![]() |
Spicy kjøttboller i ovn (med bilder)
Jeg bor i en relativt liten leilighet, og kjøkkenet er deretter. Jeg elsker jo å lage mat, men for å hindra matlukt i hele leiligheten liker jeg best å lage mat som typisk lukter mye etter (f. eks bacon!) i ovnen. Så jeg lager bacon i ovnen, og idag; spicy kjøttboller. Disse brukte jeg i en salat i dag, og koste meg stort :)
300 g kyllingkjøttdeig 1 liten chili, uten frø 2 fedd hvitløk 0,5 dl parmesan 1 egg .. og annet krydder du vil ha i, jeg hadde i koriander Sett ovnen på 200 grader. Bland alle ingrediensene i en kjøkkenmaskin eller foodprocessor. Du bestemmer selv hvor store du ønsker kjøttbollene, jeg brukte en teskje. Ha et glass med litt lunkent vann i som du dypper skjeen i før du former, for da vil blandingen slippe lettere. Stek i cirka 20 minutter. Disse kjøttbollene er fine til et tapasmåltid, på brødskive, i salat, på pizza, i tomatsaus.. Jeg brukte de i dag i en enkel salat bestående av: Isbergsalat Cherrytomater Stangselleri Avocado Cheddar .. og litt rømmedressing. http://2.bp.blogspot.com/-W-OfoCaPoZ...0/IMG_8654.JPG |
Sv: Spicy kjøttboller i ovn (med bilder)
De så kjempegode ut!
|
Sv: Spicy kjøttboller i ovn (med bilder)
Det så kjempegodt ut :) Veldig lurt å steke dem i ovnen.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58. |