![]() |
Bestille fra utlandet ...
HVa kan jeg regne med å måtte betale for denne kjolen som koster 225$ når man tar med alle utgifter og avgifter og frakt og moms og mva etc etc?
http://i.statigi.com/i/cache/352x480...ck-front-1.jpg |
Sv: Bestille fra utlandet...
1318 kr for produktet + frakt som siden bestemmer, og så toll på hvertfall et par hundre og 25% moms. Jeg er ikke helt sikker på totalen, men den blir dyr i såfall! :o Må regne med mellom 2 og 3,5 tusen hvertfall.
|
Sv: Bestille fra utlandet ...
Har du prøvd importkalkulatoren? :)
|
Sv: Bestille fra utlandet...
Sitat:
|
Sitat:
|
Fant det! Kjolen kommer på 2139,68 kr.
|
Her er en netthandelkalkulator.
|
Sitat:
|
Noen her inne skrev at man måtte omtrent dobble prisen på produktet for å få riktig sluttpris. Altså mva, fortolling etc.
Har alltid holdt meg under 200,- grensa, så jeg aner ikke om den tommelfingeren er riktig :o |
Jeg bestilte en kjole fra USA en gang. Tror den kostet ca 300 dollar, men jeg fikk aldri noen toll på den. Hadde litt flaks da. :p
Kjolen viste seg foresten å være helt grusom, lignet ikke på bildet i det hele tatt. :eek: |
Skumle greier å handle fra utlandet. Jeg endte opp med å betale nesten 500 kroner for en balsam og en shampo som egentlig kostet bare noen kroner over 200.. :(
|
Re: Sv: Bestille fra utlandet ...
Sitat:
201 kr inkl. frakt = 250 kr i toll og moms 400 kr inkl. frakt = 300 kr i toll og moms 600 kr inkl. frakt = 350 kr i toll og moms 800 kr inkl. frakt = 400 kr i toll og moms 1000 kr inkl. frakt = 450 kr i toll og moms Osv.. |
Man skal ikke betale toll for frakten! Det er KUN verdien av produktet som skal fortolles.
|
Re: Bestille fra utlandet ...
Ifølge toll.no:
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Og jeg ble fortalt at det bare ER slik. :o |
Fra tollsidene
Sitat:
|
"Reglen" er vel at når man bestiller for under 200 er saken biff, med en gang det går over - frakt eller ikke blir det straks mer komplisert..
|
Re: Bestille fra utlandet ...
Litt vanskelig å tyde det som står på toll.no, men av egen erfaring tror jeg kanskje man slipper unna avgifter hvis varen i seg selv har en verdi på under 200 kr, selv om totalbeløpet inkl. frakt kommer på over 200 kr.. At det er kun hvis selve varen har en verdi på over 200 kr, at tar de med frakten når de regner ut momsen.. Men jeg er ikke 100% sikker på dette, kan hende jeg bare har hatt flaks, nettbutikkene pleier jo bare skrive verdien på selve varen utpå pakken :)
|
Men kjolen var fiiiin? Ikke sant? :ja:
|
Re: Sv: Bestille fra utlandet ...
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Bestille fra utlandet ...
Sitat:
|
klær har en tollsats på 10%, så det må man betale for selv om det er under 200 kr.
|
Sitat:
|
hm, mente å ha lest at klær skal tolles uansett, men med 10%, og ikke vanlig mva på 25. men mye mulig jeg tar feil.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28. |