Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Lavkarbokafé åpnet i Oslo i dag! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52767)

Akeleie 01-08-12 20:58

Lavkarbokafé åpnet i Oslo i dag!

Hurra! Low Carb & Coffee åpnet i dag i parkveien. Noen som har vært der enda? Dette må prøves ut snarest :D

Hjemmeside: http://www.lowcarbandcoffee.no/

Yrla 01-08-12 21:23

Sv: Lavkarbokafe åpnet i Oslo i dag!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Akeleie (Innlegg 1370641)
Hurra! Low Carb & Coffee åpnet i dag i parkveien. Noen som har vært der enda? Dette må prøves ut snarest :D

Spennende. Denne dama har vært innom http://www.melissaspania.no/low-carb-coffee/
og denne http://lavkarboliv.no/2012/07/31/low...pner-1-august/

http://www.facebook.com/lowcarbandcoffee?filter=3

Nerthus 02-08-12 16:34

Var innom i dag - 65 kr for et gedigent smørbrød med røykalaks, eggerøre og pesto (måtte fortæres i 3 omganger gitt...) og DEN gode gulrotkaka!!!

Håper de får inn varm-mat etterhvert, feks gode supper eller gryteretter man kan spise fra boks :D

Supera 03-08-12 04:52

Ja, den har jeg lyst til å gå innom. Håper den går bra og ikke blir en flopp.

De skulle hatt skjenking der. Da hadde de neste lavkarbotreffene nok blitt lagt dit. ;)

Rin 03-08-12 06:49

Det er nok litt i minste laget for å arrangere treff der. :cool: Jeg var også innom i går - ble bare en kaffe på meg og søt-avvenningen min, men neste gang blir det nok en matbit!

stinei 03-08-12 08:49

Dere som har vært der: er det noe særlig utvalg for meg på ketose der?
Og ligger det langt unna Oslo S? Skal ta tog til Oslo og trikk til Ekeberg i dag, lurte på om jeg skal ta lunsj der før vi reiser videre...

Camomilla 03-08-12 10:22

Dette er jo helt i tråd med tiden :) I København er det jo åpnet en paleo-kafé, det skulle bare mangle at ikke vi i Norge fikk noe slikt også! Gleder meg til å sjekke den ut :)

Carisma 03-08-12 10:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av stinei (Innlegg 1371058)
Dere som har vært der: er det noe særlig utvalg for meg på ketose der?
Og ligger det langt unna Oslo S? Skal ta tog til Oslo og trikk til Ekeberg i dag, lurte på om jeg skal ta lunsj der før vi reiser videre...

Den ligger rett bak slottet, så det er et stykke. Ca 15 min å gå tenker jeg. Eller du kan ta trikken opp.

teleslynga 03-08-12 11:08

Jeg er nok litt sånn skamfull skaplavkarber, for jeg tenker at det hadde vært veldig flaut om noen så meg gå inn dit. Og jeg ville aldri tatt med et pappkrus med kaffe i som det stod lowcarb på.

Rin 03-08-12 11:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av teleslynga (Innlegg 1371109)
Jeg er nok litt sånn skamfull skaplavkarber, for jeg tenker at det hadde vært veldig flaut om noen så meg gå inn dit. Og jeg ville aldri tatt med et pappkrus med kaffe i som det stod lowcarb på.

Det er jo helt opp til deg, det - men jeg ville vel spurt meg selv om det virkelig var noen grunn til å være skamfull over å ha et pappkrus med en logo som indikerte at jeg synes det er helt ålreit med naturlig, ikke-blodsukkerbelastende næring. :cool: Og logoen deres er ganske subtil (og pen), faktisk!

Carisma 03-08-12 11:28

Naturlig mat og lite karbohydrater er vel omtrent det hippeste som fins om dagen, så jeg ville definitivt ikke vært flau! Heller det enn et krus fra deli de Luca f.eks...

teleslynga 03-08-12 11:32

Ja, ærrugærn, krus fra Deli de Luca er også helt uaktuelt. Men av andre grunner.

Chamomilla 03-08-12 11:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av teleslynga (Innlegg 1371122)
Ja, ærrugærn, krus fra Deli de Luca er også helt uaktuelt. Men av andre grunner.

Hvorfor? Bare nysgjerrig, jeg bor laaangt unna nærmeste Deli de Luca og har bare vært innom slike noen få ganger... :p

smgj 03-08-12 12:20

Heldigvis er det sjelden jeg bekymrer meg om sånt.... :) (Sånn bortsett fra at på McDonalds ser du meg ALDRI)

teleslynga 03-08-12 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla (Innlegg 1371131)
Hvorfor? Bare nysgjerrig, jeg bor laaangt unna nærmeste Deli de Luca og har bare vært innom slike noen få ganger... :p

Njaæsj, jeg er vel en kaffesnobb, og kjøper aldri kaffe på annet enn kaffebarer.

teleslynga 03-08-12 12:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1371141)
Heldigvis er det sjelden jeg bekymrer meg om sånt.... :) (Sånn bortsett fra at på McDonalds ser du meg ALDRI)

Hehe, akkurat!

Chamomilla 03-08-12 12:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1371141)

Jeg har da kjøpt salat der jeg... når resten av familien har spist andre ting.. men jeg går der ikke på eget initiativ.

Teleslynga, er jo mange andre fristelser enn kaffe på Deli de Luca da. Har kjøpt litt varmmat der f.eks. om jeg har overnattet i nærheten av en sånn sjappe og hatt lyst på noe uten å ha lyst til å spise på restaurant/cafe.. Jeg foretrekker også skikkelig kaffe bare så det er sagt.

Sincity 05-08-12 13:43

Jeg ble glad når jeg så nyheten, men veldig skuffet da jeg kom inn på cafeen.

En skive med salami og et salatblad på kostet nesten 80 kroner! og det kostet 50 for en liten gulrotmuffin. Alt så veldig godt ut og jeg ville prøve kakene der, men jeg syns det var altfor dyrt!

Sanney 05-08-12 14:46

uæææ.. 50 kr for en kake? neitakk. da blir det heller en pølse uten brød fra mix...

hadde sånn sær kafe her i byen og. varte knapt et halvt år. kanskje ikke så rart når de skulle ha 20 kr for en bolle.. hjemmelaget javel, men det er like fullt en bolle..

Bønna200 05-08-12 15:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sincity (Innlegg 1371502)

En skive med salami og et salatblad på kostet nesten 80 kroner! og det kostet 50 for en liten gulrotmuffin. Alt så veldig godt ut og jeg ville prøve kakene der, men jeg syns det var altfor dyrt!

:eek: Dit har ikke jeg råd til å gå så ofte, gitt...

Carisma 05-08-12 16:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sincity (Innlegg 1371502)

Er ikke det helt normale priser på cafeer i det området?

Rin 05-08-12 16:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1371532)
Er ikke det helt normale priser på cafeer i det området?

Jo, det var det jeg trodde - sammenlignbart med andre kaffebarer rundtomkring, i alle fall. Bestiller selv aldri annet enn svart kaffe, så skal ikke skryte på meg full oversikt, men det er da ikke uvanlig å se plakater annonsere "kaffe og en blings til søttietellerannet kroner".

Carisma 05-08-12 16:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1371533)
Jo, det var det jeg trodde - sammenlignbart med andre kaffebarer rundtomkring, i alle fall. Bestiller selv aldri annet enn svart kaffe, så skal ikke skryte på meg full oversikt, men det er da ikke uvanlig å se plakater annonsere "kaffe og en blings til søttietellerannet kroner".

Ja, i barselmpermen hendte det jo jeg kjøpte kaffe og noe å spise på cafe, og det ble sjelden under hundrelappen. Heller nærmere tohundre.... :rolleyes:

Bønna200 05-08-12 16:39

Jeg syntes det var veldig dyrt, jeg. :eek:
Men jeg er ALDRI på cafe, så kan vel ikke sammenlikne med så mange steder...

Carisma 05-08-12 17:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1371515)
hadde sånn sær kafe her i byen og. varte knapt et halvt år. kanskje ikke så rart når de skulle ha 20 kr for en bolle.. hjemmelaget javel, men det er like fullt en bolle..

det er ikke nødvendigvis prisen som tar knekken på slike steder, men den type innstilling. Jeg betaler gjerne 50 kr for en kake, eller 150 for en salat på et koselig sted, fremfor å putte enda mer penger i Reitan kassa på Narvesen. :rolleyes:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.