikke lenge med 1 time? Fisk trenger jo ikke så lang tilbedredningstid, siden den lett blir tørr eller seig.. Kommer til å prøve det ut :p |
Sitat:
Kan hende trenger ikke du like lang tid (ovnen min er gammel...) Prøv deg frem og se... Du trenger ikke være redd for at fisken skal bli tørr. Grønnsakene slipper en del væske, og dette blir en deilig sky som blir liggende nederst i formen :) Ost på toppen er heller ikke dumt :D |
Denne oppskriften skal prøves; det ser veldig godt ut.
Jeg er stadig på utkikk etter ny inspirasjon og nye oppskrifter, så dette er midt i blinken. Takk! :) Ang. chilien: pleier du å ha med frøene i denne retten eller fjerner du dem? |
Sitat:
Jeg bruker å ta ut frøene, både for å gjøre det litt barnevennlig, og fordi magen min ikke alltid er like fornøyd med for sterk mat :) Mannen min derimot kjører på med chilipulver i tillegg :D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24. |