Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Disse Skyr-yoghurtene (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52219)

SineK 22-05-12 13:13

Disse Skyr-yoghurtene
 
De er både friske og gode...

Men syns dere de er "lov" på lavkarbo? :)

Noen av dere som spiser de?

nellie 22-05-12 13:19

Sv: Disse Skyr yoghurtene
 
Jeg spiser normaltvis moderat lavkarbo (50-70 kh om dagen), men synes de tar for mye av karbohydratkvota til og med da..

Disen 22-05-12 13:47

Sv: Disse Skyr yoghurtene
 
Jeg bruker av og til skyr naturel sammen med bær til lunsj eller kvelds. Men bare av og til. Synes de med smak har for høyt karbo innhold.

timich 22-05-12 14:07

Sv: Disse Skyr yoghurtene
 
Jeg spiser de hver dag... (de vanlige med smak, ikke de med frukt eller müsli). Fast kveldsmat for meg er en Skyr, ca 100g mager kesam, en god dæsj kremfløte og noen bær. Fantastisk godt:D Men nå lever jeg ikke ketogent, jeg ligger vel på ca 70-90 g karbohydrater til dagen. Pluss at jeg trener en del:)

smgj 22-05-12 14:24

Sv: Disse Skyr yoghurtene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SineK (Innlegg 1350075)
De er både friske og gode...

Men syns dere de er "lov" på lavkarbo? :)

Noen av dere som spiser de?

Om du klarer å nærme deg ditt lavkarbomål (enten det er vektreduksjon eller noe annet) med disse så trenger du vel ikke å ta dem ut av kostholdet. Om de derimot bremser deg så må du nesten vurdere om du skal ofre dem...

teleslynga 22-05-12 14:25

Sv: Disse Skyr yoghurtene
 
Jeg elsker Skyr.

TrillTrall 22-05-12 14:36

Sv: Disse Skyr yoghurtene
 
Jeg spiser en skyr naturell en sjelden gang (de er jo så dyre!), men de med smak ligger jeg unna, de som ikke er søtet med sukker er jo søtet med aspartam og ascesulfanK, ting jeg ligger langt unna. Jeg synes den er litt i tjukkeste laget, den naturelle altså, og foretrekker vanlig yoghurt.

Newstart 22-05-12 14:47

Sv: Disse Skyr yoghurtene
 
Når jeg begynte på lavkarbo så spiste jeg masse skyr. Syns de er fantastisk god. Men nå er det en stund siden. Rett og slett for melk stopper. Og jeg har ikke så veldig mye å gå ned nå.

bligravid? 22-05-12 15:52

Sv: Disse Skyr yoghurtene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1350126)
Jeg spiser en skyr naturell en sjelden gang (de er jo så dyre!), men de med smak ligger jeg unna, de som ikke er søtet med sukker er jo søtet med aspartam og ascesulfanK, ting jeg ligger langt unna. Jeg synes den er litt i tjukkeste laget, den naturelle altså, og foretrekker vanlig yoghurt.

Tips - fordi den er så tykk, så blir konsistensen sammen med f.ex frossen blåbær veldig lik is etter en tur i blender.

Kosten min er ketolyse, så blir lite med skyr nå, men jeg har laget det noen ganger som erstatning for snop. Jeg har ikke spist snop på snart et år, så til snoperstatning er de geniale.

Bli sikkert å lage det igjen, som lavkarbokos en sjelden gang og når det bare blir vedlikehold jeg satser på.

Rin 22-05-12 16:26

Sv: Disse Skyr-yoghurtene
 
Skyr naturell blandet med litt kremfløte og kanel er nydelig. :o Jeg må holde meg unna mesteparten av tida siden jeg tåler litt begrensede mengder meieriprodukter, men en gang iblant er det fint plass til dette i mitt ketogene kosthold.

*Røyskatt* 22-05-12 21:49

Sv: Disse Skyr-yoghurtene
 
Spiser tyrkisk yougurt om jeg vil ha. 100 gram av den metter godt siden det er en god del fett. Syns ingen av Skyrpakkene smaker særlig godt.

shailene 22-05-12 22:01

Re: Disse Skyr-yoghurtene
 
Spiser ofte skyr som helgekos eller når jeg er ute på farta og ikke finner noe bedre å spise. Nydelig med fløte, bær og sukrin på toppen. Syns det er for dyrt og har litt for mye karbo til hverdags.

Kuredu 24-05-12 00:16

Sv: Disse Skyr-yoghurtene
 
Jeg tar ca 1/3 av en Skyr og blander med fløte - da blir det som deilig yoghurt! (og lite karber!) Så hender det at jeg blander inn litt cottage cheese, evt bringebær/blåbær og litt mandler på toppen - NAM!

VSB 26-05-12 11:45

Sv: Disse Skyr-yoghurtene
 
Jeg bruker det som nødmat eller kos. De med smak. Fint etter trening feks synes jeg, men hjemme blir det heller tyrkisk yoghrt blandet med cc.

Walle 26-05-12 12:04

Sv: Disse Skyr-yoghurtene
 
Nå er jeg litt ny på ketolyse-kostholdet, men jeg lever av Skyr. Spiser én (og bare én) hver dag. Og har alltid en i kjøleskapet. Det tar jo opp mye av karbokvota, men de første dagene har det gått mye i så å si karbofattige andre ting. Vet ikke om jeg kan gi slipp på den... men jeg må kanskje innse det snart, når jeg klarer å spise litt mer variert. :P

Blåbær og vanilje. Mmmm.

Cherry 27-05-12 13:22

Sv: Disse Skyr-yoghurtene
 
En boks inneholder 6 gram karbo eller noe. Protein, inget tilsatt sukker og det lille av fett som evt. måtte være i den kommer fra melk.

Spis skyren deres. Selv om dere er på ketolyse. Kroppen merker ikke forskjell på 20 gram karbo hvor alt kommer fra grønnsaker og 26 gram karbo hvor noe kommer fra skyr.

Kroneis 27-05-12 13:45

Sv: Disse Skyr-yoghurtene
 
Jeg som lever på ketose kommer til å styre unna skyr, ser for meg at det er noe som jeg kan spise når jeg er ferdig på kuren. Inneholder lite karbo og masse proteiner, så skyr skal du bare kose deg med om du ikke føler den tar for masse av karbohydratene dine :)

Cherry 27-05-12 16:30

Sv: Disse Skyr-yoghurtene
 
Og jeg spør igjen, hvor mye tror du 6 gram karbo spiller for en trille?

shailene 27-05-12 17:44

Re: Sv: Disse Skyr-yoghurtene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1351839)
Og jeg spør igjen, hvor mye tror du 6 gram karbo spiller for en trille?

6 gram ekstra karbo i form av skyr, kan lett trigge sug og sultfølelse hos noen som er vant til å ligge på maks 15-20 gram karbo per dag.

langaard 27-05-12 18:07

Sv: Re: Sv: Disse Skyr-yoghurtene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1351847)
6 gram ekstra karbo i form av skyr, kan lett trigge sug og sultfølelse hos noen som er vant til å ligge på maks 15-20 gram karbo per dag.

Signerer den:ja:

Walle 28-05-12 16:36

Sv: Disse Skyr-yoghurtene
 
Jeg har begynte å spise halve skyr, og heller sette det tilbake i kjøleskapet igjen til neste dag. Trenger ikke ta alt på en gang. :) Det er godt, og man fyller ikke opp like mye av kvoten.

Kroneis 28-05-12 17:00

Sv: Re: Sv: Disse Skyr-yoghurtene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1351847)
6 gram ekstra karbo i form av skyr, kan lett trigge sug og sultfølelse hos noen som er vant til å ligge på maks 15-20 gram karbo per dag.

Signerer denne :) Selv er jeg ikke en av de heldige som kan unne meg litt ekstra karbohydrater uten å falle ut.
Skyr inneholder også søtstoff, som noen kanskje ønsker å unngå :)

rut311 28-05-12 19:47

Sv: Disse Skyr-yoghurtene
 
Jeg synes det er godt å blande en halv skyr i 50 gr pisket kremfløte.. Har gjerne litt bær oppi også.

Nordmørsloppa 28-05-12 22:59

Re: Disse Skyr-yoghurtene
 
Elsker skyr, og pleier å ta fifty fifty skyr og cottage cheese:)
I det siste har det blitt hver dag

Cherry 28-05-12 23:02

Sv: Re: Sv: Disse Skyr-yoghurtene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1351847)
6 gram ekstra karbo i form av skyr, kan lett trigge sug og sultfølelse hos noen som er vant til å ligge på maks 15-20 gram karbo per dag.

Sultfølelse (på den ekte sorten, ikke fysen) = du trengte mer energi.
Kroppen merker IKKE forskjell på 6 gram ekstra. Men kroppen har derimot veldig godt av å få tilført mer karbohydrater av og til.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no